Gå til innhold

Hvordan ødelegge en CRT skjerm?

Seppe .

Anbefalte innlegg

Jeg har en gammel 15" crt skjerm som jeg har tenkt til å kvitte med. Så jeg tenkte at jeg skulle ødelegge den mens jeg filmet det hele :yes: (skjermen blir forøvrig så varm under bruk at den har fått tilnavnet "ovnen" :p )

Så jeg lurte på om noen her kunne komme med noen kreative måter å ødelegge den på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tja, du kan jo sette den til å vise et bilde du ikke liker og så slå inn skjermen med neven; om du filmer det hele blir det sikker fett å se i slomo senere. Uansett får du sikkert et godt kick ut av det :yes:

Edit: Leif

haha! Han greier ikke å lage en sprekk i skjermen engang! Vedder på at han begynner å sippe etter første slag! :cool:

hehe :thumbup:

Lenke til kommentar
Tja, du kan jo sette den til å vise et bilde du ikke liker og så slå inn skjermen med neven; om du filmer det hele blir det sikker fett å se i slomo senere. Uansett får du sikkert et godt kick ut av det  :yes:

Edit: Leif

haha! Han greier ikke å lage en sprekk i skjermen engang! Vedder på at han begynner å sippe etter første slag! :cool:

hehe :thumbup:

Nå du, han har faktisk rødt belte i tae kwon-do :w00t:

Lenke til kommentar
Jeg har en gammel 15" crt skjerm som jeg har tenkt til å kvitte med. Så jeg tenkte at jeg skulle ødelegge den mens jeg filmet det hele :yes: (skjermen blir forøvrig så varm under bruk at den har fått tilnavnet "ovnen" :p )

Så jeg lurte på om noen her kunne komme med noen kreative måter å ødelegge den på?

Noen kjappe tips i farta..

blast001.jpg

870mac002.jpg

smashmac005.jpg

Lenke til kommentar

Noe som kan være litt farlig og som bør filmes på god avstand:

Bor et hull i skjermen og putt en Thunderking inn og fyr av.

Litt off topic. Etter en russekro stjal noen folk i klassen en liten pyntebjørn, statue, veide sikkert 15kg, lager av noe sementlignende greier og lakket utenpå med noe messinglignende maling.

Denne boret vi hull i med søylebormaskin og hulet etterpå ut bunnen av hullet slik at vi fikk større diameter i bunn av hullet enn på toppen.

I dette hullet puttet vi kruttet fra 8 thunder king og fylte opp resten med leire. Ladningen tente vi via en trafo og ringelednining. Bjørnen ble delt i mange større biter og ble funnet over et større område. Noe av det morsomste jeg har opplevd og kan anbefales til alle som er gamle nok til å tenke HMS ved slike oppgaver.

:thumbs:

Lenke til kommentar

Ta en veldig sterk magnet evt... elektromagnet foran den og se at alt blir fucket...

Kjør for mye strøm gjennom den.

Kortslutt tilfeldige deler inni den og se hva som skjer... kortslutt mellom motstander, over store motstander osv... Regel: ikke gjør dette en uansvarlig plass, gjør det der du ikke har finelektronikk i nærheten du kan skade, helst på egen sikring. Lodd med strømmen AV. Så skrur du på og ser hva som skjer... tips til hvor du kan finne uttak som det ikke er andre laster på: garasjen,

Slipp den fra et høyt sted...

Kast den ut av en bil i fart og la noen filme det fra en parkeringsplass eller lignene, bør kjøres fort!!

Men den beste ideen ville garantert ført til en video som gikk nettet rudt på kort tid, nærmest et nett-fenomen spør du meg... Hold deg fast... her kommer den.... snart.. Få noen til å filme mens en annen person kaster den opp som en baseball og du slår den med baseballkølle.

Endret av GolfBag
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...