Gå til innhold

Komplett.no - Landets dårligste returavdeling?


Anbefalte innlegg

Jeg sendte inn 2 returer til komplett denne uka og det sto da tydelig på deres retur sider at det som ankommer i anti statisk pose også skal returneres i en slik, sto vel ikke i mailen men man kan vel sjekke litt nærmere selv før man sender sensitive elektroniske komponenter inn pakket i boble plast som vel er langt fra det beste muligheten

 

Så tror nok du må ta mye av skylden om ikke all skyld selv

Endret av ultranerd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fra Kompletts hjemmeside:

 

Retur til Komplett

Dersom du ikke finner produktet du ønsker å returnere listet opp, eller dersom du har fått beskjed om å returnere varen til oss, gjør du som følger:

 

    * - Logg deg inn på din konto.

    * - Bruk så søkemotoren til å finne frem til orderen du skal registrer retur på.

    * - Gå inn på orderen.

    * - Oppe til høyre kan du velge RETURNER ET PRODUKT.

    * - Velg antall av produktet som skal returneres og skriv inn bankkonto nr. ditt.

    * - Trykk RETURNERE MERKEDE LINJER.

    * - Velg en årsak og fyll ut feilbeskrivelsen.

    * - Fyll til slutt ut Auto-reply tracking nr. hvis du har vært i kontakt med oss pr. e-post ang. denne saken/returen.

    * - Trykk SEND RETURFORESPØRSEL.

 

Du vil i løpet av 1-2 dager motta en e-post med et retur nr. som du skal merke pakken med eller skrive ut og legge med. I denne e-posten vil det også være annen nødvendig info for returen.

Husk at ditt RMA-nummer kun er gyldig i 14 dager fra det er mottatt. Husk også at retten til angrefrist kun gjelder forbrukerkjøp.

 

    * Emballer varen forsvarlig (helst i originalforpakning) sammen med alt medfølgende tilbehør.

    * Send tilbake pakken i originalforpakkning godt pakket inn med betalt returfrakt.

    * Pakken må ikke sendes mot postoppkrav.

    * Hvis en vare blir funnet i orden etter feilbeskrivelsen som var gitt med varen, blir du belastet med kr 150,- i testgebyr.

    * Husk å fylle ut fullstendig feilbeskrivelse, samt ordre/kundenr. som varen(e) er kjøpt på.

    * Vi ber også om at konto nr. noteres på forsendelsen slik at ev. refundering av penger kan skje så raskt som mulig.

 

NB! HUSK AT PC-KOMPONENTER SOM ER SENSITIVE I FORHOLD TIL ELEKTROSTATISKE UTLADNINGER, MÅ PAKKES I ANTISTATISK EMBALLASJE FØR INNSENDING FOR AT GARANTIEN PÅ DISSE PRODUKTENE SKAL VÆRE GYLDIG!

 

MANGLER DU ANTISTATISK EMBALLASJE, GI BESKJED OM DETTE NÅR DU SØKER RETUR SÅ SENDER VI DEG DET KOSTNADSFRITT.

 

Ved andre returforespørsler ta kontakt med kundesenter på [email protected] eller returtelefon 33 47 14 45.

 

Edit: Komplett svarte før meg

Endret av Darth Kjell
Lenke til kommentar
Må man være proff databygger og vite alt om elektrisitet for å kunne returnere varer?

Tror du må være forsiktig med hva du sier før du får årets uttalelse her, som alle legger i signaturen sin. Hvis ikke du har forståelse for statisk elektrisitet i sammenheng med komponenter som dette kan du gjøre lurt i å få ferdige PC-er.

Lenke til kommentar
fjt skrev 10/02/2005 : 15:17

  står ingenting i mailen jeg fikk fra komplett at hovedkort skal pakkes i antistatisk pose. Det kan jeg bevise..

kremt...

 

Uansett; la oss få litt tid til å vurdere saken og komme tilbake igjen...

det der er ikke mail som jeg nevnte..*kremt*

 

NB! HUSK AT PC-KOMPONENTER SOM ER SENSITIVE I FORHOLD TIL ELEKTROSTATISKE UTLADNINGER, MÅ PAKKES I ANTISTATISK EMBALLASJE FØR INNSENDING FOR AT GARANTIEN PÅ DISSE PRODUKTENE SKAL VÆRE GYLDIG!

 

hvilke komponenter er utsatte da? er det noe man MÅ vite for å være kunde?

 

og MÅ man lese alle undersider på deres nettsted for å returnere? den siden der har jeg ikke studert, jeg forholder meg til mailen.

Lenke til kommentar
Må man være proff databygger og vite alt om elektrisitet for å kunne returnere varer?

Tror du må være forsiktig med hva du sier før du får årets uttalelse her, som alle legger i signaturen sin. Hvis ikke du har forståelse for statisk elektrisitet i sammenheng med komponenter som dette kan du gjøre lurt i å få ferdige PC-er.

her snakker vi prinsipper..

 

om det er et krav å være spesielt datakyndig for å kjøpe komponenter, får dem opplyse om dette før dem selger noe.

Lenke til kommentar
hvilke komponenter er utsatte da? er det noe man MÅ vite for å være kunde?

 

og MÅ man lese alle undersider på deres nettsted for å returnere? den siden der har jeg ikke studert, jeg forholder meg til mailen.

Herregud, ankommer produktene i antistatisk pose, returnerer du de i den også, hvor vanskelig er det å skjønne ?

 

For øvrig er den vanligste måten å søke retur på å gå via sine egne kontosider på Komplett hvor all denne infoen står, men dere som ikke er "proff databygger og vet alt om elektrisitet" gidder vel bare å sende mail.

Lenke til kommentar
TL1000S Skrevet 09/02/2005 : 23:16
Det gir ikke ett særlig godt inntrykk å "buse inn" i forumet.. med null i "postcount" og slenge ut "eddder og galle" fordi du føler deg dårlig behandlet i en retursak..

har vi ikke blitt enige om at postcounten ikke skal ha noe å si :hmm:

Da trur eg du kan sløyfe den.

 

 

Postcount har altid noke og sei.

Lenke til kommentar
Må man være proff databygger og vite alt om elektrisitet for å kunne returnere varer?

Tror du må være forsiktig med hva du sier før du får årets uttalelse her, som alle legger i signaturen sin. Hvis ikke du har forståelse for statisk elektrisitet i sammenheng med komponenter som dette kan du gjøre lurt i å få ferdige PC-er.

her snakker vi prinsipper..

 

om det er et krav å være spesielt datakyndig for å kjøpe komponenter, får dem opplyse om dette før dem selger noe.

Jeg har absolutt forståelse for at du er frustrert her, og jeg skal ikke prøve å gjøre det verre for deg, men det er jo greit å ha lappen før man kjøper seg en bil. På samme måte må man sette seg inn i hva man driver med, hva komponenter som dette angår.

Lenke til kommentar

I denne saken gir jeg 100% medhold til komplett ut i fra det jeg har sett.

 

MÅ pakkes i antistatisk emballasje:

Alt av kort (skjermkort, hovedkort, lydkort, kontroler kort dupeditt kort og duppedatt kort - osv :p)

Harddisker

Minne

Prosessorer.

 

BØR pakkes i antistatisk emballasje (ofte rosa eller lyseblå poser - ikke slike blanke som kort ofte kommer i)

Diskettstasjoner

Optiske enheter.

Backup stasjoner.

 

Trenger ikke antistatisk emballasje (men pakk det gjerne i orginalemballasje og pakk bra!):

Skrivere

Skjermer

Kabinett

Høyttalere osv

 

Annet som ikke trenger antistatisk edmballasje:

CD/DVD plater

Tastatur/mus

 

osv

 

Tror dere forstår hva jeg mener :p

Lenke til kommentar
har enda ikke fått en saklig forklaring med komplett.no..

 

bare småfrekke og nebbete uttalelser pr tlf

Du har fått en saklig forklaring av dem her i tråden. Du hadde ikke pakket inn tingene forsvarlig. Bobleplast er ikke antistatisk. Trist og virkelig surt, men du lærer forhåpentligvis noe av det.

Lenke til kommentar
Jeg vil få lov til å trekke frem en liten ting; Nemlig vi normenns manglene evne til å ikke kunne se alle andre bare for oss selv. Vi er de mest selvopptatte du kan tenke deg..

 

En kjede som komplett.no har sinnsykt mye retur. Og returer er noe som tar utrolig lang tid å rede ut i. Man har 30-talls leverandører med hvert sitt eget skjema som skal fylles ut. Sin egen returpolicy, og så videre og så videre. Klart det er nødvendig. Men for slike kjeder som komplett.no tar det sykt mye tid.

 

Det er et HELVETE å styre med retur. Det sier jeg fordi jeg snakker av egen erfaring.

 

Å skrive et innlegg inn hit for å syte og klage på noe som tar tid er virkelig patetisk. Det er mennesker der inne som forsøker å gjøre så godt de kan. Og som for alle andre mennesker går ting og tank i epoker. Og alt er ikke konstant. Derfor opplever vi forskjellig service mange ganger.

 

Jeg vil be trådstarter om å ta ting litt med ro. Retur tar ofte tid. Bare bli vant med det, eller slutt å handle. Det gjelder faktisk ikke bare webshoppene. Det gjelder også butikkene. Men for deg som kunde så slipper du å ha posten mellom.

 

Returen ordner seg. Tålmodighet er ikke en koreansk bil..

Jeg jobber selv i butikk.

Der tar vi de aller fleste returer der og da, så det er ikke alle som har tungrodd system.

Lenke til kommentar

Gash!

Spørr du meg er dette ett av de beste eksemplene på at Egne erfaringer kommer først.

 

Og fjt, så dårlig innpakka som det der var, og når du i tillegg lyger (ang innpakkning) skal du være UTROLIG glad og takknemlig for at komplett sier dem faktisk skal vurdere saken en gang til

 

Dette her kaller jeg tommelopp til komplett.no!

Lenke til kommentar
btw.

 

såg på bildene dems nå..

 

var ikke slik jeg sendte.. alt var mye bedre innpakka mot støt o.l.

 

men slike poser dere referer til var der ikke.. brukte orginalembalasje, bobleplast og papp

mener du å si at komplett shippet 2 hdds og 1 hk uten antistatisk pose? høres veldig rart ut.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...