El Matador Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Kjøpte for en 2 månders tid siden et sett med tastatur og mus ifra Microsoft hos Binders. Problemet er at etter en måned sluttet musen å funke. Leverte den inn og fekk den reparert. Etter nok en måned sluttet den nok engang å funke. Jeg har ikke levert den inn enda, da jeg vil vite om jeg har rett til å heve kjøpet? Det skal jo ikke være sånn! Jeg søker folk som VET noe om dette og ikke bare "tror" Ja? Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 tror at du må ha SAMME problem 3 ganger og den tredje gangen kan du heve kjøpet. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 9. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2005 Nå virket den plutselig igjen! Rørte ingen ting! Men spørsmålet mitt er forsatt det samme. Jeg vil jo klart ikke ha en mus som bare plutselig konker ut! Lenke til kommentar
Rodwelt Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Gå i butikken å spør, hvis ikke kan du altids sende en mail til Microsoft og spørre om garanti. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 9. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2005 Gå i butikken å spør, hvis ikke kan du altids sende en mail til Microsoft og spørre om garanti. Går jeg der sier de bare at de skal ta den inn til reperasjon. Jeg vil vite om jeg har retten på min side for å heve kjøpet. Lenke til kommentar
Doleo Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Hvis du leverer den inn for samme feil 3 ganger, og den fortsatt ikke fungerer har du rett til å heve kjøpet. Men de har rett til å forsøke å reparere den 3 ganger. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Hvis du leverer den inn for samme feil 3 ganger, og den fortsatt ikke fungerer har du rett til å heve kjøpet. Men de har rett til å forsøke å reparere den 3 ganger. Feil. De har rett til å reparere samme feil 2 ganger. 3. gang med samme feil kan du heve kjøpet. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 9. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2005 Noen som vet om en side på internett som omhandler dette? Gidder ikke å stresse på Google Lenke til kommentar
Obi-Wan Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 (endret) http://www.lovdata.no/ http://forbrukerportalen.no/ http://www.forbrukerombudet.no/ Jaja, det tok iallefallo 1minutt på google Endret 9. februar 2005 av Obi-Wan Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Gå i butikken å spør, hvis ikke kan du altids sende en mail til Microsoft og spørre om garanti. Går jeg der sier de bare at de skal ta den inn til reperasjon. Jeg vil vite om jeg har retten på min side for å heve kjøpet. Nei det har du ikke. Du kan kun kreve å heve kjøp om selger har prøvd å reparere _samme_ type feil 2 ganger, og feilen oppstår for 3. gang. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Men hvorfor i all verden gidder de å "reparere" en mus? Tror jeg ville spurt om å få se servicepapirene for å se hva de har byttet av deler Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Jeg er også nysgjerrig på dette... Jeg anntar at denne musen ikke er blant de aller dyreste, da jeg anntar at Binders ikke selger "proffe" gaming-mus som razer. Jeg kan tenke meg det er en Logitech model? I alle tilfeller vil det være lite hensiktsmessig i praksis å bruke tid fra butikkens side på å reparere et produkt som bare koster et par hundre kroner. Lønninger til reperatør vil jo veldig raskt overstige hele verdien til varen. Om jeg vil deg så ville jeg spurt etter konkret dokumentasjon på hva som ble gjort under reparasjonen. Jeg tviler veldig sterkt på at de har skiftet ut deler osv. Men etter loven må feilen oppstå 3 ganger før du kan få opphevet kjøpet, og butikken har 2 forsøk på å reparere den først. intill da står du nok i dårlig posisjon til å "kreve" noe som heslt. -Stigma Lenke til kommentar
flemmz Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Microsoft mus blir ikke fikset, de blir byttet fra leverandør. Vet ikke hvor binders får varer fra men vanlig praksis er å få ombytte! Selgeren er klar over dette! men binders har endel direkte import og da kan det hende at de selv må vente på ny enhet. Snakk med selgeren! Lenke til kommentar
BloodSkull Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Bare for og nevne noe. "samme feil" 2 ganger : det holder ikke for butikken/reperatøren og si at det var en annen feil siden feks. en annen IC eller komponent gikk i stykker. det er det som kunden opplever som samme feil som teller. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Bare for og nevne noe. "samme feil" 2 ganger : det holder ikke for butikken/reperatøren og si at det var en annen feil siden feks. en annen IC eller komponent gikk i stykker. det er det som kunden opplever som samme feil som teller. I hvilken dom i forbrukertvistutvalget står det? Så langt jeg har sett så er dette forbrukerrådets tolkning. Og forbrukerrådet har ingen mulighet til å bestemme, bare rådgive. Når det gjelder reparasjon og ombytte, om du leverer inn en mus og den ikke fungerer, så er det sannsynlig at du får en ny mus. Dette teller som 1 reparasjonsforsøk. Om den nye musa går i stykker på samme måte, så er det fremdeles 2. gangs feil selv om musa er ny. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 10. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2005 (endret) Jeg er også nysgjerrig på dette... Jeg anntar at denne musen ikke er blant de aller dyreste, da jeg anntar at Binders ikke selger "proffe" gaming-mus som razer. Jeg kan tenke meg det er en Logitech model? I alle tilfeller vil det være lite hensiktsmessig i praksis å bruke tid fra butikkens side på å reparere et produkt som bare koster et par hundre kroner. Lønninger til reperatør vil jo veldig raskt overstige hele verdien til varen. Om jeg vil deg så ville jeg spurt etter konkret dokumentasjon på hva som ble gjort under reparasjonen. Jeg tviler veldig sterkt på at de har skiftet ut deler osv. Det er en Microsoft Wireless Optical Mouse. Den kostet 400kr med tastatur. Det værste er at sist de skulle "reparere" den brukte de 3uker Endret 10. februar 2005 av Kissa4ever Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Helt normal tid mht at de må ta kontakt med microsoft, få respons, og få tilsendt erstatningsmus. Eller om de skulle reparere, få sendt den til verksted, få den reparert og få sendt den tilbake. De fleste butikker har avtaler med verksted om levering/sending 1 gang i uka. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå