Gå til innhold

Hvor mange watt trekker et xfx 6600GT ca?


Fat_ASS

Anbefalte innlegg

Enermax er bra merke på strømforsyninger. Tror ikke du får noen problemer.

Egentlig sjønner jeg ikke dette sabla maset med alle "har jeg for liten psu" posts...

Virker det, virker det. Virker det ikke kjøper du ny psu...

 

Regner liksom ikke med at du alderig kommer til å kjøpe nytt gfx fordi strømforsyningen din er for dårlig...

 

Nok whine fra meg.

Good luck, jeg tror det virker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Enermax er bra merke på strømforsyninger. Tror ikke du får noen problemer.

Egentlig sjønner jeg ikke dette sabla maset med alle "har jeg for liten psu" posts...

Virker det, virker det. Virker det ikke kjøper du ny psu...

 

Regner liksom ikke med at du alderig kommer til å kjøpe nytt gfx fordi strømforsyningen din er for dårlig...

 

Nok whine fra meg.

Good luck, jeg tror det virker.

 

Vel det har med at jeg er så utolmodig...:(

Får ikke somve vis jeg ikke vet helt sikkert...:p

Ligger bare å grubler over det å tenker på det hele tiden i frykt for at jeg ikke får brukt det nye utstyret mitt når det kommer bare fordi jeg mangler ett eller anna... :(

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234
Men 350w er jeg litt nervøs for! skal ta ut alt unødvendig som neon lys å diskettstasjoner osv

 

Du har nok misforstått en god del ting. Mange produsenter merker psu'ene sine med max output / peak, men ikke den nominelle ytelseseffekten. Dette er svært viktig med henhold til hva du får når du kjøper psu'er. Qtec er f.eks et merke du seiler milevis unna når det gjelder PSU'er (og annet hardware forøvrig). Selv har jeg 240W, x800pro m.m og dette fungerer brillefint. Se profilen for mer info.

 

Postcount er ikke adekvat med penisstørrelse!

Lenke til kommentar
Du har nok misforstått en god del ting. Mange produsenter merker psu'ene sine med max output / peak, men ikke den nominelle ytelseseffekten. Dette er svært viktig med henhold til hva du får når du kjøper psu'er. Qtec er f.eks et merke du seiler milevis unna når det gjelder PSU'er (og annet hardware forøvrig). Selv har jeg 240W, x800pro m.m og dette fungerer brillefint. Se profilen for mer info.

 

 

Er ikke peak output!

Men står at den klarer ikke kjøre på 350W lenge før sikringa i PSU går...:/

Vis jeg ikke skjønte helt feil ut av bruksanvisninga så var det anbefalt å ligge på rundt 70% belastning for ikke å kjøre den varm...

Sikringa ville gå når den ble varm å maskina ville slå seg av...

Men den ville kunne bli slått på igjen med en gang den ble kald nok!

 

 

EDIT:

6600gt trekker max 75w ellers hadde man trengt ekstra stømplugg til pcie systemer da pcie porten leverer max 75w

 

Ja det er sant...Leste det nettop i en test...

Da ligger jeg jo enda bedre ann...=)

 

EDIT2: nå skal jeg springe ned på posten å hente ut pakken min...=) har skrudd fra hverandre pc`en sånn at den er klar så jeg må sitte på dama sin pc nå...:p

Skal komme med en tilbakemelding om det gikk bra med strømforsyninga mi... :thumbup:

 

EDIT3: Å takk for all hjelpen her... :yes:

Endret av Fat_ASS
Lenke til kommentar

Vel nå har jeg fått delene mine! er et EPOX HK! alt ser ut til og virke fint men på den dioden som lyser opp feilmeldinger på HK så står det FF!

Hva betyr det?? Holder på å installere winxp nå å alt ser ut t å virke men hvorfor kommer det da opp en feilmelding??

 

EDIT: noen andre som har et EPOX HK som har det samme??

Endret av Fat_ASS
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234

på PSU'er er det fortrolighet til kjente merker foran ukjente og billige produkter fra "annenrangs"-produsenter som gjelder. Det jeg mener er at billigmerker slik som f.eks QTec plastrer på "Peak output" på strømforsyningen, altså hva den er god for på en god dag med medvind og kjøttkaker til middag - slikt tar man med mange klyper både salt og sukker.

 

Når det kommer til kvalitets-psu'er er det mange forskjellige meninger, og vil egentlig ikke komme med noen konkrete anbefalinger. Les prisguiden for akkurat dette. Vil bare poengtere at psu'en som står i min shuttle (SilentX-thingamabomb) er kalkulert til 240W og den takler det meste at nye konfigurasjoner uten problemer (Her ikke plasshensyn tatt til etterretning).

 

Forøvrig; Virker som du er litt overnervøs for at den nye kassa di skal eksplodere når som helst "Fat_ASS". Ta det med ro, selv om lamper lyser og pcspeakeren hyler som en gris, finnes det nok alltid svar å få i f.eks manualen som fulgte med hovedkortet. ;)

 

 

edit: strmforbruk1rx.jpg

 

mvh

Sobient

Endret av Slettet+9018234
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...