PTRN Skrevet 19. juni 2002 Del Skrevet 19. juni 2002 ...jeg syntes det har vært så stille fra alle produsentene nå. Kommer det noen nye disker snart? Jeg tenkte spesielt på noe som seagate barracuda med 120 GB eller no... I alle fall, kommer det no nytt snart? Lenke til kommentar
_Prime_ Skrevet 19. juni 2002 Del Skrevet 19. juni 2002 Har ikke hørt noe, men jeg har lyst på større seagate harddisker. Maxtor har 160gb, men de bråker jo litt.... Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 19. juni 2002 Del Skrevet 19. juni 2002 Pettern800 nye disker pleier å komme om høsten,september/oktober. Kjetil Lenke til kommentar
Chief Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Kommer jo sikkert noen nye nå, nå som seriell interfacet er i sving. Men sikkert en god idé å vente litt til alle barnesykdommene er rettet fra førsteutkastet. Og de første kortne blir laget med ATA160 Seriell, det er jo ikke så mye raskere en det vi klarer idag med det paralelle, IDE. Litt rart igrunn at seriell skal gå raskere, alle vet vel at LPT er raskerer en COM, det er jo litt pussigt. Må da være mer kapasitet på flere kabler paralelt enn en kabel. Nå ja! Det er jo helt tydelig at det er det, men jeg synes de arbeider bakover og ikke fremover. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Jeg venter også på Seagate barracuda 120GB. Det har vert stille veldig lenge, og nå er jo snart toppmodellene nede på litt over tusenlappen. Jeg tror ikke diskprodusentene er fornøyd med den prisen lenge. Eneste løsning er å nye produkter. Håper Seagate (eller noen andre) kommer med noe raskt og stillegående på 120GB eller større. Lenke til kommentar
PTRN Skrevet 20. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2002 Quote: Den 2002-06-20 13:46, Simen1 skrev:Jeg venter også på Seagate barracuda 120GB. Det har vert stille veldig lenge, og nå er jo snart toppmodellene nede på litt over tusenlappen. Jeg tror ikke diskprodusentene er fornøyd med den prisen lenge. Eneste løsning er å nye produkter.Håper Seagate (eller noen andre) kommer med noe raskt og stillegående på 120GB eller større. det er nettopp det jeg håper på... Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Quote: Den 2002-06-20 02:02, Chief skrev:Litt rart igrunn at seriell skal gå raskere, alle vet vel at LPT er raskerer en COM, det er jo litt pussigt. Må da være mer kapasitet på flere kabler paralelt enn en kabel. Nå ja! Det er jo helt tydelig at det er det, men jeg synes de arbeider bakover og ikke fremover. Blir vel tynnere kabel med seriell, og det er også litt av poenget med Serial ATA :smile: Men ellers har du vel rett i at man potensielt kan sende mer data over en parallellkabel, men du må jo også på hvor fort dataene sendes. Ta DDR og RAMBUS som eksempel: Ytelsesmessig er det nogenlunde likt, selv om RAMBUS er endel dyrere. Mange lurer nemlig på hvorfor ikke RAMBUS er raskere fordi den har mye høyere MHz, men hvis jeg husker riktig sender DDR mer data parallelt og får dermed like høy hastighet som RAMBUS som altså har valgt en løsning med smalere bus og høyere klokkefrekvens. Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Jeg tror ikke den gammle COM teknologien blir brukt i Serial ATA... Det blir en ny standard for disk tilkobling, helt ny. Man kommer selvklart ikke til å bruke COM porten da. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Chief Det første var serialata150 og så 300 om eg ikke tar helt feil,i dag har vi ata66/100/133 og harddiskene klarer ikke å utnytte ata66 enda,fordelen med serialata er at du for mindre kabel og at du ikke trenger å tenke på master/slave,men du kan lese selv http://www.serialata.org Kjetil Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 22. juni 2002 Del Skrevet 22. juni 2002 Er vel nettopp brutt en ny barriere slik at man kan få disker på godt over 300GB, leste jeg ett eller annet sted. Husker ikke hvor. Men i første omgang skulle den teknologien brukes til å lage små disker til bærbare... kanskje kommer det 300GB disker snart? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 22. juni 2002 Del Skrevet 22. juni 2002 Afseth Faktisk var det ibm som har utviklet den teknologien,sto en artikkel om det i en av de norske sidene,dinside/hw/itavisen dere for søke,eg skal se en film nå. :razz: Kjetil Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 23. juni 2002 Del Skrevet 23. juni 2002 Jeg kom akkurat over en post i forumet til storagereview der det var en som hadde noe inside-info om at Seagate skulle komme ut med sine nye barracuda V i august. Håper den blir like stillegående som barracuda IV og har minst 120GB plass. Da står den i hvertfall på ønskelista mi. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå