ultranerd Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 (endret) Jeg sendte inn 2 returer til komplett denne uka og det sto da tydelig på deres retur sider at det som ankommer i anti statisk pose også skal returneres i en slik, sto vel ikke i mailen men man kan vel sjekke litt nærmere selv før man sender sensitive elektroniske komponenter inn pakket i boble plast som vel er langt fra det beste muligheten Så tror nok du må ta mye av skylden om ikke all skyld selv Endret 10. februar 2005 av ultranerd Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 (endret) Fra Kompletts hjemmeside: Retur til KomplettDersom du ikke finner produktet du ønsker å returnere listet opp, eller dersom du har fått beskjed om å returnere varen til oss, gjør du som følger: * - Logg deg inn på din konto. * - Bruk så søkemotoren til å finne frem til orderen du skal registrer retur på. * - Gå inn på orderen. * - Oppe til høyre kan du velge RETURNER ET PRODUKT. * - Velg antall av produktet som skal returneres og skriv inn bankkonto nr. ditt. * - Trykk RETURNERE MERKEDE LINJER. * - Velg en årsak og fyll ut feilbeskrivelsen. * - Fyll til slutt ut Auto-reply tracking nr. hvis du har vært i kontakt med oss pr. e-post ang. denne saken/returen. * - Trykk SEND RETURFORESPØRSEL. Du vil i løpet av 1-2 dager motta en e-post med et retur nr. som du skal merke pakken med eller skrive ut og legge med. I denne e-posten vil det også være annen nødvendig info for returen. Husk at ditt RMA-nummer kun er gyldig i 14 dager fra det er mottatt. Husk også at retten til angrefrist kun gjelder forbrukerkjøp. * Emballer varen forsvarlig (helst i originalforpakning) sammen med alt medfølgende tilbehør. * Send tilbake pakken i originalforpakkning godt pakket inn med betalt returfrakt. * Pakken må ikke sendes mot postoppkrav. * Hvis en vare blir funnet i orden etter feilbeskrivelsen som var gitt med varen, blir du belastet med kr 150,- i testgebyr. * Husk å fylle ut fullstendig feilbeskrivelse, samt ordre/kundenr. som varen(e) er kjøpt på. * Vi ber også om at konto nr. noteres på forsendelsen slik at ev. refundering av penger kan skje så raskt som mulig. NB! HUSK AT PC-KOMPONENTER SOM ER SENSITIVE I FORHOLD TIL ELEKTROSTATISKE UTLADNINGER, MÅ PAKKES I ANTISTATISK EMBALLASJE FØR INNSENDING FOR AT GARANTIEN PÅ DISSE PRODUKTENE SKAL VÆRE GYLDIG! MANGLER DU ANTISTATISK EMBALLASJE, GI BESKJED OM DETTE NÅR DU SØKER RETUR SÅ SENDER VI DEG DET KOSTNADSFRITT. Ved andre returforespørsler ta kontakt med kundesenter på [email protected] eller returtelefon 33 47 14 45. Edit: Komplett svarte før meg Endret 10. februar 2005 av Darth Kjell Lenke til kommentar
Nobu Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Må man være proff databygger og vite alt om elektrisitet for å kunne returnere varer? Tror du må være forsiktig med hva du sier før du får årets uttalelse her, som alle legger i signaturen sin. Hvis ikke du har forståelse for statisk elektrisitet i sammenheng med komponenter som dette kan du gjøre lurt i å få ferdige PC-er. Lenke til kommentar
fjt Skrevet 10. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2005 fjt skrev 10/02/2005 : 15:17 står ingenting i mailen jeg fikk fra komplett at hovedkort skal pakkes i antistatisk pose. Det kan jeg bevise.. kremt... Uansett; la oss få litt tid til å vurdere saken og komme tilbake igjen... det der er ikke mail som jeg nevnte..*kremt* NB! HUSK AT PC-KOMPONENTER SOM ER SENSITIVE I FORHOLD TIL ELEKTROSTATISKE UTLADNINGER, MÅ PAKKES I ANTISTATISK EMBALLASJE FØR INNSENDING FOR AT GARANTIEN PÅ DISSE PRODUKTENE SKAL VÆRE GYLDIG! hvilke komponenter er utsatte da? er det noe man MÅ vite for å være kunde? og MÅ man lese alle undersider på deres nettsted for å returnere? den siden der har jeg ikke studert, jeg forholder meg til mailen. Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Da er min sak fikset, raskt og smertefritt, takk komplett Lenke til kommentar
fjt Skrevet 10. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2005 Må man være proff databygger og vite alt om elektrisitet for å kunne returnere varer? Tror du må være forsiktig med hva du sier før du får årets uttalelse her, som alle legger i signaturen sin. Hvis ikke du har forståelse for statisk elektrisitet i sammenheng med komponenter som dette kan du gjøre lurt i å få ferdige PC-er. her snakker vi prinsipper.. om det er et krav å være spesielt datakyndig for å kjøpe komponenter, får dem opplyse om dette før dem selger noe. Lenke til kommentar
fjt Skrevet 10. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2005 Da er min sak fikset, raskt og smertefritt, takk komplett skulle ønske jeg var like heldig har enda ikke fått en saklig forklaring med komplett.no.. bare småfrekke og nebbete uttalelser pr tlf Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 hvilke komponenter er utsatte da? er det noe man MÅ vite for å være kunde? og MÅ man lese alle undersider på deres nettsted for å returnere? den siden der har jeg ikke studert, jeg forholder meg til mailen. Herregud, ankommer produktene i antistatisk pose, returnerer du de i den også, hvor vanskelig er det å skjønne ? For øvrig er den vanligste måten å søke retur på å gå via sine egne kontosider på Komplett hvor all denne infoen står, men dere som ikke er "proff databygger og vet alt om elektrisitet" gidder vel bare å sende mail. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 TL1000S Skrevet 09/02/2005 : 23:16 Det gir ikke ett særlig godt inntrykk å "buse inn" i forumet.. med null i "postcount" og slenge ut "eddder og galle" fordi du føler deg dårlig behandlet i en retursak.. har vi ikke blitt enige om at postcounten ikke skal ha noe å si Da trur eg du kan sløyfe den. Postcount har altid noke og sei. Lenke til kommentar
Nobu Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Må man være proff databygger og vite alt om elektrisitet for å kunne returnere varer? Tror du må være forsiktig med hva du sier før du får årets uttalelse her, som alle legger i signaturen sin. Hvis ikke du har forståelse for statisk elektrisitet i sammenheng med komponenter som dette kan du gjøre lurt i å få ferdige PC-er. her snakker vi prinsipper.. om det er et krav å være spesielt datakyndig for å kjøpe komponenter, får dem opplyse om dette før dem selger noe. Jeg har absolutt forståelse for at du er frustrert her, og jeg skal ikke prøve å gjøre det verre for deg, men det er jo greit å ha lappen før man kjøper seg en bil. På samme måte må man sette seg inn i hva man driver med, hva komponenter som dette angår. Lenke til kommentar
fjt Skrevet 10. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2005 joda, skjønner ditt syn på dette. Jeg kan en god del om data, men elektrisitet i seg selv er ikke mitt felt.. jeg avventer svar fra komplett.no før jeg uttaler meg mer i denne saken. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 I denne saken gir jeg 100% medhold til komplett ut i fra det jeg har sett. MÅ pakkes i antistatisk emballasje: Alt av kort (skjermkort, hovedkort, lydkort, kontroler kort dupeditt kort og duppedatt kort - osv ) Harddisker Minne Prosessorer. BØR pakkes i antistatisk emballasje (ofte rosa eller lyseblå poser - ikke slike blanke som kort ofte kommer i) Diskettstasjoner Optiske enheter. Backup stasjoner. Trenger ikke antistatisk emballasje (men pakk det gjerne i orginalemballasje og pakk bra!): Skrivere Skjermer Kabinett Høyttalere osv Annet som ikke trenger antistatisk edmballasje: CD/DVD plater Tastatur/mus osv Tror dere forstår hva jeg mener Lenke til kommentar
Lch Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 har enda ikke fått en saklig forklaring med komplett.no.. bare småfrekke og nebbete uttalelser pr tlf Du har fått en saklig forklaring av dem her i tråden. Du hadde ikke pakket inn tingene forsvarlig. Bobleplast er ikke antistatisk. Trist og virkelig surt, men du lærer forhåpentligvis noe av det. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Helt klart - Komplett kan ikke lastes for at slik retur ikke godkjennes. Som bruker har vi plikt til å sette oss inn i de betingelser som gjelder. Dette gjelder kjøpsbetingelser, salgsbetingelser, returbetingelser - og all informasjon ligger lett tilgjengelig hos Komplett. Lenke til kommentar
a_sondre Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Jeg vil få lov til å trekke frem en liten ting; Nemlig vi normenns manglene evne til å ikke kunne se alle andre bare for oss selv. Vi er de mest selvopptatte du kan tenke deg.. En kjede som komplett.no har sinnsykt mye retur. Og returer er noe som tar utrolig lang tid å rede ut i. Man har 30-talls leverandører med hvert sitt eget skjema som skal fylles ut. Sin egen returpolicy, og så videre og så videre. Klart det er nødvendig. Men for slike kjeder som komplett.no tar det sykt mye tid. Det er et HELVETE å styre med retur. Det sier jeg fordi jeg snakker av egen erfaring. Å skrive et innlegg inn hit for å syte og klage på noe som tar tid er virkelig patetisk. Det er mennesker der inne som forsøker å gjøre så godt de kan. Og som for alle andre mennesker går ting og tank i epoker. Og alt er ikke konstant. Derfor opplever vi forskjellig service mange ganger. Jeg vil be trådstarter om å ta ting litt med ro. Retur tar ofte tid. Bare bli vant med det, eller slutt å handle. Det gjelder faktisk ikke bare webshoppene. Det gjelder også butikkene. Men for deg som kunde så slipper du å ha posten mellom. Returen ordner seg. Tålmodighet er ikke en koreansk bil.. Jeg jobber selv i butikk. Der tar vi de aller fleste returer der og da, så det er ikke alle som har tungrodd system. Lenke til kommentar
boost Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Gash! Spørr du meg er dette ett av de beste eksemplene på at Egne erfaringer kommer først. Og fjt, så dårlig innpakka som det der var, og når du i tillegg lyger (ang innpakkning) skal du være UTROLIG glad og takknemlig for at komplett sier dem faktisk skal vurdere saken en gang til Dette her kaller jeg tommelopp til komplett.no! Lenke til kommentar
fjt Skrevet 10. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2005 btw. såg på bildene dems nå.. var ikke slik jeg sendte.. alt var mye bedre innpakka mot støt o.l. men slike poser dere referer til var der ikke.. brukte orginalembalasje, bobleplast og papp Lenke til kommentar
capy Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 jeg kan bare si igjen: ta vare på innpakningen som varene kommer med og bruk disse ved retur. da skal du antadelig vis ha; antistatisk pose, eske, isoporkuler (eller lignende) og eske utenpå det igjen. husk igjen å ta bilde av innpakningen. Lenke til kommentar
capy Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 btw. såg på bildene dems nå.. var ikke slik jeg sendte.. alt var mye bedre innpakka mot støt o.l. men slike poser dere referer til var der ikke.. brukte orginalembalasje, bobleplast og papp mener du å si at komplett shippet 2 hdds og 1 hk uten antistatisk pose? høres veldig rart ut. Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 men slike poser dere referer til var der ikke.. brukte orginalembalasje, bobleplast og papp Sier du at hovedkort og minne ikke var pakket i antistatiske poser når det ankom nytt til deg ? Litt vanskelig å tolke setningen din. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg