Pålarn Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Hei.. Jeg har tenkt til å reboote C disken min. Jeg har Widnows XP og gylidg CD key! Men hvordan rebooter man C disken? Jeg trur jeg har virus, så jeg skulle ha reboota den! Hvordan? Hvilken CD/disket? (boot diskett?) Fortell gjerne trinn for trinn! MVH Pål. Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Tror nok du vil formatere c: og legge inn Windows på nytt, korrekt? Isåfall, du tar den Windows cd'en du har, pytter den inn i cd stasjonen, går i BIOS og setter at CD skal være første boot system. Restarter pc'en, så kommer det opp noe som ligner på dette "Trykk en tast for å fortsette...". Da trykker du en tast, slik at du kommer deg videre til å formatere. Windows vil da loade noen filer, og etter en liten stund kommer du frem til en meny der det står f.eks. C: D: E: osv osv. Avhengig av hvor mange partisjoner du har. Du har sikkert Windows på C:, derfor velger du deg. Da vil du få spørsmål om du vil formatere partisjonen eller ikke, du velger at du vil formatere C: (Med NTFS filsytem), deretter går det stort sett av seg selv. Du må fylle inn diverse opplysninger etter installasjon og formatering, men det klarer du nok uten at noen tar det steg for steg. Hope this helps. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå