CroNiX Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 (endret) Hei, jeg har ett hovedkort med AGP 4x og ett Radeon 9800 PRO skjermkort med AGP 8x. Lurer på om det ville bli noe forkjell i spill og slikt om jeg hadde oppgradert til ett hovedkort med støtte for AGP 8x? Endret 9. februar 2005 av CroNiX Lenke til kommentar
CroNiX Skrevet 9. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2005 Er det ingen som vet? Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Det vil bli forskjell. Lenke til kommentar
kjhanken Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Men ikke så mye at du skal ha for store forventinger på et stort kvantesprang. Avhenger litt om maskinen din er så pass bra at det AGP bussen som er det svakeste ledd. Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Du kan jo sjekke testresultatene på HW.no av det kortet og se hva resultater det får..Og sjekke resultatene på din maskin..Du må vel gjerne ha en prosessor som er forholdsvis lik den de bruker få testsystemet for likest mulig resultat..(Pentium 4 2.8 GHz) Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Toppen 1-2% ... mest sannsynlig mindre. De eventuelle forbedringene du vil merke, kommer fra at hovedkortet har bedre minnekontroller ol. enn fra AGP4x -> AGP8x. Ingen/få kombinasjoner av spill og CPUer klarer å generere så mye 3D-data og textures at selv en AGP4x bus blir for treg. Og hvis du har et AGP4x hovedkort, er vel ikke CPUen/rammen du har "state-of-the-art". (no offence). En litt mer omfattende oppgradering i form av ny CPU/RAM/HK vil vanvittig mye bedre resultat enn bare et hovedkortbytte. Mitt råd: vent med å bytte ut hovedkortet til du har råd til å bytte ut både CPU og RAM i tillegg. Ellers er det overhodet ikke verdt det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå