Gå til innhold

Hvor mange watt trekker et xfx 6600GT ca?


Fat_ASS

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel da har jeg funnet ut at skjermkortet tar rundt 90~100W. et Hk rundt 25W. EN amd 64 spu rund 75W å en HD rundt 12~15 watt...=)

det blir rundt 230W med to disker! legge på et lydkort å et par vifter så ligger vi sikkert på rundt 250W...=)

Det var bare det jeg ville fram t da jeg har bare 350W strømforsyning å var veldgi redd den skulle bli for liten...=)

Lenke til kommentar

hvor mye trenger jeg? jeg har som følger :

 

Kingston ValueR. PC3200 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched ValueRAM 512MB

MSI K8N NEO4 Platinum Hovedkort S939 nForce4 Ultra,4xSATA2,D-GbLAN,PCI-E,ATX

AMD Athlon 64 3000+ 1.8 GHz Socket 939, 512KB cache, BOXED

MSI GeForce 6600GT 128MB GDDR3 PCI-E PCI Express

Seagate Barracuda 7200.7 200GB S-ATA 8MB cache 7200RPM

And a zalman fan with 700 grams of kobber:\

:dontgetit:

Lenke til kommentar

Hei,

 

Ja - strøm er en finurlig ting! :thumbup:

 

Kik i min maskinvare profil: 'PC#3'. Den har svivet med samme konfiguration (11 harddisker) i over 2 år og det med en "totalt ubrukelig, helt på trynen og latterlig" Qtek 400w PSU. Den er døn stabil!

 

Du kan forøvrigt se hva de forskellige komponenter i datamakinen sluger av strøm på dennen linken eller denne linken! (disse er kun retningsgivende).

 

PS. Ufatteligt mange tråde omkring dette.

 

Mvh

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar

Tror dette og sier ganske mye:

 

Jeg er ganske imponert over strømforsyningen, som bare er 350W. Allikevel er alt 100% stabilt, selv med X800XT PE på full load. Systemet har bl.a. 8 disker (totalt 2 terrabyte).

 

Er en F/S 350W, så folkens, ikke kjøp en ny strømf pga at dere tror det nye skjermkortet trekker så utrolig mye strøm. Test først. Støl heller ikke på de Watt kalkulator tingene, denne karen fikk oppgitt at han måtte ha rundt 500W for å drive dette. ;)

Lenke til kommentar
Er en F/S 350W, så folkens, ikke kjøp en ny strømf pga at dere tror det nye skjermkortet trekker så utrolig mye strøm. Test først. Støl heller ikke på de Watt kalkulator tingene, denne karen fikk oppgitt at han måtte ha rundt 500W for å drive dette. wink.gif

 

Vel vet at det skal mye til for å kreve 500W!!!

Men 350w er jeg litt nervøs for! skal ta ut alt unødvendig som neon lys å diskettstasjoner osv... ;)

 

Men når du sier at du klarte det bra med et x800 kort osv så går det sikkert bra for meg også...=)

Endret av Fat_ASS
Lenke til kommentar
De aller aller fleste harddisker trekker ikke mer enn 10W på full fres. "Full fres" er bare når disken spinner opp etter å ha vært skrudd av. Selv med søking, lesing og skriving går det sjeldent mer enn 5-6W.

Kan du dokumentere det? Mener å ha lest at harddisker tar 15-20W og 25 ca ved oppstart.

Lenke til kommentar

Vis du vil vite hvor mange watt en HD tar sånn ca så leser du bare det han simen1 skrev lenger nede på siden HER..=)

 

 

Har regna på det å funnet ut at jeg vil kjøre alt med glans så jeg er ikke så nervøs for at det ikke skal funke lengere...=)

Mer redd for at nforce3 chipsette ikke skal like TwinMos rammen min...:(

Lenke til kommentar
hmm...hvilken chieftec PSU nøyaktig har du da?? sånn at vi kan finne specs å sammenligne med den jeg har.

Hvilken psu har du da?

 

 

Hm, jeg har en Chieftec 360W på Prescott/2xRaptor NV6800NU++++++ det holder IKKE!

Hva skjer?

 

 

Edit: Kjører selv dette på en 350W:

 

AMD Athlon 64 3000+ 2.0 GHz

TT BigWater vannkjøling kjøling.

MSI K8T NEO-FIS2R Hovedkort Socket 754

OCZ 1024MB Dual Channel Platinum Ed. R-2

POV 6800GT

Seagate 200Gb

Wd 120GB

Endret av Marius_EV
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...