dsj Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Hei, Har i hele dag prøvd å innstallere Online ADSL fra telenor. Får opp beskjed om at verken nettverkskortet eller modemet blir funnet. Har heller ikke Tcp/Ip-tallene. Har telenor frisurf (analogt) nå. Har dell dimension 8250, nettverkskort: "1394-nettverkskort. Plassering: på OHCI-kompatibel IEEE 1394-vertskontroller. Driverversjon: 5.1.2535.0." Er det gammel driverversjon, evt hvor finner jeg ny? Noen som kan hjelpe en som vil ha ADSL i stedet for 56k modem? Lenke til kommentar
pbns1979 Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Du kan ikke bruke ADSL på en IEEE-1394 tilkobling. IEEE-1394, eller FireWire som det er mer skjent som, er en port som normalt brukes til overføring av video fra kameraer eller data for andre lagringsenheter. Lenke til kommentar
snole Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Har du koblet modemet via Firewire ledning? Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 1394 er ikke nettverk, men firewire. (Kan riktignok brukes med egene kabler, men ikke til ADSL i Norge.) Har du ikke noen som heter lokal tilkobling? Lenke til kommentar
dsj Skrevet 9. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2005 (endret) Ok, da har jeg gjort det feil.. Det er noe som heter "Oprette en ny tilkobling", prøver der også, uten at det går. (se bilde: http://euploader.com/wap/upload/adsl2.jpg link varer bare én time!) Endret 9. februar 2005 av dsj Lenke til kommentar
Peprepupp Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Heisann. Jeg sliter med omtrent det samme problemet på onkel sin Dell Dimension etellerannet. Den finner nettverkskortet og 1394-tilkoblingen, men når jeg har oppretta en tilkobling så står det at den ikke får kontakt med datamaskinen i andre enden eller noe lignende. Hvorfor gjør den det? Natta... Lenke til kommentar
dsj Skrevet 10. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2005 (endret) Noen som vet hviket nettverkskort som er standart på Dell Dimension 8250?' EDIT: Tror jeg fant det, Intel 10/100 LOM Endret 10. februar 2005 av dsj Lenke til kommentar
dsj Skrevet 10. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2005 Har du ikke noen som heter lokal tilkobling? Nå har jeg dette. Har oppdatert drivere for nettverkskortet også. Men nå har jeg møtt ett nytt problem. Får ikke innstallert Speedtouch 510(i) modemet. CD`en fra telenor vil rett og slett ikke la meg åpne setup fila. Kan jeg fikse dette manuelt? Eller finnes oppsett til dette på nettet? Blir lenge å vente på ADSL dette Lenke til kommentar
snole Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Du trenger ikke den CD'en. Gjør som denne guiden viser deg. http://www.online.no/kundeservice/veiledni...thomsen510.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå