MiteS Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Jeg vil brenne endel .avi filer slik at jeg kan se de på dvd-spilleren i stua. Har forøvrig en NEC ND-3520A og Verbatim DVD+R 8x plater. Noen som har forslag? Må jeg konvertere filene eller noe? Hvilken programmer trenger jeg? Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Jeg vil brenne endel .avi filer slik at jeg kan se de på dvd-spilleren i stua. Har forøvrig en NEC ND-3520A og Verbatim DVD+R 8x plater. Noen som har forslag? Må jeg konvertere filene eller noe? Hvilken programmer trenger jeg? Ikke hvis du har en DVD spiller som støtter avspilling av AVI/MPEG/DIVX/XVID/ETC filer Men, skal jeg anbefale et MEGET enkelt program å lage sine egne DVD'er fra filer i; Nerovison Express - bare å kaste på den alt mulig av filer, lage menyer/etc, så konverterer og brenner ut som du vil. Lenke til kommentar
Sportive. Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Nerovison Express funker bra, men liker winavi bedre. Lenke til kommentar
MiteS Skrevet 9. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2005 Takk kjetilkl og Sportive, skal prøve nerovision express og winavi. Lenke til kommentar
MiteS Skrevet 11. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2005 Funker dårlig Fortsatt åpen for forslag.. Lenke til kommentar
bobafett Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Er du sikker på at dvdspilleren i stua kan spille dvd+r plater? Min kan ikke. Lenke til kommentar
MiteS Skrevet 11. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2005 Nei det er jeg ikke. Men problemet er igrunn at jeg ikke får brent platene engang. Lenke til kommentar
Sportive. Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Hvilken type dvd spiller har du da ? Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 (endret) Nerovison Express funker bra, men liker winavi bedre. Hmm, er dette gratis? Hvor finner jeg dette i tilfelle? Jeg har Nero Ultra ed. 6.3.0.0, men finner det ikke det. Er det i den versjonen et sted? edit: Nevermind. Fra nå skal jeg huske å alltid Google på det først... Endret 11. februar 2005 av Vandalen Lenke til kommentar
?????? Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Er det vanlig at NeroVision Express 2 Se bruker sinnsyk lang tid på å encode og brenne? Lenke til kommentar
Sportive. Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Ja, det tar mye tid ! winavi er ganske mye raskere ja ! Lenke til kommentar
?????? Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Etter å ha brent ei .avi fil i nerovision så virket det ikke helt. Bilde fryste, men lyden gikk som normalt. Noen som vet grunnen? Engangstilfelle? Prøvde i Nero Express etterpå i litt lavere fart. Da funket det fint. Noen som har erfaring med dette? Lenke til kommentar
Sportive. Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Dårlig medie, dårlig brenner eller dårlig kombinasjon. Lenke til kommentar
?????? Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Skal nå prøve winavi. står at jeg mangler realmedia codec 9 or higher. Når jeg tester filmen i wmp så kjører også bare lyd. Fungerer med vlc. Mangler jeg codecs i windows meida player? Lenke til kommentar
danno_O Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Bare si hvilken DVD spiller du har du så er mye gjort... Lenke til kommentar
?????? Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Har testet på flere. Testet den på Yamaha S550 (brente filen som data først siden denne takler divx og det virket), Pioneer 360 og 370. Leste litt på winavi om at filmen måtte vises bra i windows media playerfor at den skulle virke. I windows media player spiller den også bare lyd. kun i vlc d går bra Lenke til kommentar
Sportive. Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Skal nå prøve winavi. står at jeg mangler realmedia codec 9 or higher. Når jeg tester filmen i wmp så kjører også bare lyd. Fungerer med vlc. Mangler jeg codecs i windows meida player? De funker bra uten den codecen ja.... Lenke til kommentar
arnbju Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Hvis filmen funker i vlc men du får bare lyd i WM9 så mangler du sansynligvis codecen til filmen (divx, xvid osv.). Dvdsanta er også et program som funker bra for konvertering av avifiler til dvd. Tar ca dobbelt så lang tid som filmen. Lenke til kommentar
gtpassat Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Hva er det som gjør at når jeg omkoder avi filer med nerovision express så takler ikke dvd spilleren min de?? den kommer til meny'en men så låser den seg, dvd'ene virker helt topp på pc'en og på den bærbare dvd spilleren min(nextbase)?? Noen Kloke hoder her inne som kan hjelpe?? Lenke til kommentar
gtpassat Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Hva er det som gjør at når jeg omkoder avi filer med nerovision express så takler ikke dvd spilleren min de?? den kommer til meny'en men så låser den seg, dvd'ene virker helt topp på pc'en og på den bærbare dvd spilleren min(nextbase)??Noen Kloke hoder her inne som kan hjelpe?? Ingen som vet?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå