bo1e Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Min bror kjøpte en mus som viste seg å være defekt fra komplett for litt siden. Prøvde å få den returnert, men han mottok aldri noe RMA-nummer som komplett sa de skulle sende. Purret på, de sa de skulle ordne, skjedde fremdeles ingenting. Sikkert tatt en måned nå .. håpløst!! Lenke til kommentar
fjt Skrevet 10. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2005 (endret) @ fjt pakket du det inn i antistatisk pose? tydligvis ikke Endret 10. februar 2005 av fjt Lenke til kommentar
wunderbaum Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Neida, dårlig formulert fra vår side: Hovedproblemene har vært spam-filter i kundens ende, det kan vi ikke ha kontrollen på Rart det, for autosvaret fra dere kom igjenom, samt ordrebekreftelser og alt det der. Merkelig at det bare er mail fra deres kundeservise som skal stoppe i spamfilter. Dessverre så stemmer det nok. Jeg har selv opplevd det, men jeg har i en annen tråd bedt Komplett om å få seg et sikkerhetssertikat for mail-utsendelse, slik at mailen ikke oppfattes som spam. Må si at det her stemmer 100%. Sendte inn et spørsmål om et HK som muligens var defekt en gang, men jeg fikk aldri noen mail tilbake! Hvertfall det jeg trodde, men jeg tok en liten titt i spamboxen, og der lå det jaggu en mail fra Komplett! Så spamfilter kan være det som gjør at folk ikke mottar den mailen de venter på! Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Jeg sjekker spamboksen min daglig. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Lurer på om det er fjt som lyg, eller komplett.. fjt har 7 innlegg... registert for eit par dager sida. Han har altså registert seg kun for og skrive negativt om komplett fordi han pakka harddiskene sine feil inn. synd for han. Komplett overlever nok uten han. Komplett kan ikkje lastes for dumme kunder. Lenke til kommentar
Komplett.no Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 @ fjt pakket du det inn i antistatisk pose? ja Hei igjen, Vi har sjekket opp saken nærmere og funnet returen din. Du sier at varene var pakket i en antistatisk pose, men det var ikke slik når varene ankom oss... Som dere sikkert forstår virker det litt snålt, men fortell oss gjerne hva vi skulle gjort annerledes. NB! Tar forbehold om at det gjelder samme sak, men ønsker ikke å legge ut navnet på kunden (initialene er FJT) før han ev. sier det er ok. Bilde1 Bilde2 Lenke til kommentar
Vir Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Jeg har handlet masse hos komplett og dette har vært uten problemer. Kun en gang det var problem da et skjermkort en kompis av meg hadde kjøpt, som slutta å virke.. Jeg ringte komplett for å høre om det fortsatt var garanti på det, og det var det. Personen på kundeservice ba kompissen min om å logge på for å lage returskjema. Kompisen min hadde glemt passordet til pålogging og samtidig fått stengt sin hotmail konto som han hadde registrert seg med... doh. Jeg ringte Komplett igjen for å høre om de kunne finne bestillingen og sende et returskjema, men svaret som han fikk tilbake var bare at eneste måten å få sendt noe i retur var å lage returskjema på nettet. Rart ikke det kunne bare sendes i posten...Eller er man ille ute om man ikke har mulighet for å logge seg på lenger? Ellers er jeg strålende fornøyd med komplett! Lenke til kommentar
fjt Skrevet 10. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2005 Komplett.no sendte deg en utfyllende PM nå. svar på PM, ønsker ikke mitt navn i tråden, nei. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 To-tre uker på en returtid er ikke morsomt, men jeg tror ikke det er uvanlig heller. Det verste jeg har opplevd var på itbutikken. De sendte meg feil scanner. Før jeg hadde fått penger tilbake - de kunne ikke levere varen jeg hadde bestilt - tok det noe sånn som tre måneder. 27.08.02 - bestilte scanner. 26.11.02 - fikk pengene tilbake. Jeg handler ikke mer på IT Butikken men 3 uker hos komplett tåler jeg. Selv om veien til PSData.no er kort. .tommyb Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Ser ut som komplett har sitt på det tørre der, og argumentasjonen er god nok. Bildene viser også at varen har blitt pakket i bobleplast, og det er ikke helt bra. Når det gjelder e-mail så er det viktig for alle sammen å sjekke spam boksen, hender faktisk ofte at jeg får en mail eller to som ikke skal havne der, eksempel på dette er Ukens tilbud fra Netshop/komplett , Beskjeder fra forum, pappa sine mails (merket som stor spam fare??????) og alt som inneholder bilder med rare navn på. Men kan ikke leve uten spam filter heller da, får ca 50 mails i uka som detter innom spam filteret, men det er lett å finne de som ikke skal være der, nå har jeg fikset sånn at visse mails ikke lenger blir betraktet som spam. Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Ser ut som komplett har sitt på det tørre der, og argumentasjonen er god nok.Bildene viser også at varen har blitt pakket i bobleplast, og det er ikke helt bra. Når det gjelder e-mail så er det viktig for alle sammen å sjekke spam boksen, hender faktisk ofte at jeg får en mail eller to som ikke skal havne der, eksempel på dette er Ukens tilbud fra Netshop/komplett , Beskjeder fra forum, pappa sine mails (merket som stor spam fare??????) og alt som inneholder bilder med rare navn på. Men kan ikke leve uten spam filter heller da, får ca 50 mails i uka som detter innom spam filteret, men det er lett å finne de som ikke skal være der, nå har jeg fikset sånn at visse mails ikke lenger blir betraktet som spam. Ukens tilbud havner som regel i spam-mappen ja. Må fortelle filteret at mail fra Komplett, Netshop, PS og MPX ikke er spam. Lenke til kommentar
kjskjold Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Vil bare også føye meg inn i rekken med fornøyde kunder av Komplett.no. Har hatt flere returer de siste årene, og alle har gått raskt og uproblematisk. Forrige uke tok min eksterne 200gb maxtor kvelden. Den er 18 mnd gammel. Sendte inn til komplett, lå ny harddisk i postkassen på under en uke! Tar vare på orginal eskene i flere år så det meste er sendt inn i dette. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 @ fjt pakket du det inn i antistatisk pose? ja Hei igjen, Vi har sjekket opp saken nærmere og funnet returen din. Du sier at varene var pakket i en antistatisk pose, men det var ikke slik når varene ankom oss... Som dere sikkert forstår virker det litt snålt, men fortell oss gjerne hva vi skulle gjort annerledes. NB! Tar forbehold om at det gjelder samme sak, men ønsker ikke å legge ut navnet på kunden (initialene er FJT) før han ev. sier det er ok. Bilde1 Bilde2 Lolololol..ja, det er ikke rart at Komplett kick'er på dette hvis disse bildene er representative....... Lenke til kommentar
Nobu Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Det der var ikke så mye antistatisk såvidt jeg kan se nei. Det var ikke helt bra. At det tar lang tid er så sin sak, men å bastant stå på noe som er feil er helt av banen. Jeg for min del lar min sak ligge, så blir det heller nytt HK fra en annen shop. Forresten, til Komplett.no: Når noe kommer som det der, enten det er bøyd, noe er knekt av eller det er pakket i popcorn (som vi alle har lest om her tidligere.. ) - testes det, eller avvises det med en gang? Lurte på hvordan det hadde gått for seg for mitt HK, nemlig. Sikkert noen andre som lurer på og. Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Forresten, til Komplett.no: Når noe kommer som det der, enten det er bøyd, noe er knekt av eller det er pakket i popcorn (som vi alle har lest om her tidligere.. ) - testes det, eller avvises det med en gang? Lurte på hvordan det hadde gått for seg for mitt HK, nemlig. Sikkert noen andre som lurer på og. Poenget er vel at reklamasjonsretten på produktet opphører, så selv om de hadde testet det til defekt, ville de ikke vært pliktig å gi deg erstatning, da feilen like godt kan skyldes din innpakning som produsenten. Lenke til kommentar
fjt Skrevet 10. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2005 Det der var ikke så mye antistatisk såvidt jeg kan se nei. Det var ikke helt bra. At det tar lang tid er så sin sak, men å bastant stå på noe som er feil er helt av banen. Jeg for min del lar min sak ligge, så blir det heller nytt HK fra en annen shop. Forresten, til Komplett.no: Når noe kommer som det der, enten det er bøyd, noe er knekt av eller det er pakket i popcorn (som vi alle har lest om her tidligere.. ) - testes det, eller avvises det med en gang? Lurte på hvordan det hadde gått for seg for mitt HK, nemlig. Sikkert noen andre som lurer på og. dem bare avviser Lenke til kommentar
fjt Skrevet 10. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2005 står ingenting i mailen jeg fikk fra komplett at hovedkort skal pakkes i antistatisk pose. Det kan jeg bevise.. Uansett dårlig service at garanti opphører på det produktet DEM ville ha inn. At dem tar vekk garanti på dem som jeg sendte inn, og dem ikke mente var defekte, er noe annet.. står i vertfall ingenting om antistatiske poser på hdd og hk i mailen jeg fikk.. Må man være proff databygger og vite alt om elektrisitet for å kunne returnere varer? Lenke til kommentar
Komplett.no Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Nobu skrev 10/02/2005 : 15:07 Forresten, til Komplett.no: Når noe kommer som det der, enten det er bøyd, noe er knekt av eller det er pakket i popcorn (som vi alle har lest om her tidligere.. ) - testes det, eller avvises det med en gang? Lurte på hvordan det hadde gått for seg for mitt HK, nemlig. Sikkert noen andre som lurer på og. Vi vurderer det fra gang til gang: Dersom et hovedkort er pakket i en pizzaeske og er åpenbart knust under transport, trenger vi ikke å kaste bort tiden på å sjekke det (har faktisk skjedd). Dersom det er et tvilstilfelle så tester vi; vi er faktisk (på tross av hva noen tror) ikke ute etter å lage trøbbel... Lenke til kommentar
Nobu Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Men det er jo ikke sikkert at feilen ville ramme samme område, f.eks.? Hva gjør man da? Er det slik at grunnlaget for videre undersøkelse av kortet forsvinner dersom noe har blitt skadet under transport? Det var hvertfall fantastisk kjipt å få vite at mitt HK hadde bøyd seg under transport, men PCB-boards kan bøyes til en viss grad. Men, jeg skal ikke prøve å komme noe videre med dette, kan ikke se for meg at dette vurderes på nytt. Dessuten må det jo være et grunnlag for å avvise noe sånt, altså at man er kjent med at en slik bøying (fra tidl. saker) fører til feil på produktet. Yes yes. Vær nøye på innpakkingen og hvordan dere ligger ting da folkens. Det har jeg vært til nå, men denne gangen var jeg litt for kjapp i vendingen. En skrue! AGH! Chieftec er indirekte ansvarlig - monsterstands! Lenke til kommentar
Komplett.no Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 fjt skrev 10/02/2005 : 15:17 står ingenting i mailen jeg fikk fra komplett at hovedkort skal pakkes i antistatisk pose. Det kan jeg bevise.. kremt... Uansett; la oss få litt tid til å vurdere saken og komme tilbake igjen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg