ivanp Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Heisann! Jeg har et problem: Installerte XP på en maskin med tidligere win98, fikk problemer med Remote Procedure Call (RCP) Restartet etter 60sek. Deaktiverte denne under tjenester/admin tools. Jeg får nå ikke installert noen som helst programmer i XP, har lagt inn: WindowsXP-KB835732-x86-NOR patch som lå på windows. Får ikke oppdatert XP via nettet. heller ikke installert Norman antivirus eller noe annet. Får bare beskjed om at RPC server ikke er tilgjengelig. Får ikke åpnet REGEDIT eller MSCONFIG, lukker seg, og gir meg ikke tilgang til egenskapene på RCP for å sette tilbake til vanlig instillinger. Har også restartet maskinen uten nettverkskabel tilkoblet. Har fått installert SPYBOT/ADAWARE, men hjelper ikke. PLEASE HJELP MEG! Lenke til kommentar
cremaster Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 (endret) Høres ut som blaster ja. Har du prøvd å gå inn i sikkerhetsmodus? (Trykke F6?? under boot) Du trenger helst en annen maskin som du kan laste ned fixen via. Finnes mange oppskrifter på blaster fjerning, bare å google litt. Edit: Det er F8. Link til hvordan du kjører en clean boot. Endret 9. februar 2005 av cremaster Lenke til kommentar
ivanp Skrevet 10. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2005 Nå har jeg installert XP på nytt, formatert pasrtisjonene. Får opp RPC dritten, men stengt den av. får installert spyware,adaware osv. men skjønner ikke den linken du sendte til meg. får heller ikke lagt inn blaster removal fra Microsoft sine sider. Nå får jeg ikke tilgang til msconfig og alt det andre igjen. Fikk d tidligere men ikke nå! Noen som vet om en guide for removal av blaster? Hvordan kan virus ligger der når jeg har formatert partisjonene/diskene? Har også kjørt norman uten resultat. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 (endret) RCP (Remote Call Procedure) er faktisk en integrert sak i Windows som avbryter for å fortelle at det er noe fatalt feil i systemet og gir deg 60 sekunder på å lagre det du holder på med. Det er ikke et virus i seg selv. Blaster og dets varianter utnytter en feil i XP som lager falske feil, og dermed popper RCP opp for å "redde harddisken" fra å bli ødelagt. Så det KAN jo tenkes at du har en seriøs hardwarefeil også, og at Windows dermed blir avbrutt av denne prosedyren for å redde harddisken din/evt. åpne filer fra smadring. Endret 10. februar 2005 av Bitex Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Utelukkende store bokstaver i emnetittel = stengt tråd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg