Technohead Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Er det noen som i likhet med meg sliter med å få svar på support saker fra Komplett ? Det har nå gått 3 uker uten at jeg har fått noe svar og jeg har også purret opp saken, men jeg får ingen respons på epost'ene jeg sender.... Jeg er litt fortvilet nå, hva bør jeg gjøre...kontakte forbrukerrådet ? Saken gjelder mangel på hovedkort. Jeg har bare gode erfaringer med komplett, så det er litt merkelig at de nå plutselig ignorerer meg....!? Technohead Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 komplett.no er notorisk på dette området dessverre. Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Du kan sende en PM til denne brukeren(Pleier ikke å ta så lang tid) : http://forum.hardware.no/index.php?showuser=10307 Men hva har dette med Hovedkort å gjøre Lenke til kommentar
Gjest Slettet-4vxCixkw Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 oi.. 3 uker er ganske lang tid, imo.. prøvd å ringe dem? Lenke til kommentar
Technohead Skrevet 9. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2005 oi.. 3 uker er ganske lang tid, imo.. prøvd å ringe dem? Jeg har vært inne på tanken å ringe dem, men det skulle være unødvendig da de har et "support ticket" system hvor hver sak får et unikt nummer og (ideelt sett) følges opp inntill saken lukkes. Etter 2 uker så svarte jeg på den autogenererte mailen med support nummer og spurte om å få en oppdatert status på support saken, men det har gått ytterligere en uke og jeg har ikke fått noe svar. Jeg registrerer at Komplett har et litt frynsete rykte ang. support, så jeg er fristet til å kjøre løpet fullt ut med forbrukerrådet og hele pakka. Jeg synes det er på tide de får seg en smekk på fingra. Det er trist å registrere at et tilsynelatende seriøst foretak som Komplett har en så dårlig forretningsetikk. Technohead Lenke til kommentar
Komplett.no Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Hei Dine eposter skal være besvart men har nok blitt plukket opp av ditt spamfiler. Bare send oss en PM med mailadressen du har sendt mail fra så skal vi sende svarene per PM. Lenke til kommentar
Slonken Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 oi.. 3 uker er ganske lang tid, imo.. prøvd å ringe dem? Jeg har vært inne på tanken å ringe dem, men det skulle være unødvendig da de har et "support ticket" system hvor hver sak får et unikt nummer og (ideelt sett) følges opp inntill saken lukkes. Etter 2 uker så svarte jeg på den autogenererte mailen med support nummer og spurte om å få en oppdatert status på support saken, men det har gått ytterligere en uke og jeg har ikke fått noe svar. Jeg registrerer at Komplett har et litt frynsete rykte ang. support, så jeg er fristet til å kjøre løpet fullt ut med forbrukerrådet og hele pakka. Jeg synes det er på tide de får seg en smekk på fingra. Det er trist å registrere at et tilsynelatende seriøst foretak som Komplett har en så dårlig forretningsetikk. Technohead Forbrukerrådet kan ikke gi noen en smekk på fingra! , det må isåfall Forbrukertvistutvalget gjøre... Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Hvilket produkt gjaldt dette forresten? Hvis det er et utgått produkt, eller en eller annen spesiell ting, kan det hende at Komplett må sende rett til produsent for erstatning eller reparasjon. Og sånt tar tid, lang tid. Off-topic: Har mange ganger vært borti lignende situasjoner på jobben. Kunden ønsker å returnere et defekt produkt som det er garanti på rett fra produsenten. Og ofte hvis et eksternt servicefirma har service på det, som går på garantien. Kunden har da to valg for å levere produktet: Den mest brukte og mest tungvinte måten: kunde - butikk - leverandør - produsent/servicefirma - leverandør - butikk - kunde Den kjappeste, men minst brukte måten: kunde - produsent/servicefirma - kunde Mange kunder har en merkelig trang til å _måtte_ levere produktet rett til butikken, selv om det lett kan ta dem 2-3 uker ekstra, kun fordi produktet er kjøpt der. De har for eksempel et telefonnr de kan ringe for å få folk gratis på døra som henter produktet til reperasjon (gjelder f.eks hele PCer) siden dette går på garantien. Men neida, da vil man heller drasse hele PCen til butikken og vente noen uker ekstra. Akk ja. Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Sendte selv ett par e-poster til komplett angående spørsmål på noen bærbare maskiner.. Dette nærmer seg 2-3 måneder siden, og har fremdeles ikke fått noe svar. Husker ikke helt om jeg sendte 2 eller 3, og nei, disse har ikke blitt stoppet i ett spam filter. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 øff... hvorfor kan ikke folk ringe og spørre før de sutrer på et forum, uansett hvor lang tid det har tatt!?!? Har ikke dagens ungdom ører eller taleevne i det heletatt?? Lenke til kommentar
TEE Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Mange kunder har en merkelig trang til å _måtte_ levere produktet rett til butikken, selv om det lett kan ta dem 2-3 uker ekstra, kun fordi produktet er kjøpt der. De har for eksempel et telefonnr de kan ringe for å få folk gratis på døra som henter produktet til reperasjon (gjelder f.eks hele PCer) siden dette går på garantien. Men neida, da vil man heller drasse hele PCen til butikken og vente noen uker ekstra. Akk ja. Og i mange tilfeller tar det noen uker ekstra fordi PCen deres blir stående på lageret til kunden purrer på butikken. Først da får butikken "ræva i gir" og kontakter produsenten, som henter senest to dager etter og returnerer senest en uke etter henting. Det er også slik at mange kunder faktisk ikke får henting på døra, fordi posten brukes som budtjeneste. Posten har definerte dekningsområder som går etter postnummer for privatkunder, mens butikker får henting uansett. Derfor velger mange å bruke butikken. De regner faktisk med at butikkene tar kontakt med produsenten når det er ting de ikke klarer å gjøre selv. Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 øff... hvorfor kan ikke folk ringe og spørre før de sutrer på et forum, uansett hvor lang tid det har tatt!?!? Har ikke dagens ungdom ører eller taleevne i det heletatt?? Etter ca 1 måned ringte jeg og fikk nogenlunde svar på det jeg lurte på, men dette har INGENTING med saken å gjøre. Saken er den at komplett burde klare å svare på e-postene sine, som de fleste andre seriøse bedrifter gjør. Ser du ikke at e-post som kommunikasjonskanal tar mer og mer over så er det ikke jeg som har ett problem. Lenke til kommentar
snowbaard Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Etter ca 1 måned ringte jeg og fikk nogenlunde svar på det jeg lurte på, men dette har INGENTING med saken å gjøre. Saken er den at komplett burde klare å svare på e-postene sine, som de fleste andre seriøse bedrifter gjør. Ser du ikke at e-post som kommunikasjonskanal tar mer og mer over så er det ikke jeg som har ett problem. Kommer jo litt ann på spørsmålet som ble stilt det da... Hvis det ikke gjelder retur/support på solgte produkt så skjønner jeg dem godt, det stilles mye rare spørsmål - bare se her på forumet..... Vil man spørre spørsmål går man til den lokale sjappa, vil man handle billig handler man hos komplett (eller psdata, mpx osv. for den saks skyld). Lenke til kommentar
Komplett.no Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Sendte selv ett par e-poster til komplett angående spørsmål på noen bærbare maskiner.. Dette nærmer seg 2-3 måneder siden, og har fremdeles ikke fått noe svar. Husker ikke helt om jeg sendte 2 eller 3, og nei, disse har ikke blitt stoppet i ett spam filter. Vi sjekket dette med WeeR per PM og mail ble sendt fra ham 20. des. 2004 20:06 og ble besvart 20. des. 2004 22:35. Spam filter problem med andre ord. Case closed. Lenke til kommentar
BennyXNO Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Sendte selv ett par e-poster til komplett angående spørsmål på noen bærbare maskiner.. Dette nærmer seg 2-3 måneder siden, og har fremdeles ikke fått noe svar. Husker ikke helt om jeg sendte 2 eller 3, og nei, disse har ikke blitt stoppet i ett spam filter. Vi sjekket dette med WeeR per PM og mail ble sendt fra ham 20. des. 2004 20:06 og ble besvart 20. des. 2004 22:35. Spam filter problem med andre ord. Case closed. Stor anbefaling til Komplett. Få dere et sikkerhetssertifikat på mailen. Så blir ikke mailen regnet som spam. Og mange kunder slipper å irritere seg fordi de ikke får svar fra dere. Dette koster vel rundt et par tusen i året. Men dere slipper masse frustrasjon fra sinte kunder som mener de ikke har fått svar. Og ja, jeg er en av de som har vært uheldig og opplevd spamfilterets vrede når det gjelder Komplett. Lenke til kommentar
Komplett.no Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Det skal vi absolutt få sjekket opp! Takker for tipset Lenke til kommentar
Joggi Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 dere kan nok få mye heder og ære ved å sette inn noe slikt for når kunden opplever et rasskt svar så ser han på det som god service skaff dere et skikkelig mailsystem som ikke blir fanget opp av diverse spamfilter det vil nok øke supportfølelsen deres betraktelig og dere vil begynne å få tilbake kunder igjen. Her inne så syter folk av supporten deres for tiden og mange kunder forsvinner. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 men så kan jo kundene også gå i seg selv og sjekke spam mailen av og til.. iallefall før de begynner å sutre over at de ikke har fått svar Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 men så kan jo kundene også gå i seg selv og sjekke spam mailen av og til.. iallefall før de begynner å sutre over at de ikke har fått svar Og hvis man ikke veit helt hvordan man gjør noe slikt, eller ikke har peil på at mail faktisk kan havne i spamfilter; så RING GODDAMIT !! Er ikke veldig vanskelig å dra fram en telefon, taste 8 tall og si "Hallo". Nei, da er det mye bedre å vente i 3 måneder med problemer før jeg whiner og syter på et forum og synes veldig synd på meg selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå