Arcus Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 (endret) Var litt usikker på om jeg skulle poste denne under bærbar eller nettverk , men jeg legger den her. Har en trofast HP laptop , en ze5525ea , som jeg har brukt i snart 1,5 år. Har oppgradert til 1 Gb ram og en 60Gb 7200 disk, så maskinen er grei for mitt bruk. Kom over dette kortet på netshop idag : ABGIntel Wireless LAN Mini PCI Card Er det noe problem å bytte dette ut med det 11b kortet som idag står i maskinen ?? Se bildet. Vil det bli noe forskjell i strøm forbruk o.l ?? Tenkte å slippe usb eller PCMCIA trådløst kort for å få 11g når jeg når går over på en trådløs løsning hjemme. Noen som har erfaringer ? Endret 9. februar 2005 av Arcus Lenke til kommentar
Arcus Skrevet 18. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2005 Nå er den store dagen kommet, har fått det nye MINI PCI kortet, og laptopen ligger på rygg med buken sprettet. Et lite problem ... På det gamle kortet var det 2 ledninger (se bildet over) , festet på 2 kontakter på kortet merket j1 og j2 På det nye kortet er disse merket AUX og MAIN Noen som vet hvilken kabel går hvor ?? Har prøvd å google på alle numrene på det gamle kortet, men har ikke funnet noen beskrivelse.. Lenke til kommentar
Arcus Skrevet 18. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2005 Bilde av det nye kortet Lenke til kommentar
Arcus Skrevet 18. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2005 (endret) Da var det gjort , og ting fungerte ! J2 = hvite kabelen gikk mot main J1 = sorte mot aux Bootet opp, la inn medfølgende drivere og alt fungerte perfekt. Endret 18. februar 2005 av Arcus Lenke til kommentar
Halvorsen Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Var det et bra kort? Lenke til kommentar
Arcus Skrevet 18. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2005 Jeg kjøpte dette kortet : http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=3157 Litt tidlig å si om det er bra eller ikke. Har bare testet det mot den gamle 11b routeren, skal sette opp den nye 11g i morgen. Men så langt virker kortet godt og stabilt. Har kopiert over en fil på 200 Mb , mens jeg har gått rundt i 2 etg rundt om i huset. Virker som nettet er stabilt, og signalstyrken litt bedre en på det gamle kortet. Skal skrive litt mer i morgen etter jeg har testet på ny router. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå