Gå til innhold

Whitebox med villedende markedsføring!

Anbefalte innlegg

"CL1558 VERDENS RASKESTE BÆRBARE DATAMASKIN"

Skriver Whitebox her

Dette er vel rimlig bs siden den har blant annet integrert skjermkort fra Intel, og det tviler jeg meget på klarer å slå f.eks ATi Radeon 9600 og 9700.

Edit: BOX, BOX, BOX! :wallbash:

Endret av Ernie.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må bare legge til at jeg har sendt klage til Forbrukerombudet. Å si "dette produktet er best" er ytterst sjeldent lovlig. De skriver "Laptopen leveres med Seriell Harddisk som gir en neste dobbling av ytelse i forhold til de gamle." hvilket jeg ikke helt kan se kan stemme.

Lenke til kommentar

Ja da sendte jeg en mail til Whitebox og konfronterte dem med dette her. Og fikk dette igjen som svar:

Hei,

He He regner med at dette er morgen spøken din :-)

Men orker ikke le så mye så tidlig på morningen.

Takk Takk likevel. Husk derimot neste gang at

betydelig overdrivelser er helt lovlig he he

Mvh

Whitebox

Karianne

Kundeservice

Dette viser vel bare hvor lite peiling dem har. Jeg skjønner fortsatt ikke hvordan de kan fortsatt holde på sånn som dem gjør.

Lenke til kommentar
Ja da sendte jeg en mail til Whitebox og konfronterte dem med dette her. Og fikk dette igjen som svar:

Hei,

Mvh

Whitebox

Karianne

Kundeservice

Dette viser vel bare hvor lite peiling dem har. Jeg skjønner fortsatt ikke hvordan de kan fortsatt holde på sånn som dem gjør.

må jo si at slike uttalelser ikke er særlig bra PR da :p

betydelig overdrivelser

hmm, har aldri møtt butikker/produsenter som går med på at de villleder folk.

Endret av Christian86
Lenke til kommentar
Synes det er latterlig å sette forbrukerombudet på en så liten fillesak. :no:

Fillesak? Dette er villedende markedsføring og er stadig økende generellt. Det er aldri noe som heter fillesak da. Når man markedsfører noe så er det feigt å fremstille produktet bedre enn det egentlig er. Det er stadig flere og flere som markedsfører et produkt under "dette er det beste som finnes" osv. Jeg begynner å bli mektig lei slike utsagn som tas mer eller mindre rett ut av løse lufta. Dette er forøvrig ting forbrukerombudet har tatt rimlig seriøst før, og jeg blir såvidt jeg har forstått det, bli kontinuerlig oppdatert på hva som skjer med saken.

Lenke til kommentar
Fillesak? Dette er villedende markedsføring og er stadig økende generellt. Det er aldri noe som heter fillesak da. Når man markedsfører noe så er det feigt å fremstille produktet bedre enn det egentlig er. Det er stadig flere og flere som markedsfører et produkt under "dette er det beste som finnes" osv. Jeg begynner å bli mektig lei slike utsagn som tas mer eller mindre rett ut av løse lufta. Dette er forøvrig ting forbrukerombudet har tatt rimlig seriøst før, og jeg blir såvidt jeg har forstått det, bli kontinuerlig oppdatert på hva som skjer med saken.

Greit nok at det er tvilsomt at dette er verdens raskeste bærbar, men det jeg mener er at slike utsagn kan sikkert alltids forsvares av butikken. Det kan være at det er verdens raskeste i det prisleiet osv. Eller kanskje bedre sagt at det er EN av verdens raskeste bærbare. Uansett så må all reklame tas med en klype salt og jeg mener ikke Whitebox gjør seg skyldig i noe værre enn andre butikker.

Fordi noen mener at deres produkt er best (noe enhver selger vil mene), så tar jeg ikke bryet med å kalle forbrukerrådet inn på teppet.

Lenke til kommentar

Det er annerledes når en selger sier at det er verdens beste, siden dette kanskje er hans mening. Det er noe helt annerledes når en butikk reklamerer med verdens beste/raskeste. HAdde f.els Telenor eller Elkjøp reklamert med noe med verdens beste i så hadde de fått høre det. Og som sagt i norsk reklame lov så er det ikke lov å villede kundene med å bruke sånt. At du ikke gidder å gjøre noe er din egen sak, men vi som bryr oss om andre, som kanskje ikke har like mye peiling som det kanskje du har, nei vi klager det inn.

Lenke til kommentar

Hei,

Mvh

Whitebox

Karianne

Kundeservice

Det er det latterligste jeg noen gang har hørt!

Whitebox bør skamme seg! :wallbash::wallbash::yucky:

Lenke til kommentar

Det var temmelig talentløst svart ja.

For å si det helt enkelt: Den modellen det er linket til har 1,7GHz Dothan som kraftigste prosessor. Når det da finnes like prosessorer på noe over 2GHz kan denne maskinen umulig være verdens raskeste. Som om noen trodde det.

I tillegg har denne maskinen S-ata-disk, som i følge Whitebox gir "enorm ytelse".

Når en nettbutikk har såppass dårlige argumenter og lokketilbud, samt en nettside som ser helt latterlig ut, kan jeg ikke ta dem seriøst i det hele tatt. Hvis de hadde solgt morro-effekter, kunne jeg vurdert dem, men en bærbar PC? Tror ikke det.

Karianne, du har ett og annet å lære om normal folkeskikk og kundebehandling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...