janingar Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 (endret) Hei! Lurer på hvordan får man får høyden på en div bli variabel uten at den har noe innhold(den innholder kun bakgrunnsbilde)? Siden jeg driver og lager har 5 div'er. en øverst. Deretter tre i bredden der den midterste da er innholdet. den nederste er footer. Problemet oppstår med de to div'ene på hver sin side av innholdet som kan varierere lengde. For de ytterste vil ikke følge med den midterste. Så hvordan gjøre de variable?? Har prøvd diverse kommandoer, men finner bare hvordan jeg definerer den eksakt, ikke variabel. Det fungerer heller ikke med height : 100%; (kan det virke forresten?) Jeg er ganske ny på dette området så trenger litt hjelp der, har søkt gjennom nett et par tusen ganger nå uten å finne svar. Hilsen Jan Ingar Endret 10. februar 2005 av janingar Lenke til kommentar
kroekkete Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Du er ikke den første som sliter med akkurat det problemet der! Kanskje A List Apart kan hjelpe deg på vei? Mvh Primaxx Lenke til kommentar
Eirik_R Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 eg likte aldri den der måten å gjere det på den løysinga eg kom fram til var ein wrap-div som inneholdt bakgrunnen, i ditt tilfelle må dette vel være to, for så å definere ny bakgrunn i den midterste kolonna eg har ikkje lagt til høgre kolonne endå, berre så du er klar over at eg ikkje har testa dette Lenke til kommentar
kroekkete Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Det er vel samme måte å gjøre det på så vidt jeg forstår? Det jeg gjør er at jeg lager en <div id="bakgrunnsbilde> som har et felles bakgrunnsbilde som dekker ønsket bredde på siden. Skal siden min bestå av f.eks tre kolonner er bakgrunnsbildet også delt opp i tre forskjellige temaer. Deretter lager jeg <div>flyt venstre</div>, <div>midten</div> og <div>flyt høyre</div> uten bakgrunnsbilder. Deretter avslutter jeg div'en med bakgrunnsbilde. På denne måten vil tilsynelatende alle kolonnene alltid strekke seg like langt, uavhengig av innhold. <div id="logo"> </div> <div id=bakgrunnsbilde> <div id="venstre kolonne> </div> <div id ="senter"> </div> <div id= høyre kolonne> </div> </div> <div id="fot"> </div> Forsto jeg deg feil? Mvh Primaxx Lenke til kommentar
janingar Skrevet 10. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2005 Du forstod meg rett ja, fikk det endelig til å virke nå Du får ha tusen takk for hjelpen! Hilsen Jan Ingar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå