johnohod Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Har leste gjennom denne tråden og det virkar ganske enkelt... 1: Trådstartar mottar varer som kanskje er defekte. 2: Trådstartar har ikkje lest retningslinjer for retur, og veit heller ikkje korleis han skal pakke inn datakomponentar. 3: Trådstartar skjønner at han har dumma seg ut, og håpar at ved å finne på ting, og å prøve å henge ut nettbutikken "offentlig" så vil han slippe å tape på dette likevel fordi han kanskje kan "skremme" nettbutikken ved å gi dei dårlig omtale... Vanskelig å sjå at Komplett ikkje skal ha retten på sin side her. Og slik som trådstarter har oppført seg, så kan eg ikkje skjønne kvifor dei evt. skulle yte noken ekstraordniær service. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Lurer på en ting: Dere snakker om en retursak, men er ikke dette en garantisak. Hvis komplett ikke kan bevise at det er statisk elektrisitet som har skadet komponentene har de ikke store saken. Bevisbyrden er nemlig selgers ansvar, så komplett må bevise at hovedkortet/harddisker ble skadet pga statisk elektrisitet.Komplett må også huske på at kunde hadde problemer med komponentene og sendte inn de delene komplett ville ha. Hva er årsaken til at harddisk eller hovedkort ikke virket før det ble pakket og sendt inn, det er et spørsmål ingen har tatt opp her! Jeg ser at komplett har tatt bilder av innkommende deler, det er bra. Men har komplett brydd seg om å finne ut feilen? Det har ikke jeg store troa på, det er nok lett å avvise "feilinnpakkede" deler/utstyr så 3 dagers fristen kan holdes. Arrogant spør du meg! endelig en som har svart saklig og konkret det er en problemstilling ja. Men så lenge DU har utsatt produktet for staisk elektrisitet, eller gjort det sånn at det er mulig å skade det ved statiisk elektrisitet, så er hovedproblemet ingen sak lengre. Når det står i kravene til butikken at produkter skal pakkes inn i antistatisk pose så skjønner jeg egentlig ikke hvor du vill henne. Og visst du nu er så "dum" på data at du ikke vet at hk og disker skal pakkes inn i antistatiske poser, så hadde det ikke vært problem å spurt her eller spurt komplett.no på meg virker det som om du har bare registrert deg her for å sverte komplett. Lenke til kommentar
PureTamil Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Denne tråden har kommet helt ut av styring og har ikke lenger livets rett etter min mening. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Iflg ny kjøslov har bevisbyrden blitt skjøvet over på selger så lenge produktet er i garantiperioden. Før hadde vi noe som kaltes reklamasjonsrett, da måtte kunde bevise at produktet hadde feilen fra begynnelsen. Jeg stiller til neste stortingsvalg på følgende sak: Det skal bli lovpålagt at man sjekker grunnleggende fakta før man prøver å leke belærende overfor andre. Et minimum for å kunne bruke ordene "kjøpslov" eller "forbrukerkjøpslov" er at man lærer seg forskjellen på disse to, samt at man har fått hamret definisjonene på garanti og reklamasjon inn i skallen. Lenke til kommentar
fjt Skrevet 10. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2005 Om noen moderatorer leser dette; Denne tråden har som nevnt over her gått over alle støvleskaft.. er rett og slett bare off-topic innlegg igjen.. bare lås den Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 (endret) Tror vi kan konkludere med at man alltid må lese retningslinjer for hvordan man skal sende defekte varer i retur... og at det alltid er en viss risiko ved å handle på nett da man må sende pakken tilbake og håpe at den er forsvarlig pakket. Har for øvrig aldri hatt problemer med Komplett eller andre web-shops når det gjelder returer eller andre ting selv. Stenges etter trådstarters eget ønske. Endret 10. februar 2005 av Afseth Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg