Gå til innhold

Komplett.no - Landets dårligste returavdeling?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Flere spørsmål på en gang, vi forsøker å svare etter beste evne:

 

fjt: Vi har ikke mulighet til å sjekke opp hva som har skjedd her uten noe mer informasjon. Kan du ta kontakt med oss f.eks. pr. PM så skal vi se på saken ?

 

Forbrukerrådet har naturligvis ikke registrert dette antallet saker på Komplett.no. Vi har snakket med de i dag og de kjenner seg ikke igjen. Per i dag har de registrert 5 saker på oss. 2 stk. vedr. pixelfeil på LCD-skjerm, 2 stk på PC-er bygget av oss samt 1 sak på et batteri til en bærbar.

 

Vi tviler naturligvis ikke på det du sier, men det virker som dette skyldes inkompetanse hos vedkommende du pratet med (kanskje hatt en dårlig dag?). Hvis noen trenger ytterligere bekreftelse på dette, ta kontakt med oss så skal dere få både navn og nr. på en kontaktperson der som har litt bedre oversikt.

 

Returtid: Vi behandler fremdeles de fleste returer i løpet av tre arbeidsdager. Noen ganger kan vi være litt på etterskudd og andre ganger kan ting skje feil, men dette er altså hovedreglen.

 

Innpakking: Kan ikke stresse dette nok, husk å pakke returvarene forsvarlig. Da blir det enklere både for dere og oss.

 

Konklusjon: Ikke tro alt man leser/hører, det viktigste er fremdeles egne erfaringer...

 

 

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har handlet over 10 år hos Komplett og aldri hatt noen problemos med dem.

Ikke på nettet antar jeg :whistle: I så fall begynner vi å snakke pre-www tid

Du har helt rett, var vel ca. 8-9 år siden jeg bestilte varer fra Komplettbutikken

for første gang (hadde ikke webshop den gangen)

Var bare en liten huskeleif fra min side ;)

Endret av jarmo
Lenke til kommentar

Min erfaring er fra Norek, og den var ikke noe særlig. Skulle ha noe minne til et MSI hovedkort, og ringte opp for å forsikre meg om at jeg hadde returrett dersom det ikke fungerte. Beskjeden fra selger var enkel og grei, kjøp minne som vi har lista opp som anbefalt, eller kjøp på eget ansvar. Jeg fant ikke brikker som var intressangt ut fra lista, men da kunne ikke selger gi noen som helst garanti. Fungerte ikke minne da, så ble det mitt problem...

 

Ringte opp til Hattelco, og fikk beskjed om å handle i vei, retur var ingen problem så lenge jeg henviste til selger navn.

 

Gjett hvor jeg handler fremover?

Lenke til kommentar

Tre arbeidsdager? Whoa. De 10 dagene ekstra det tok å fortelle meg at returen delvis ble avvist regnes som "litt etterskudd"? Nei, må innrømme at det frister lite å bestille fra Komplett.no igjen. Hadde KJEMPEerfaringer før (vi snakker :w00t:). Men den siste måneden, i tillegg til tidligere ordre, har brutt ytterligere ned på det gode inntrykket jeg har hatt av Komplett.no i et par-tre år.

 

Ref. til denne tråden: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=356294

 

Det var forsåvidt greit nok etter at alt var i mål, men sendte inn en retur nå som resulterte som avvist, fordi HK var bøyd. Det var ikke bøyd når jeg sendte det, men det er det ikke rom for å nevne fordi delene allerede er sendt videre i systemet og på vei tilbake til meg (kommer vel ikke før etter helgen for det, men..). Jeg presterte å la en skrue med HK-stand stå i det ene av hullene fordi jeg skyndet meg da jeg sendte det, og det har sannsynligvis bøyd det. At det ikke dekkes av garanti er greit nok, men det er jo heller ikke derfor jeg sendte inn kortet. Kortet fungerte ikke fra dag én, med utrolige mengder bluescreens og reboots, og da jeg til slutt åpnet maskinen etter en uke eller to for å prøve å ordne opp, ville ikke maskinen lenger starte etter å ha flyttet rundt på RAM-brikken. Ble kortet bøyd av at jeg flyttet rundt på RAM-brikken? Tre andre hovedkort har overlevd at jeg har gjort det, så hvordan jeg skulle prestere å gjøre det på dette kortet kan jeg ikke forstå.

 

Men, jeg har jo bare måttet finne meg i det, ettersom jeg ikke kan gjøre så mye når kortet kan ha blitt skjevt p.g.a. skruen som stod i. Da er det bare mitt ord mot Kompletts returavdeling, og jeg regner med Komplett.no stiller seg tvilende. Jeg hadde imidlertid en veldig god beskrivelse og forklaring på problemene, og hadde da for all del nevnt om kortet var skjevt da jeg sendte det. Det er grenser for hva man prøver seg på.

 

Det er vel og bra at folk fortsatt har gode erfaringer med Komplett.no. Men det virker som en del av oss som hadde glassene fulle av gode erfaringer, over flere år, må si pass til Komplett.no nå. Selv har jeg nå måttet punge ut for nytt hovedkort, men fra en annen shop. Pakket noen timer etter bestilling i går, sendes i dag. Så får vi bare se om jeg får RAM-en jeg returnerte til Komplett.no i tide, og om den faktisk fungerer. :dontgetit:

Endret av Nobu
Lenke til kommentar

Min erfaring er også at komplett er utrolig trege på returer, sammenlignet med andre konkurrerende sjapper. Brukte f.eks 14 dager fra de mottok varen til de behandlet saken i mitt tilfelle.. 2 ganger har dette skjedd siste 2mnd. I tillegg synes jeg noen av kundebehandlerene på komplett er litt nebbete rett og slett. Treffer også på greie folk der men føler de er sjelden vare..

Til sammenligning har jeg hatt 3 returer siste 2 mnd hos en konkurrent og alle har blitt behandlet innen 3 dager fra mottak. Treffer også hyggelige folk som gir meg den servicen jeg som kunde fortjener! Komplett begynner nok å bli for store for meg...

Lenke til kommentar

Jeg vil få lov til å trekke frem en liten ting; Nemlig vi normenns manglene evne til å ikke kunne se alle andre bare for oss selv. Vi er de mest selvopptatte du kan tenke deg..

 

En kjede som komplett.no har sinnsykt mye retur. Og returer er noe som tar utrolig lang tid å rede ut i. Man har 30-talls leverandører med hvert sitt eget skjema som skal fylles ut. Sin egen returpolicy, og så videre og så videre. Klart det er nødvendig. Men for slike kjeder som komplett.no tar det sykt mye tid.

 

Det er et HELVETE å styre med retur. Det sier jeg fordi jeg snakker av egen erfaring.

 

Å skrive et innlegg inn hit for å syte og klage på noe som tar tid er virkelig patetisk. Det er mennesker der inne som forsøker å gjøre så godt de kan. Og som for alle andre mennesker går ting og tank i epoker. Og alt er ikke konstant. Derfor opplever vi forskjellig service mange ganger.

 

Jeg vil be trådstarter om å ta ting litt med ro. Retur tar ofte tid. Bare bli vant med det, eller slutt å handle. Det gjelder faktisk ikke bare webshoppene. Det gjelder også butikkene. Men for deg som kunde så slipper du å ha posten mellom.

 

Returen ordner seg. Tålmodighet er ikke en koreansk bil..

Lenke til kommentar
Jeg vil få lov til å trekke frem en liten ting; Nemlig vi normenns manglene evne til å ikke kunne se alle andre bare for oss selv. Vi er de mest selvopptatte du kan tenke deg..

 

En kjede som komplett.no har sinnsykt mye retur. Og returer er noe som tar utrolig lang tid å rede ut i. Man har 30-talls leverandører med hvert sitt eget skjema som skal fylles ut. Sin egen returpolicy, og så videre og så videre. Klart det er nødvendig. Men for slike kjeder som komplett.no tar det sykt mye tid.

 

Det er et HELVETE å styre med retur. Det sier jeg fordi jeg snakker av egen erfaring.

 

Å skrive et innlegg inn hit for å syte og klage på noe som tar tid er virkelig patetisk. Det er mennesker der inne som forsøker å gjøre så godt de kan. Og som for alle andre mennesker går ting og tank i epoker. Og alt er ikke konstant. Derfor opplever vi forskjellig service mange ganger.

 

Jeg vil be trådstarter om å ta ting litt med ro. Retur tar ofte tid. Bare bli vant med det, eller slutt å handle. Det gjelder faktisk ikke bare webshoppene. Det gjelder også butikkene. Men for deg som kunde så slipper du å ha posten mellom.

 

Returen ordner seg. Tålmodighet er ikke en koreansk bil..

Er vel ikke tids bruken det settes finger på.

Så nå sitter jeg her.. med defekte harddisker og/eller hovedkort.. uten noen form for garanti.. Dette er IKKE god kundeservice! Mer arrogante kundebehandlere skal man lete lenge etter. Mottoet "Komplett.no har alltid rett, til det motsatte er bevist", kjører dem fullt ut, og ler av deg når du sier at dette er ikke bra nok.

 

følger interessert med...

Lenke til kommentar

Returtid: Vi behandler fremdeles de fleste returer i løpet av tre arbeidsdager. Noen ganger kan vi være litt på etterskudd og andre ganger kan ting skje feil, men dette er altså hovedreglen.

Det gjelder ihvertfall ikke mine varer.

 

Hatt 2 returer det siste halvåret, begge tok litt over 2 uker + postgang.

 

Så 3 dager er svært oppskrytt.

 

Utenom lang behandlingstid har jeg aldri hatt problemer med komplett/norek support.

Lenke til kommentar

Jeg kan bare bekrefte det trege systemet til komplett her, sende en mail angående at jeg fikk et hoveddkort tilsendt som absolutt ikke virket som det skulle. I tillegg var kortet brukt, det lå tomme poser oppi, og sata konverteren manglet blandt annet. Jeg hadde ikke bestilt demo kort heller.

 

Sende mail angående dette, og det var 19.01.2005, når er vi kommet til 10.02.05, og har forsatt ikke hørt et kløyva ord.

 

:thumbdown:

Lenke til kommentar

Hadde en retur sak på gang med Komplett/Norek vedr. en strøm forsyning som jeg mente var gåen. Vel, fikk den i retur, og de hadde sjekket det ok, svada, uten like, kjøpte meg en ny strømforsyning selv, og alt er vel og bra igjen. De mente også at en Shuttle/Barebone ikke var bygget for feks x800/R9800/GF6800 ol, men at man bare skulle bruke feks R9200 ol, for det var det de testet min Shuttle med, rart at de da bundler Barebones med high end skjermkort

Lenke til kommentar
guttorm skrev: 10/02/2005 : 11:53 

Sende mail angående dette, og det var 19.01.2005, når er vi kommet til 10.02.05, og har forsatt ikke hørt et kløyva ord.

For å svare litt stygt; da vil du nok neppe høre noe heller :)

 

Vi har diskutert svartiden på mail gjentatte ganger i det siste og stort sett uten unntak så skyldes manglende besvarelser (på over en arbeidsdag) spam-filter, spam-filter eller en sjelden gang menneskelig svikt (at noen trykker på fullført i stedet for send).

 

Ser vi på statistikken så kan vi f.eks. se at Komplett-support i går (09/02)

besvarte 145 henvendelser i Norge og ingen (les:0) var ubesvarte pr. kl. 16.03.

 

Den 19. januar når du sendte mailen besvarte vi 146 henvendelser pr. mail og ingen (les: 0/null) var ubesvarte pr. kl. 16.03...

 

Klag gjerne på oss for alt fra HIV, dårlig drag på damene, fartsbøter og svartedauen, men det er ikke alltid det stemmer ;)

Lenke til kommentar
Det gjelder ihvertfall ikke mine varer.

 

Hatt 2 returer det siste halvåret, begge tok litt over 2 uker + postgang.

 

Så 3 dager er svært oppskrytt.

 

Utenom lang behandlingstid har jeg aldri hatt problemer med komplett/norek support.

Samme her. Har sjelden gått kjappere enn to uker, postgang ikke inkludert. Heldigvis har det aldri vært kritiske komponenter det har vært snakk om. De få returene/reklamasjonssakene jeg har hatt hos andre butikker har ikke vært nevneverdig kjappere, dog. Ikke at jeg generelt sett bryr meg veldig om hvor fort ting går.

 

Men det er jo ikke sakens kjerne her.

Endret av LarsC
Lenke til kommentar
guttorm skrev: 10/02/2005 : 11:53  

Sende mail angående dette, og det var 19.01.2005, når er vi kommet til 10.02.05, og har forsatt ikke hørt et kløyva ord.

For å svare litt stygt; da vil du nok neppe høre noe heller :)

 

Vi har diskutert svartiden på mail gjentatte ganger i det siste og stort sett uten unntak så skyldes manglende besvarelser (på over en arbeidsdag) spam-filter, spam-filter eller en sjelden gang menneskelig svikt (at noen trykker på fullført i stedet for send).

 

Ser vi på statistikken så kan vi f.eks. se at Komplett-support i går (09/02)

besvarte 145 henvendelser i Norge og ingen (les:0) var ubesvarte pr. kl. 16.03.

 

Den 19. januar når du sendte mailen besvarte vi 146 henvendelser pr. mail og ingen (les: 0/null) var ubesvarte pr. kl. 16.03...

 

Klag gjerne på oss for alt fra HIV, dårlig drag på damene, fartsbøter og svartedauen, men det er ikke alltid det stemmer ;)

For å svare dere litt stygt, så oppfordrer dere oss til å ta kontakt per mail, så er det liksom min feil at den ikke kommer gjennom? Dere virker jo livredde for å få en telefon fra oss, og ha listet opp tusen ting før vi skal gjøre før vi ringer. En god del av oss har endel kunnskap om hardware, det er ikke bare grønskollinger altså.

Det er deres ansvar å ha et system som virker.

 

Skal pm deg om problemet. dumt at jeg glemte og ta kopi av mailen jeg sendte.

Lenke til kommentar

Jeg må si meg enig med de som ikke klager på komplett.

Sendte inn mitt første HK, prosessor og ram til komplett forde jeg ikke fikk det til å fungere.(var et abit KR7A 133R)

Feilen var brukerfeil fra min side men de tok seg ikke betalt for feilsøking samt at jeg fikk tilbake komponentene mine i løpet av den lovte tiden.

Kjempefornøyd jeg. :yes:

 

Det er veldig viktig å pakke komponentene i antistatisk pose, gjerne originalembalasje.

Lenke til kommentar
guttorm skrev: 10/02/2005 : 13:04 

For å svare dere litt stygt, så oppfordrer dere oss til å ta kontakt per mail, så er det liksom min feil at den ikke kommer gjennom?

Neida, dårlig formulert fra vår side: Hovedproblemene har vært spam-filter i kundens ende, det kan vi ikke ha kontrollen på :)

Lenke til kommentar
Neida, dårlig formulert fra vår side: Hovedproblemene har vært spam-filter i kundens ende, det kan vi ikke ha kontrollen på :)

Rart det, for autosvaret fra dere kom igjenom, samt ordrebekreftelser og alt det der. Merkelig at det bare er mail fra deres kundeservise som skal stoppe i spamfilter.

Lenke til kommentar
Neida, dårlig formulert fra vår side: Hovedproblemene har vært spam-filter i kundens ende, det kan vi ikke ha kontrollen på  :)

Rart det, for autosvaret fra dere kom igjenom, samt ordrebekreftelser og alt det der. Merkelig at det bare er mail fra deres kundeservise som skal stoppe i spamfilter.

Dessverre så stemmer det nok. Jeg har selv opplevd det, men jeg har i en annen tråd bedt Komplett om å få seg et sikkerhetssertikat for mail-utsendelse, slik at mailen ikke oppfattes som spam.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...