Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hva slags linje trengs til spilling?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal kjøpe meg ny pc, og skaffe meg en skikkelig nett-tilkobling. Sitter i dag med en linje gjennom høyskolen hvor hastigheten er bra, men ALLE brannmurportene er stengt, som gjør den ubrukelig.

Jeg har lyst å spille spill som CS, BF1942, BFvietnam og så videre, Hva trenger jeg slags linje da?

Øyvind

Endret av gorber
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenkte noe sånt som minstekrav.

Sitter å seer på Catch sin påcirka 1mbit, og tiscali sin på cirka SAMME.

vil jeg merke noe forskjell der?

Hva er viktigst til spill, inn eller ut-hastighet?

Skal uansett ikke bedrive noe heftig nedlasting, velger å kjøpe ting i stedet :D

Endret av gorber
Lenke til kommentar
like viktig sier nå jeg.. har 2048/256kbps, og jeg sliter med lita utlinje når jeg spiller cs.. umulig å treffe riktig med så lita utlinje =/

Tull!

Det går helt fint med så "liten" linje ut. CS går helt fint på isdn. Det er tross alt ikke mye som skal ut på linja di!

Du skal få for kuult nick, liker Salvatore bøkene!

Lenke til kommentar

Det virker som dere som svarer overhode ikke har noen aning om hva dere snakker om og går max offtopic...

Til spilling er uthastighet mest viktig siden vi for det meste har ADSL linjer her i landet og der er innhastigheten uansett tilfredsstillende.

512kbps er å annbefale ut. Catch skal ha god ping på sine linjer pga god routing policy tror jeg...

Happy gaming ;)

Lenke til kommentar

Telenor er jo noe av det bedre på "ping" :roll:

Og det jeg sier er at du ikke trenger 1024/256+++ om du bare skal spille CS og BF.

Spill krever ikke noe serlig mer enn ISDN hastighet (tenker da spessielt på CS). Sitter selv på Telenor 704/128(!) og det går glimrende til allt jeg har prøvd. Kunne like gjerne hatt 128/128 for den del. Men så gjør jeg en del annet enn å spille Natural-Selection og div mmorpg spill.

Jo mer jo bedre! (Ja og Upload er nesten like viktig som Download)

Lenke til kommentar

burde emnetittel kanskje heller vært "hva slags linje trengs til spilling?

Ettersom jeg posta den i "nettverk" var vel det innlysende.

Med fare for å virke som en gamling; Hva i ... er ping for noe; har forsått at deter viktig og essensielt for spillopplevelsen, men jeg vet ikke hva det er ...

Tenkte jeg skulle gå for en 1700/512 linje, men syns egentlig at det var litt dyrt. Skjønt; å gå for en billigere linje hos catch er egentlih ikke noe poeng, for da må man betale en 1000lapp i etablering, og da blir prisen over 24 måneder nesten lik.

Øyvind

Takk for svar så langt forresten

Lenke til kommentar
burde emnetittel kanskje heller vært "hva slags linje trengs til spilling?

Ettersom jeg posta den i "nettverk" var vel det innlysende.

Med fare for å virke som en gamling; Hva i ... er ping for noe; har forsått at deter viktig og essensielt for spillopplevelsen, men jeg vet ikke hva det er ...

Tenkte jeg skulle gå for en 1700/512 linje, men syns egentlig at det var litt dyrt. Skjønt; å gå for en billigere linje hos catch er egentlih ikke noe poeng, for da må man betale en 1000lapp i etablering, og da blir prisen over 24 måneder nesten lik.

Øyvind

Takk for svar så langt forresten

Trådens kategori vises ikke på forsiden av hw.no. Uansett hadde det vel ikke vært så dumt å putte inn "linje" i emnet :)

Enkelt forklart så er ping et verktøy som sier "hei" til en ip-addresse og får et "hallo" tilbake (ping / pong). Tiden det tar før man får et hallo blir målt og kalles latency. Man hører ofte folk si "hvilken ping har du på den og den serveren" og da mener de den målingen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...