NisseMannH4X Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 (endret) Har startet med å utvikle meg en side med div's. Syntes alt gikk veldig fint inntil jeg skulle sette inn menyen. Skal bruke en horisontal dropdown meny. Skal bruke <?php include("menu.htm"); ?> slik at jeg slipper å oppdatere menyen i alle sidene. Så kom problemene: først tenkte jeg nok kanskje litt kort og satte bare inn <div id="menu"><?php include("menu.htm"); ?></div> ,men det virket jo utrolig dårlig, først tenkte jeg jo at det var noe med inkluderinga som var feil, siden det ikke kom opp noe. Dette er jo fortsatt ikke sikker på?! Men så tenkte jeg kanskje at det var noe med css'n. I css for #menu har jeg: #menu { margin: 0 auto; background: url(../grafikk/menu.gif); width: 158px; height: 226px; float:left; } Men alt som styrer dropdownen ligger jo ikke "inni" #menu { }, må det det? er jo alt fra ul { } til li:hover ul, li.over ul { } her, må det ligge "inni" #menu { }? Evntuelt, hvis ikke, ossen skal jeg da gjøre det? Håper noen forstår mitt problem og tar seg litt tid til å hjelpe meg med dette! Er sikkert ikke noe vanskli for dem som har peiling! Legger til slutt til en link til siden hvis det tregs å se på html og css koder: Linken Endret 9. februar 2005 av NisseMannH4X Lenke til kommentar
NisseMannH4X Skrevet 9. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2005 (endret) Av en eller merklig grunn vises ikke grafikken på sia nå... EDIT: er grafikk på sia nå Endret 9. februar 2005 av NisseMannH4X Lenke til kommentar
kroekkete Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 -Og hvor lå feilen? Mvh Primaxx Lenke til kommentar
NisseMannH4X Skrevet 9. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2005 (endret) har ikke fiksa feilen med menyen, bare det at grafikken kom på plass igjen! Er vel heller ingen feil jeg er ute etter å fikse, må finne ut hvordan ejg skal gjøre det, som sakt over Endret 9. februar 2005 av NisseMannH4X Lenke til kommentar
kroekkete Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Hvis jeg har forstått deg rett får du ikke tak i filen du vil inkludere? Det er en stund siden jeg har kodet i php nå, men må man ikke ha fullstendig url til filen man skal inkludere? I tillegg har jeg en mistanke om at filen du jobber i heter index.htm ? Skal du bruke php må du kalle filen index.php i stedet. Håper dette hjelper deg. Mvh Primaxx Lenke til kommentar
NisseMannH4X Skrevet 9. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2005 (endret) oi shit, at jeg ikke kom på det, nå skammer jeg meg assm ble flau! har fiksa menyen min nå... Endret 9. februar 2005 av NisseMannH4X Lenke til kommentar
kroekkete Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Hehe... Tror vel de fleste av oss har gjort betraktelig større tabber enn det. Stå på! Mvh Primaxx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå