Gå til innhold

Komplett.no - Landets dårligste returavdeling?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@eivind04: Nå får du gi deg. Jeg har _IKKE_ antydet at trådstarter ikke skulle ha rett til å skrive det han gjorde. Det jeg derimot presiserer her er at mye han har skrevet etterhvert er blitt motbevist, og han er også blitt knepet i å skrøne. Denne tråden skader ikke Goliat, men David blir tynet for alt det er verdt etter at han unektelig har dummet seg en smule ut.

 

Ser på det som du hadde ønsker om å ha et komunistisk måte å sile kommentarer du ikke liker, noe som vi før kalte komunisme.

Kan fremdeles ikke skjønne hvor jeg har skrevet dette? Hvis du ikke kan vise meg det er du over på det usaklige, og saklig er fremdeles en fin bil.

 

Off-topic derimot er en ganske stygg bil. Denne parkerer jeg herved for min egen del, låser den og henger nøkkelen pent langt oppe på veggen.

Lenke til kommentar

Jeg vil bare si at jeg tviler på at forbrukerrådet svarer på klager med å si hvor mange klager de allerede har fått fra den "leverandøren" osv..

 

Pluss.. å si at noen har hatt 200 klager den siste uken hørest kanskje mye ut, men så må dere også tenke på hvor mange kunder hadde komplett totalt den uken.

 

generelt sett vil jeg si at de fleste store(og små) nettshoppene er gode. Alle har sine unttakk å det blir teit å whine slik som dette.

 

Ta det heller saklig opp med folk som kan hjelpe deg, eller drit i..

 

EDIT:

synst forresten at det er bra gjort av komplett å gidde å poste i denne tråden i det hele tatt.. å ta seg tid til å svare på folk som dette i et forum er egentli bra kundeservice i seg selv.

Endret av inSain
Lenke til kommentar

alle butikker har samme fremgangsmåte når det kommer til krav om pakking:

 

Psdata.no

3. Pakking

Varene skal pakkes antistatisk og støtsikkert. Dersom varer ikke emballeres tilstrekkelig kan reklamasjon utgå.  Varen blir da ikke erstattet eller reparert. Markere tydelig med returnr på emballasje. Returadresse som skal benyttes er:

 

Nesthop.no

Varen må leveres tilbake i originalemballasje, som skal være intakt og ikke ødelagt. Dersom dette ikke blir gjort, kan det medføre forlenget behandlingstid.

Varen skal pakkes antistatisk og støtsikker. Dersom varer ikke emballeres tilstrekkelig, kan reklamasjonen utgå.

Endret av Stig-Arne
Lenke til kommentar
Lurer på en ting: Dere snakker om en retursak, men er ikke dette en garantisak. Hvis komplett ikke kan bevise at det er statisk elektrisitet som har skadet komponentene har de ikke store saken. Bevisbyrden er nemlig selgers ansvar, så komplett må bevise at hovedkortet/harddisker ble skadet pga statisk elektrisitet.

Komplett må også huske på at kunde hadde problemer med komponentene og sendte inn de delene komplett ville ha.

 

Hva er årsaken til at harddisk eller hovedkort ikke virket før det ble pakket og sendt inn, det er et spørsmål ingen har tatt opp her!

 

Jeg ser at komplett har tatt bilder av innkommende deler, det er bra. Men har komplett brydd seg om å finne ut feilen? Det har ikke jeg store troa på, det er nok lett å avvise "feilinnpakkede" deler/utstyr så 3 dagers fristen kan holdes. Arrogant spør du meg!

Nå er det slik at statisk elektrisitet kan forårsake stort sett alt mellom himmel+jord med elekstriske komponenter. Det er en slags mirakel-feilkilde. Stort sett ALT (med unntak av fysiske feil, ala "noe er brukket av" osv) av feil kan forekomme på en komponent som er skadet av statisk elektrisitet. Eneste måten man kan komme seg unna(for å si det på den måten), er å pakke gjenstandene i antistatisk pose...

 

Skal vi legge kjøpsloven til grunne, er det du sier delvis sant innenfor de 6 første månedene etter kjøp. Etter dette faller bevisbyrden over på kunde. Dvs at etter 6 mnd. må det sannsynliggjøres at feilen/svakheten faktisk var der fra starten av. Hvis man ikke pakker varen på en forsvarlig måte, vil man alltid butikken ha dette som et trumfkort mot deg. Etter at varen har blitt behandlet slik, er det ingen mulighet i verden å sjekke om varen ble skadet av statisk elektrisitet eller noe annet.

 

Videre står det også i kjøpsloven at kunde har ansvaret for å bruke/oppbevare gjenstanden FORSVARLIG. Det er to måter å bruke/oppbevare komponenter som vare for statisk elektrisitet: montert i en PC tilkoblet jordet stikk (og ikke leke inni PCen med ullsokker og fleece-genser) eller i en antistatisk pose. Ved å sende inn utstyr uten antistatisk pose, bryter man også med denne regelen. Det kan på ingen måte forsvares at varer sendes uten anti-statisk pose... uansett feil/påstått feil.

 

For å gjøre mange bokstaver få: ikke antistatisk pose = DRITI UT

Lenke til kommentar
Pluss.. å si at noen har hatt 200 klager den siste uken hørest kanskje mye ut, men så må dere også tenke på hvor mange kunder hadde komplett totalt den uken.

Hvis du hadde lest hele tråden, hadde du sett at Komplett totalt har 5 klager registrert på seg hos forbrukerrådet, hvorav 2 av de ganske sikkert er usaklige klager på pixelfeil ved lcd-skjerm.

 

Å si at de har fått 200 klager bare den siste uka, er da en av de største løgnene som er fremført i den senere tid. At fjh heller ikke har kunnet hoste opp navnet på saksbehandler hos forbrukerrådet som fortalte ham dette tallet, gjør ikke trovderdigheten hans noe særlig bedre.

 

Når det gjelder antall ordre sist uke, kan du jo sånn ca. regne deg frem til det ved å se på omsetningstallene Komplett offentliggjør på web hvert år, og velge et fornuftig gjennomsnittlig antall varer pr. ordre.

Lenke til kommentar
Skal vi legge kjøpsloven til grunne, er det du sier delvis sant innenfor de 6 første månedene etter kjøp. Etter dette faller bevisbyrden over på kunde. Dvs at etter 6 mnd. må det sannsynliggjøres at feilen/svakheten faktisk var der fra starten av.

 

Iflg ny kjøslov har bevisbyrden blitt skjøvet over på selger så lenge produktet er i garantiperioden. Før hadde vi noe som kaltes reklamasjonsrett, da måtte kunde bevise at produktet hadde feilen fra begynnelsen.

 

Nå er det slik at statisk elektrisitet kan forårsake stort sett alt mellom himmel+jord med elekstriske komponenter. Det er en slags mirakel-feilkilde. Stort sett ALT (med unntak av fysiske feil, ala "noe er brukket av" osv) av feil kan forekomme på en komponent som er skadet av statisk elektrisitet.

 

Dette er jeg enig i, alt for lett å skylde på statisk elektrisitet, selvsagt burde delene vært pakket i rett embalasje, men jeg synes det her bare blir fokusert for mye på innpakking m.m. Det at kunde klaget på at noe ikke virket før han sendte det inn kommer ikke frem. Har komplett overhode testet komponentene?? Eller er det så enkelt at det er bare så enkelt at det bare kan fraskrives ved å skylde på statisk elektrisitet.

Lenke til kommentar
Hvis man er saklig og allminnelig høflig når man tar kontakt med webshopper, er jeg sikker på at dette alltid er 100% bedre enn å sette igang en jæ... kampanje her på forumet - og det gjelder nok ikke bare "Fjt".

Allminnelig folkeskikk ved kontakt med folk har aldri vært til skade for noen........

Dette er så sikkert som dagen er lang. Har hatt returer hos komplett som har tatt tid å få tilbake. Slik fungerer det med store webshoper, ikke noe å syte over det.

Lenke til kommentar

:cry:

 

Ble litt trist når jeg så åssen trådstarter hadde pakket sine komponenter. Tror han burde holde seg til ferdig bygd i framtiden (ikke kritikk, men alle kan ikke vite alt om alt) ;)

 

Når det gjelder begrepsbruken så er det mange som roter, dere må lære å skille mellom den produsent gitte garanti og den lovgitte reklamasjon..

 

UFO: Det står ingen ting i loven om det du sier at forbruker har bevisbyrde etter 6 måneder. Det står at Hvis det er under 6 mnd fra en mangel oppstår så skal det regnes som om mangelen var ved risikoens over gang. Det finnes dog unntak.

 

Men uansett jeg vil ikke dra i gang en kjøpslov diskusjon siden det er 100% klart at trådstarter har ikke behandlet komponentene sine riktig. :ermm::no:

 

Pejavascript:emoticon(':thumbup:')rsonlig synes jeg Komplett er bra å handle ra, har handlet der selv noen ganger og er kjempefornøyd kunde :thumbup:

Lenke til kommentar

Enig med komplett i at EGNE erfaringer er det som er aller viktigst, men for de som henger seg mye opp i andre forumbrukeres erfaringer:

Jeg har bare gode erfaringer med returer hos komplett.

 

Jeg har i løpet av mine 3 år (og >15000kr) som komplett-kunde 4 returer til komplett, hvor 2 var angrefrister og 2 var varer som var defekt allerede da de ankom meg.

På angrefist-sakene (varer jeg ikke ville ha likevel etter å ha testet dem i nesten 14 dager :p ) tok det vel 14 dager fra jeg leverte varene på posten til jeg hadde beløpet jeg betalte for varen inn på konto.

På de defekte varene tok det vel ca 3 uker fra jeg sendte fra meg komponentene til jeg hadde ny vare tilbake. Nå er det nok totalt 10-12 dager postgang inne i bildet og da (for mitt vedkommende).

Men ca 10 dager behandlig hos komplett på defekte varer synes jeg godt de kunne klart å kutte ned på, men det er ikke uakseptabelt mye med 10 dager.

 

Men alt i alt synes jeg at komplett har god service i returavdeligen.

 

 

PS: Jeg er ikke betalt for å si dette. Men om komplett skulle ha bruk for hjelp i returavdelingen kunne jeg godt ha jobbet der om de betalte meg ;)

Endret av Lone*Desert-Fish
Lenke til kommentar

Bestilte min første maskin fra komplett for ca3 år tilbake (p4 1.5g) alle komponenter fra komplett.Fikk den hjem å satte den sammen,maskin ville ikke starte.Prøvde alt jeg kunne.Ringte inn å fortalet de situasjonen,fikk beskjed å sende inn den.(sammensatt).Gikk vel ca 4-5 uker fikk jeg maskinen igjen med brødsmuler i(helt sant).Den ene hvite låsemekanismen til rammen var også borte.Ringte inn å spurte hva de hadde gjort,ikke noe sa de.Den fungerte da den kom hit.(Bull......).Maskinen funka så jeg gjorde ikke noe mer med det.

Har brukt komplett etter denne episoden har ikke hatt noe problemere siden,men så har jeg heller ikke hatt noe retur dit heller da.

Lenke til kommentar
men slike poser dere referer til var der ikke.. brukte orginalembalasje, bobleplast og papp

Sier du at hovedkort og minne ikke var pakket i antistatiske poser når det ankom nytt til deg ? Litt vanskelig å tolke setningen din.

jeg mente at jeg ikke sendte med slike poser dere referer til..,

 

da jeg fikk produktene, visste jeg ikke at det var antistatiske poser en gang, så den plasten er nok vekk i bosset for lengst.. jeg sendte med all annen orginal embalsje osv

Lenke til kommentar
Lurer på en ting: Dere snakker om en retursak, men er ikke dette en garantisak. Hvis komplett ikke kan bevise at det er statisk elektrisitet som har skadet komponentene har de ikke store saken. Bevisbyrden er nemlig selgers ansvar, så komplett må bevise at hovedkortet/harddisker ble skadet pga statisk elektrisitet.

Komplett må også huske på at kunde hadde problemer med komponentene og sendte inn de delene komplett ville ha.

 

Hva er årsaken til at harddisk eller hovedkort ikke virket før det ble pakket og sendt inn, det er et spørsmål ingen har tatt opp her!

 

Jeg ser at komplett har tatt bilder av innkommende deler, det er bra. Men har komplett brydd seg om å finne ut feilen? Det har ikke jeg store troa på, det er nok lett å avvise "feilinnpakkede" deler/utstyr så 3 dagers fristen kan holdes. Arrogant spør du meg!

endelig en som har svart saklig og konkret

Lenke til kommentar

Vell..

 

Nå ønsker jeg ikke å dra denne tråden lengre ut..

 

Jeg startet den for å ytre mitt synspunkt, men den tok helt av(over 100innlegg på 1døgn eller.no) og ble mer og mer "off-topic"

 

Jeg og Komplett.no har hatt diskusjonen på et saklig nivå pr PM og ser ingen grunn til å fortsette denne tråden.

 

 

Legger nå denne tråden død.

 

mvh.

fjt

Endret av fjt
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...