The Gnome Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Jeg skal åpne port 6881 på Netopia 4542 ruteren min for å få opp farten på bittorent. Jeg har åpnet porten(tror jeg) men jeg får fremdeles NAT-error i Azureus. Jeg har ingen anelse over hva som kan være gale, det er jo også mulig at det er noe med instillingene i Azureus som er gale, men det tror jeg ikke. Jeg har en switch og en hub i mellom ruteren og pc'en min. Er det noen som kan hjelpe?? er allt på bilde slik som det skal være..? Lenke til kommentar
Singularity Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Kan det ha noe med dette å gjøre? Lenke til kommentar
gekko4u Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 (endret) tror ikke dette nat problemet kun er realtert til ikveld =) jeg har en link som forklarer inngående hvordan åpne porter på NGT modem http://pcfiksern.no/modules.php?name=News&...=article&sid=41 vet det står at det er til et annet modem men fremgangsmåten er den samme *edit* så at du var inne på uofisell nextgentel database , så du har jo sikkert gjort tinga dine riktig ... men den siden har vært nede lenge ... så hvor gammelt er denne screen shoten ? Endret 9. februar 2005 av gekko4u Lenke til kommentar
The Gnome Skrevet 9. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2005 (endret) side det var den siden jeg var inne på, og den er oppe nå.. her er en tegning av rutern, shwitcen og huben (viss dette her noe og si..) Endret 9. februar 2005 av The Gnome Lenke til kommentar
gekko4u Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 sorry var litt kjapp der trodde du var http://www.relativt.net/ har du prøvd å bare koble pesen rett på rutern ? får du samme problem da ? Lenke til kommentar
dogger Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Bruker du windows xp og den innebygde brannmuren, eller en annen program-brannmur, så må du åpne port 6881 der også.. Er ikke sikker på Azureus, men på Shadow sin torrent-klient må man spesifisere porten man skal bruke, men mulig den er litt sær.. Lenke til kommentar
Diggdigg Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Bruk endringsweb'en (går ut fra at du har NGT) for å åpne porter i ruteren, du må både gå inn i 'offentlige servere' og 'filtersett' og åpne porten du skal bruke. Mye enklere enn å knote med Telnet. Lenke til kommentar
The Gnome Skrevet 10. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2005 Jeg har ingen brann mur, men jeg tror kanskje det kan være noe med switch'en jeg har.. har 3Com noen egen in brann mur eller noe slikt som må deaktiveres eller åpne en port. endringsweb'en til NTG var jo uversiktelig i motsetning til telnet.. Lenke til kommentar
Amundo Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Raskt spm. hva er produktnavnet på 3com produktet ditt? Lenke til kommentar
The Gnome Skrevet 10. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2005 3Com® OfficeConnect® Wireless Cable/DSL Gateway (3CRWE52196) det er muligheter for tråløst på den men har hjemme bruker vi bare kablene.. Lenke til kommentar
Amundo Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Oki. Den 3com produktet du har er en Ruter med switsj. Det du må da gjøre er en såkalt dobbel nat'ing. Første tingen er å finne hvilken ip addresse 3com ruteren har fått av netopian ruter. også nat'e den porten du skal ha port forwardet til ip'en som 3com ruter har fått (Pleier å være 10.0.0.x addresse). Også må du fra 3com ruter nat'e porten videre til din lokale maskin ip (Som pleier å være 192.168.1.x som du får fra 3com ruter). Link for forwarding av 3com ruter finner du her Lenke til kommentar
The Gnome Skrevet 10. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2005 Men så kommer problemet med at jeg ikke husker passorde. jeg har prøvd og gjøre slik som siden sier at jeg skal få stillt tilbake passordet på, men det virker ikke Lenke til kommentar
Amundo Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Du kommer ikke inn med passordet admin? Lenke til kommentar
The Gnome Skrevet 10. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2005 nei.. og jeg har prøv og få den tilbake stillt, men det vil ikke virke.. 1. Unplug the power, and remove the all cables from the gateway. 2. Using an RJ45 cable, connect the gateway's Cable/DSL port to one of the LAN ports. 3. Apply power to the unit 4. The Alert LED will start to flash. Wait until the flash rate changes to 2 seconds on, 2 seconds off, continuously. 5. Unplug the power and re-connect your network as before. 6. Apply power. 7. The unit will now have the default IP address of 192.168.1.1 and subnet mask of 255.255.255.0. You should now follow the steps in the Installation Guide to re-install your gateway. det er hva jeg skal gjøre, men det virker jo ikke.. Lenke til kommentar
Amundo Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Da er det litt vanskelig å få det til viss ikke du får komme 3com'en. Eller kan du sette opp en vanlig switsj eller hub (Anbefale helst switsj) uten ruter funksjon direkte mot netopian (altså før 3com ruteren) også nat'e til til den maskinen som skal ha den porten åpnet (Da vil maskinen få en 10.0.0.x addresse). Lenke til kommentar
The Gnome Skrevet 10. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2005 (endret) jeg har en hub på rommet mitt som deler til min pc og til x-boxen min, og nede står switchen som deler til min far og bror sine pc'er. switchen er koblet til ruteren og huben er koblet til switchen. og du mener at viss jeg bytter huben med switchen så vil det fungere? Endret 10. februar 2005 av The Gnome Lenke til kommentar
Amundo Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Ikke for deg viss du bare bytter det. Du må huske at det du mener switsj heter egentlig ruter (3com'en altså). Så alt som hektes på 3com ruter vil då måtte da nat'es gjennom den ruter også. Men viss du setter inn en ren switsj eller hub så slipper du å dobbel nat'e. Da trenger du bare kun å nat'e i netopia ruter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå