poood Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 (endret) Er det noen der ute som har erfaring med flere dualskjermkort i samme pc? Jeg hadde tenkt å bestille 5 stk. pci dualskjermkort, for å kunne koble til 10 skjermer. Disse skjermene er tenkt brukt til overvåking, altså ingen stor belastning... I følge Microsoft så skal Windows Xp kunne takle inntil 10 skjermer (multiple monitor feature). Håper noen kan svare meg raskt. - poood Endret 9. februar 2005 av poood Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Er det noen der ute som har erfaring med flere dualskjermkort i samme pc? Jeg hadde tenkt å bestille 5 stk. pci dualskjermkort, for å kunne koble til 10 skjermer. Disse skjermene er tenkt brukt til overvåking, altså ingen stor belastning... I følge Microsoft så skal Windows Xp kunne takle inntil 10 skjermer (multiple monitor feature). Håper noen kan svare meg raskt. - poood Dette skulle gå helt fint, men. - Du kan komme til å støte på PCI bussens begrensninger. Den har begrenset båndbredde, så når dette skal deles på så mange PCI kort så kan du få prolemer (ala lagging i bildet) Lenke til kommentar
Chrichton Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Jeg har selv jobbet på PCer med 3 stk matrox kort plugget inn på en gang. Det fungerte smertefritt. Har ikke erfaring med mer enn det. Lenke til kommentar
poood Skrevet 10. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2005 Takker for raskt svar. Da kommer jeg til å prøve. - poood Lenke til kommentar
pertm Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Jeg husker å ha sett et PCI kort som kunne ta 4 skjermer på en gang på komplett. Det er ikke akkurat billig da, men det kunne kanskje spart deg plass i PCen hvis du trenger det. Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Matrox Quadro tar 4 skjermer. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Ultramon er ett bra program om du har flere skjermer (det sørger for at du kan ha flere enn 10 også, 24 om jeg ikke husker feil). AtW Lenke til kommentar
Nicci NO Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Hei. Noe i samme gate kanskje: Jeg har allerede en lcd skjerm hjemme, men har lyst på en til. Problemet er jo bare at skjermkortet mitt har én dvi utgang og én vga utgang. Hva vil være den enkleste løsningen for meg når en skjerm kun skal brukes til applikasjoner og film mens den andre skal brukes til spill (jeg kan jo ikke ha en lcd på vga, fy fy)? Maskinen min er eldre, så jeg har ikke PCIx på den, det sitter et 9800pro vga kort i den så jeg har bare plass til standard pci kort. Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Hei. Noe i samme gate kanskje: Jeg har allerede en lcd skjerm hjemme, men har lyst på en til. Problemet er jo bare at skjermkortet mitt har én dvi utgang og én vga utgang. Hva vil være den enkleste løsningen for meg når en skjerm kun skal brukes til applikasjoner og film mens den andre skal brukes til spill (jeg kan jo ikke ha en lcd på vga, fy fy)? Maskinen min er eldre, så jeg har ikke PCIx på den, det sitter et 9800pro vga kort i den så jeg har bare plass til standard pci kort. Du kan hvertfall ikke bruke LCD på VGA utgangen din..Ett nytt skjermkort kan du jo investere i Lenke til kommentar
Nicci NO Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Det er ikke så mange skjermkort som kommer med dobbelt-DVI utgang som jeg har sett. LCD'en jeg har nå bruker allerede den éne DVI-utgangen jeg har. Uansett er jeg ikke interessert i å kjøpe et high-end grafikkkort da jeg anser det for å kaste penger ut av vinduet. Finnes det PCI-skjermkort med DVI-utgang som jeg bare kan sette inn ved siden av skjermkortet jeg allerede har? Merke/Forslag? Lenke til kommentar
-ronnyj- Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Dette: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=114978&cks=PRL Eller dette: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=122219&cks=PRL Men ingen av dem bør vel brukes til tv-spill Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Det tror jeg ikke..Trenger ikke high end for å ha dobbel DVI..Gainward 6600GT 2x/DVI har det..men..men.. Lenke til kommentar
covah Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Du kan hvertfall ikke bruke LCD på VGA utgangen din..Ett nytt skjermkort kan du jo investere i Selvsagt kan man det? LCD skjermer kommer jo med enten både DVI og VGA eller bare VGA innganger. Finnes sikkert skjermer med bare DVI også, men det er vel en god del skjeldnere. Lenke til kommentar
Gunnar_ Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 (endret) Du kan hvertfall ikke bruke LCD på VGA utgangen din.. Selvsagt kan man det? Det han/de mener er at bildet blir 'mye' bedre om du bruker heldigital overføring via DVI enn at signalet må gå gjennom ( DAC -> kabel -> ADC ) bare for overføringen. Derfor er det "feil" å bruke vga kabel. poood: Jeg har selv 10 skjermer på w2k uten at det var problemer. (hadde bare 3 skjermer, men jeg kunne aktivere alle og bildet var der på alle når jeg flyttet skjermkabelene omkring) ...jeg lyver litt, det var et problem. Siden alle kortene var vifteløse ble de fem kortene _seriøst_ varme. Endret 10. februar 2005 av Gunnar_ Lenke til kommentar
Nicci NO Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Ahh ok, tusen takk Ronny. Var noe sånt jeg lette etter. Og nikuse, takk for info om at det skjermkortet har dobbelt DVI, det visste jeg ikke. Eneste jeg har sett det på var vel et 6800 kort av et eller annet slag. Men skal uansett ikke bruke masse penger på dette. Skjermkortet jeg har funker helt fint når jeg skal WoWe Lenke til kommentar
covah Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Du kan hvertfall ikke bruke LCD på VGA utgangen din.. Selvsagt kan man det? Det han/de mener er at bildet blir 'mye' bedre om du bruker heldigital overføring via DVI enn at signalet må gå gjennom ( DAC -> kabel -> ADC ) bare for overføringen. Derfor er det "feil" å bruke vga kabel. Er klar over det, men det han skrev at man IKKE kunne bruke LCD skjerm på en VGA utgang, noe som jo er fullstendig feil Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Skulle stå burde..hehe..Er med tanke på bildekvalitet osv. dette er da min mening som kjører to LCD skjermer.. Lenke til kommentar
Gunnar_ Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Er klar over det, men det han skrev at man IKKE kunne bruke LCD skjerm på en VGA utgang, noe som jo er fullstendig feil Beklager om du følte at jeg skrev med en "patronizing" tone. Jeg forsto hvertfall hva han mente pga de tre punktumene etter setningen. Lenke til kommentar
covah Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Hehe, nå ser det jo ut som om nikhuse bruker DOBBEL punkum (ikke trippel) etter HVER setning... Men når det er sagt, er vel det som gir best resultat for trådstarter å skaffe seg et nytt skjermkort med 2 DVI utganger. Hvis ikke, må den ekstra LCD skjermen bruke VGA. Lenke til kommentar
poood Skrevet 18. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2005 Hallo folkens! Gikk veldig greit å installere 5 matrox pci dualskjermkort i samme pc. Kjører pr i dag med 5 skjermer (ene utgangen på hvert skjermkort). Dette brukers til overvåking. Fungerer veldig bra. Et lite problem er varmen som disse avgir, men satte inn en liten vifte og viftestyring, og dermed var det problemet løst..... - poood Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå