edahl Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 (endret) jeg installerer windows, og det første jeg møter er 5 popøps fra 5 forskjellige steder, og 45 spywares, og 61 objekter i spybot search and destroy. jeg har blokka ie i personal firewall, men jeg for sånne ruter opp hele tiden. noen tips? Emnetittel redigert. "popups.. jeg HATER popups!" er dårlig bruk av emnefeltet. Vennligst ta en titt på hva nettiketten sier om dette, og prøv å lage en mer beskrivende emnetittel neste gang. PoleCat. Endret 10. februar 2005 av norman Lenke til kommentar
- mOtz^ - Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Instalere SP2, stanser alt av pop-ups, google toolbar er grei nok den også. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Flyttes til sikkerhet. Lenke til kommentar
edahl Skrevet 10. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2005 (endret) 155 spywares nå popupsene fortsetter å hoppe opp fra ikkeno. \o/. edit: er et et program som kan slette ting som egentlig ikke kan slettes? hardlenkede filer etc? (og mongo adaware) problemet er en tanke ut av min kontrol... vurderer å bare reinstallere hele dritten og koble ut internett først... men det er så pes! åh... hadde alt hvert kjørbart i linux! Endret 10. februar 2005 av norman Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Start maskinen din i sikkermodus (F8 under oppstart), for så å søke etter virus og spy- og adware med et oppdatert antivirusprogram, Lavsoft Adaware, Spybot Search and Destroy og Microsoft Antispyware. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 noen forslag til hvilke anti-spybot-prgram som er best? Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 spybot og adaware tar seg stort sett av dritten. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 spybot og adaware tar seg stort sett av dritten. I tillegg til Microsoft Antispyware. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 spybot og adaware tar seg stort sett av dritten. I tillegg til Microsoft Antispyware. seriøst?!? du kødder nå, ikkesant? et microsoft-produkt til å fjerne spyware.. nå har jeg hørt det også :!: Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 et microsoft-produkt til å fjerne spyware.. nå har jeg hørt det også :!: Microsoft AntiSpyware er egentlig Giant AntiSpyware, bare at Microsoft har betalt for å sette sitt navn på det. Giant AntiSpyware er et meget godt program, og følgelig er Microsoft AntiSpyware også det. Lenke til kommentar
monstar Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Bytt til Mozilla eller Opera å la være å bruke IE. Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 (endret) Som nevnt ovenfor: Installer SP2 til XP og skru på popup-blokkeren. Enkelt og fort gjort i tillegg til at du slipper å ha flere programmer som tar minne for å gjøre jobben. Hvorfor gjøre det vanskelig når denne funksjonaliteten faktisk er innebygget i IE? Endret 10. februar 2005 av Shimano Lenke til kommentar
edahl Skrevet 10. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2005 et microsoft-produkt til å fjerne spyware.. nå har jeg hørt det også :!: Microsoft AntiSpyware er egentlig Giant AntiSpyware, bare at Microsoft har betalt for å sette sitt navn på det. Giant AntiSpyware er et meget godt program, og følgelig er Microsoft AntiSpyware også det. de knakk microsoft antispy allerede andre dagen! det er ubrukelig. jeg bruker mozilla. jeg fikk 60 spywares før jeg fikk rukket å gå inn på en eneste side. Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 (endret) jeg fikk 60 spywares før jeg fikk rukket å gå inn på en eneste side. Spyware er ikke noe du får sånn uten videre. Det er noe du gjør deg fortjent til ut i fra hvordan du bruker nettet. Det hjelper fint lite å ha oppdatert antivirus og firewall hvis du selv velger å installere ting som inneholder spyware eller ikke gidder å oppdatere Windows før du begynner å legge inn andre ting. Endret 10. februar 2005 av Shimano Lenke til kommentar
edahl Skrevet 10. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2005 jeg fikk 60 spywares før jeg fikk rukket å gå inn på en eneste side. Spyware er ikke noe du får sånn uten videre. Det er noe du gjør deg fortjent til ut i fra hvordan du bruker nettet. Det hjelper fint lite å ha oppdatert antivirus og firewall hvis du selv velger å installere ting som inneholder spyware eller ikke gidder å oppdatere Windows før du begynner å legge inn andre ting. du misforstår... jeg booter _første_ gang med 61 spywares. det er ikke tullprat. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Hvorfor ikke bare fjerne disse spywarene da? Det er forøvrig lite trolig at du får disse sånn helt uten videre... Lenke til kommentar
brainware Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 (endret) Ja, det finnes endel hyperaktive søppelprogrammer dessverre. Siden du har problemer som stadig dukker opp igjen, mistenker jeg at du har fått noen av verstingene. Jeg synes ikke de svarene du har fått er særlig hjelpsomme dessverre. I første omgang vil jeg anbefale å prøve en del verktøyprogrammer for å fjerne spesifikke problemer, og for cww anbefales cwshredder. For å finne flere slike verktøy anbefaler jeg www.majorgeeks.com - "spyware" og "security". Akkurat hva du har fått er jeg selvfølgelig ikke i stand til å si på bakgrunn av pplysningene. Det beste programmet til å ta knekken på disse er kanskje BOClean fra www.nsclean.com som egentlig er et anti-trojan programm, men de skriver programmet for å knekke all slags inntrengere deriblandt stopper de mediatickets og cww (cool web search), som er blandt verstingene. BOClean fjerner som regel alle spor, dersom pc-en ikke er i et nettverk og administrator styrt. Vanlige Anti-Virus programmer er ikke utrystet for å ta knekken på disse nykomlingene, selv om de i høyeste grad er å betrakte som både virus og trojaner, siden de installer slike og er veldig vanskelig å bli kvitt. Noen av sk. "toolbars" kommer også i samme kategori. I verste fall må du avinstallere alle programmer og OS, og starte fra "scratch". (Det finnes antakelig et eller annet du ikke bør installere). Ad-aware og Spybot S&D har heller ikke fungert. Microsoft Anti-Spyware kommer helt til kort mot verstingene, og er mer rettet mot forebyggende tiltak. Generellt er det ikke tilstrekkelig å stole på innebygget pop-up blocker, det vil i beste fall blokkere et problem fra å synes, problemet er i høyeste grad tilstede og mange av verstingene er et arnested for å installere seg mer og mer ved å dirigere til websider med trojanere og spyware som blir installert vha. java og active-x bl.a. Micrososft Anti-spyware er et bra program, men i et slikt tilfelle er det bare et hjelpeprogramm i etterkant av en opprydding. Endret 10. februar 2005 av brainware Lenke til kommentar
edahl Skrevet 10. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2005 jeg har klart å redusere problemet grasalt! nå har jeg noe sånt som dyfuca og en del annen driit igjen Lenke til kommentar
edahl Skrevet 10. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2005 (Det finnes antakelig et eller annet du ikke bør installere). Windows! Ubuntu e.l. (bare så leit at alt jeg bruker er avhengig av windows Takk for innlegget Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 et microsoft-produkt til å fjerne spyware.. nå har jeg hørt det også :!: Microsoft AntiSpyware er egentlig Giant AntiSpyware, bare at Microsoft har betalt for å sette sitt navn på det. Giant AntiSpyware er et meget godt program, og følgelig er Microsoft AntiSpyware også det. Ja.. Men man må forsatt ha alle tre for å finne alt. Spybot+adaware+Microsoft Antispyware Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå