Gå til innhold

Dell Partisjonerings problem!

hereng

Anbefalte innlegg

Har akkurat kjøpt meg ny Dell pc med 160 gb disk. Har et problem med at jeg ikke får laget nye partisjoner fordi det ligger 2 skulte partisjoner på disken som ikke kan flyttes. Noen som har opplevd det samme eller noen som har noen løsning?

\\Petter

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-4vxCixkw

flyttes?

Regner med at du har fått pc'en ferdig partisjonert? .. Vil du ompartisjonere harddisken så er jo saken lett, bruk fdisk og slett samtlige oppførte partisjoner .. (Noen pcmerker bruker de skjulte partisjonene til restore-cd greier, så du får vel kanskje problemer med gjennoppretting etterhvert hvis det er tilfellet her) Sett så opp partisjonene etter eget ønske, og formater i vei.. Ha gjerne en boot-disk (floppy eller cdplate) tilgjengelig dersom du virkelig setter deg fast, og ikke får formatert i samme slengen som du fjernet partisjoner på..

Så jeg lurer på hva du skal flytte på? .. Lage nye partisjoner kan du vel ikke gjøre med mindre det er ledig plass til dette (og jeg regner med at dell pc'en ikke er kommet med ledig upartisjonert harddisk) ..

Hvis du mener å resize partisjoner så vil jeg foreslå at du tar en tur til hjemmesiden til det programmet du har funnet på å bruke til dette formålet.. De har gjerne en F.A.Q del, eller et eget brukerforum for akkuratt dette.. Eller at du oppgir hva du vil bruke for dette, her på forumet, ikke vær redd for å være litt spesifik i dine spørsmål.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...