Jarmo Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 (endret) Saken er nå sendt over til forbrukerrådet, som forøvrig sa at dem hadde mottatt nærmere 200 klager på Komplett.no bare siste uken. Dette vil jeg sjekke opp i morgen tidlig.... Har handlet ca. 8 år hos Komplett og aldri hatt noen problemos med dem. Jada ! Kjøper så mye at jeg går over til Norek nå........ Edit: huskeleif... Endret 10. februar 2005 av jarmo Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 (endret) Saken er nå sendt over til forbrukerrådet, som forøvrig sa at dem hadde mottatt nærmere 200 klager på Komplett.no bare siste uken. Det sier litt om hva Komplett.no står for. Dette var vel egentlig ikke nødvendig å "sutre" om? Det at forbrukerrådet har fått inn 200 klager på komplett den siste uken betyr ikke at kunden nødvendigvis har rett i alle de 200 tilfellene! (Spør f.eks. hvor mange klager de får inn på elkjøp pr. uke...) Å skrive slikt sverter ubevisst en webshop som i utgangspunktet gjør hva de kan for at kunden skal bli fornøyd, men samtidig _selvfølgelig_ gjør noen bommerter i ny og ne. De har tross alt veldig mange kunder, utsendelser og returer pr. dag. Personlig har jeg fått mangelfulle varer flere ganger, men det har alltid blitt en ordning på saker og ting. Man må om nødvendig godta å måtte inngå et kompromi, du kan ikke få det som du vil hver bidige gang (de fleste mødre lærer bort sånt). Jeg synes det begynner å bli VEL MANGE "komplett suger" tråder av folk som har hatt en liten runde der ting ikke gikk heeeelt som planlagt etter første eller andre forsøk. Vi lever jo ikke i kardemommeby heller.... Synes man kanskje burde revurdere forumet for webshopdiskusjoner noe, da jeg har en liten anelse om at det blir "misbrukt" på den måten at folk ofte klager unødvendig før alle midler er utprøvd. Hvis man derimot f.eks. ikke mottar den varen man bestiller, men likevell får faktura osv. mener jeg er en god grunn til å legge inn en dårlig erfaring på en webshop. Endret 9. februar 2005 av JKJK Lenke til kommentar
snowbaard Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Vi lever jo ikke i kardemommeby heller.... Lenke til kommentar
capy Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 de gangene jeg har måtte sende noe i retur har jeg alltid tatt bilde av hvordan de er blitt pakket. det er også smart å ta vare på innpakningen varen kommer med, så du kan sende varen tilbake i denne. så sørger jeg også for å få skikkelig kvitering fra posten når pakkene leveres til retur. dette skulle være en bombesikker måte å gjøre det på. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 På forumet her har det vært; Telenor Microsoft og nå er det altså Kompletts tur.......... Lenke til kommentar
Blod Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 @ fjt pakket du det inn i antistatisk pose? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 På forumet her har det vært;Telenor Microsoft og nå er det altså Kompletts tur.......... Du glemte elkjøp Lenke til kommentar
Tigergutt Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Hei! Nå har jeg sendt minnebrikker til Komplett.no i retur pga feil... Så får vi da se hvordan det går for meg... Men jeg har gått over til Netshop når det gjelder å handle i det siste... Handlet masse før på komplett.... Kan ikke si annet en masse skryt fra min side om Netshop... Super hjelpsomme med meg.... Gjelder bestilling, retur og ikke minst varene kommer kjempe fort.... Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 De kan ha mye å gjøre og men tar litt lang tid i blant. Kjedelig med venting. Ventet selv 4 uker på en defekt mp3 spiller. 2 bekjente hadde også litt treig service gjaldt hovedkort brukte 4-5 uker på de også. Lenke til kommentar
kentbj Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 landets dårligste returavdeling er vel litt å ta i. Finnes sikkert noen dårligere.. Har foresten god erfaring, som en del andre her. Tatt maks 2 uker på retursaker... Kanskje vært heldig jeg da. Lenke til kommentar
XtraPlay Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Har aldri hatt problem med noen webshopper mtp på retur Off topic: Kan ikke folk bare slutte med slike "den webshopen stinker" tråder, det kommer ingenting godt ut av det uansett. Forhåpentligvis er de fleste her såpass oppegående at de vet at fordi om du enten fikk dårlig service eller er en udugelig kunde så kan man ikke generalisere alt ut fra et tilfelle.. Dette forumet blir helt ødelagt når annenhver tråd her handler om hvor uduglige den og den webshopen/isp en er. Klart når noen webshopper ikke leverer det de skal gang på gang er det bra at det blir lagt ut en tråd som sier i fra om dette på en saklig grei måte, men er det virkelig vits å legge ut en tråd om at pga at du fikk "dårlig" behandling så gjelder det alle webshopens retursaker. Det var et lite hjertesukk, så vær så snill la være å ødelgge et ellers ganske bra forum... OG nei jeg er ikke tilknyttet noen webshop/isp o.l. jeg er bare lei av folk som bare bruker forumet som "sutreplass" over alle de "dårlige" aktørene i stedet for å bruke det til litt mer konstruktive ting. Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Saken er nå sendt over til forbrukerrådet, som forøvrig sa at dem hadde mottatt nærmere 200 klager på Komplett.no bare siste uken. Det sier litt om hva Komplett.no står for. Hørtes veldig mye ut, har du navnet på fyren du snakket med? Kunne tenke meg å ta en telefon for å sjekke ut sannheten i denne påstanden. Lenke til kommentar
hanigjen Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Har handlet over 10 år hos Komplett og aldri hatt noen problemos med dem. Ikke på nettet antar jeg I så fall begynner vi å snakke pre-www tid Lenke til kommentar
hanigjen Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 jeg er bare lei av folk som bare bruker forumet som "sutreplass" over alle de "dårlige" aktørene i stedet for å bruke det til litt mer konstruktive ting. Synes det er helt greit med litt sutring på forum man synes man har fått slett behandling et sted. Du trenger da ikke lese hver eneste tråd... Om trådstarter ikke har brukt anti-statisk, så er jo det er akseptabel grunn for komplett til å avvise returen - selv om det ikke ble spesifikt nevnt av komplett. Det er noe man bør vite om man handler datakomponenter på nettet. Foretrekker selv Netshop framfor Komplett da Komplett ikke er helt som de en gang var. Lenke til kommentar
Launch Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 (endret) Mange komplett fanboys her. Får dere mye ut av å si "jeg har handlet der i årevis uten problemer"? Det er ikke handlingen som er problemet, men holdningen til returavdelingen i visse tilfeller. At noen får defekte varer betyr ikke at webshopen suger, men hvis de ikke bryr seg om saken og bare avviser klager så er det utrolig dårlig. Endret 10. februar 2005 av Launch Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 (endret) Faktum er at komplett.no er jo norges (og nordens) største webshop når det gjelder datakomponenter. De som leverer flest pakker ut i døgnet og mest sannsynligvis også de som mottar mest returer i døgnet. Ved innsending av komponenter, bruk helst orginal emballasje (jeg tar alltid vare på orgina pakkene, stort sett, putter dem i boden eller oppe på ett skap). Samt de antistatiske poser som følger med. Meget viktig at elektronikk ikke bare pakkes inn i bobleplast for å beskytte mot slagskader, men også antistatiske poser. Da bobleplast er ofte meget statisk materiale og kan holde stor spennings-nivåer. Såfremt det ikke er bobleplast av antistatisk materiale (det bruker vi på jobben på våre komponenter, antistatisk bobleplast). Nå er ikke jeg fanboy av noen webshops, selv om jeg kun har handlet på 4 stk totalt. Komplett.no, Netshop.no, Microplex.no og Multicom.no Siden komplett.no har ofte vær prismessig konkurransedyktige og jeg har vært fornøyd med servicen dems så har jeg ikke sett behovet for å bytte webshop. Men skal innrømme at all skryt som Netshop har fått har gjort at jeg har testet ut dem også. Min konklusjon er i allefall til trådstarter. Fikk du eller hørte du med dem om hvordan varene ble mottatt og hva som var galt i pakkingen? Manglet det antistatisk pose, eller er selve eskene de ble sendt i tynne og gikk lett i stykker etc. Merk at ett firma kan ha mange som tar imot returer og mennesker er forskjellige, så man kan ha vært litt uheldig og hatt en litt "gretten" person som har tatt imot varene dine. Ring komplett retur/support avdeling og forhør deg med grunnen til hvorfor dette er avist etc. Husk å holde en saklig og hyggelig tone så går det ofte bedre. [Edit] Jeg bruker heller noen kroner ekstra på varene ved å handle ett sted jeg er fornøyd enn å handle på steder jeg ikke har erfaring med. Jeg er av den typen som er en "trofast" kunde så lenge firmaet gjør en seriøs og grei jobb mot meg som kunde. Det de fleste firmaer vet er følgende : Det er lettere å beholde en kunde enn å skape en kunde! (ref til linjene over denne setningen). Endret 10. februar 2005 av Zimon Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 jeg er bare lei av folk som bare bruker forumet som "sutreplass" over alle de "dårlige" aktørene i stedet for å bruke det til litt mer konstruktive ting. Hear, hear..... Lenke til kommentar
captzalo Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Jeg har aldri hatt problemer med Kompletts returordning siden jeg begynte å bruke dem i 1998. Jeg har returnert en del ting også, men har passet på å ringe først og høre hva som skal gjøres, om de har returvare tilgjengelig, pakking, kvitteringer osv. Det har alltid gått bra. Til de som sutrer og kviner på forumet; Ta det opp med kundestøtten på de respektive sjappene. Lenke til kommentar
kjbu Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Kanskje duden rett og slett har pakket sakene for dårlig ??? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg