Gå til innhold

Rolig på HDD fronten..

Anbefalte innlegg

...jeg syntes det har vært så stille fra alle produsentene nå. Kommer det noen nye disker snart?

Jeg tenkte spesielt på noe som seagate barracuda med 120 GB eller no...

I alle fall, kommer det no nytt snart?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer jo sikkert noen nye nå, nå som seriell interfacet er i sving.

Men sikkert en god idé å vente litt til alle barnesykdommene er rettet fra førsteutkastet. Og de første kortne blir laget med ATA160 Seriell, det er jo ikke så mye raskere en det vi klarer idag med det paralelle, IDE. Litt rart igrunn at seriell skal gå raskere, alle vet vel at LPT er raskerer en COM, det er jo litt pussigt. Må da være mer kapasitet på flere kabler paralelt enn en kabel. Nå ja! Det er jo helt tydelig at det er det, men jeg synes de arbeider bakover og ikke fremover.

Lenke til kommentar

Jeg venter også på Seagate barracuda 120GB. Det har vert stille veldig lenge, og nå er jo snart toppmodellene nede på litt over tusenlappen. Jeg tror ikke diskprodusentene er fornøyd med den prisen lenge. Eneste løsning er å nye produkter.

Håper Seagate (eller noen andre) kommer med noe raskt og stillegående på 120GB eller større.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-20 13:46, Simen1 skrev:

Jeg venter også på Seagate barracuda 120GB. Det har vert stille veldig lenge, og nå er jo snart toppmodellene nede på litt over tusenlappen. Jeg tror ikke diskprodusentene er fornøyd med den prisen lenge. Eneste løsning er å nye produkter.

Håper Seagate (eller noen andre) kommer med noe raskt og stillegående på 120GB eller større.

det er nettopp det jeg håper på...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-20 02:02, Chief skrev:

Litt rart igrunn at seriell skal gå raskere, alle vet vel at LPT er raskerer en COM, det er jo litt pussigt. Må da være mer kapasitet på flere kabler paralelt enn en kabel. Nå ja! Det er jo helt tydelig at det er det, men jeg synes de arbeider bakover og ikke fremover.

Blir vel tynnere kabel med seriell, og det er også litt av poenget med Serial ATA :smile:

Men ellers har du vel rett i at man potensielt kan sende mer data over en parallellkabel, men du må jo også på hvor fort dataene sendes.

Ta DDR og RAMBUS som eksempel:

Ytelsesmessig er det nogenlunde likt, selv om RAMBUS er endel dyrere. Mange lurer nemlig på hvorfor ikke RAMBUS er raskere fordi den har mye høyere MHz, men hvis jeg husker riktig sender DDR mer data parallelt og får dermed like høy hastighet som RAMBUS som altså har valgt en løsning med smalere bus og høyere klokkefrekvens.

Lenke til kommentar

Jeg kom akkurat over en post i forumet til storagereview der det var en som hadde noe inside-info om at Seagate skulle komme ut med sine nye barracuda V i august.

Håper den blir like stillegående som barracuda IV og har minst 120GB plass. Da står den i hvertfall på ønskelista mi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...