Gå til innhold

Hjelp.... Får ikke innstalert windows

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hallo....

Har kjøpt ny maskin.. Alt er nytt.

men da jeg legger inn windows kommer jeg til der den skal reboote første gang. Etter den har gjort det så starter den setup helt på nytt.... :cry:

Hva kan være galt?

Du trykker vel ikke en tast ved rebooten igjen ?

Lenke til kommentar

Grunnen til at den starter setup på nytt er fordi den/du booter fra CD-en istedet for fra harddisken. Nå er det litt vanskelig å svare deg når du ikke gidder å skrive hvilken Windows-versjon du installerer, men jeg går utifra at det er XP Home eller Pro.

Jeg skulle mene at meanbeans forslag ikke er nødvendig, da booting fra XP-CD-en kun skal skje om du trykker en tast på tastaturet.

Prøv derfor først:

Ved rebootinga: hold fingrene vekk fra tastaturet.

Dersom det ikke hjelper, gjør som meanbean sier.

Lenke til kommentar

Hei!

Pc'n er :

Hovedkort: Aopen AK86L - VIAK8T800

CPU: AMD 64 3000+

HDD: WD200JB

Jeg har nå endra boot-devicex, slik at den booter fra C: først, eller harddisk...

Men når den booter fra cd, kommer ikke den teksten som sier at du skal trykke en tast for å boote fra ccd, den bare booter automatisk, og dermed starter setup på nytt igjen....

PS! Opperativsystemet er: windows xp pro.

Maskinen er ikke på nett, enda...

Takker For Svar ;):thumbup:

Har nå da endret boot devices. slik at den booter hdd først.... dette hjalp ingen ting :no::cry:

Nå har jeg vært inne i BIOS, og der er det satt opp i denne rekkefølgen...:

First boot device: C:

Second boot device: A:

Third boot device: CD-Rom

Når jeg da booter opp igjen etter setup, står den litt, men så popper boot fra cd-rom opp igjen, og vi er igjen inne i setup loopen... :cry:

Ja, ok... har selv erfart mye "dritt" med WD harddisker....

Men det som slår meg, er at den finner harddisken når den starter opp... der den ramser opp IDE-devices... + att jeg får delt den opp i partisjoner, og innstallert "setup" filene til windows på den ene partisjonen.... Men det er i denne loopen den fortsetter... etter dette, vil den ikke fortsette setup... bare gå inn igjen i hoved-starten av setupen....

Tjodrik: alle forslag, tips og råd er/blir godt mottatt :thumbup:

Harddisken er IDE...

Hehe... og der gikk alt greit igjen...., det viste seg at jumperen på harddisken sto feil.... :wallbash: den sto på master w slave present.... LOL... PSDATA :mad:

Takker For All hjelp....!!! :thumbup::thumbup:

Endret av Gemini_
Lenke til kommentar

Fikk du installert det greit når du satte bios til å boote fra harddisken da?

Noen som vet hvorfor pc-en hans booter rett fra cd-en? Hvor ligger feilen, i bios eller på cd-en?

Er det en original-cd du har?

Ok, du svarte at det ikke funket i edit-en din. Så den booter fra cd-en når du har stilt den inn til å boote fra harddisken først? Det høres ut som galskap. Sjekk en gang til at du har stilt inn rett.

Endret av tjodrik
Lenke til kommentar
Nå har jeg vært inne i BIOS, og der er det satt opp i denne rekkefølgen...:

First boot device: C:

Second boot device: A:

Third boot device: CD-Rom

Når jeg da booter opp igjen etter setup, står den litt, men så popper boot fra cd-rom opp igjen, og vi er igjen inne i setup loopen...

En tanke som slår meg er at det er noe galt med harddisken. Altså, den greier ikke å lese harddisken, så den hopper til nr 2, der det ikke er noen diskett, så går den til cd-en ... Har forresten hørt mye dritt om WD-harddiskene.

Det er det eneste jeg har å foreslå ... ikke at det hjelper deg så mye, men ...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

sitter med samme hardware og samme problem..bygget en pc som ikke vil installere windows..merkelig for under windows setup så fungere jo alt fint..hdn formateres og alt er vellstand..men finner den ikke etter første reboot i windows installasjonen og etter å ha deaktivert alt utenom hd i biosen på oppstart så står det bare sett inn boot disk! etter å ha eksprimentert litt nå er jeg sikker på at hdn er grunnen..etter å ha satt den som primary slave (bare for å prøve) oppførte maksinene seg helt annerledes..først tok det flere minutter og finne ide enhetene også å komme inn i bios..men da jeg satt disken som slave fungerte alt mye tjappere.. ikke spør meg hvorfor??? skal prøve med en annen disk som jeg har liggende og se hva som skjer da...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...