Gå til innhold

X800XTPE - sapphire vs powercolor


|dole|

Anbefalte innlegg

hey .. har planer om å kjøpe meg et X800 XT PE kort... men så ser jeg at de ikke har Sapphire sitt kort på lager hos komplett\norek som jeg hadde tenkt å kjøpe, men at de har Powercolor sin versjon inne. Hvordan er de i forhold til hverandre? samme minne, core osv??fint hvis noen kunne komme opp med fordeler\ulemper av disse merkene på dette kortet også.

Endret av |dole|
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kjøp det som er billigest, er samme kortet uansett.

går for powercolor, selvom det koster ca 400,- mer. for det er ikke verdt å vente i 2 mnd for å spare de pengene og vente på sapphire .. har ikke så trange kår :p

 

men den kjølingen som er på nå. den holder vel bra den? med mindre jeg skal klokke så alt for meget.. har ikke planer om det med det første, tenker det holder en stund som det er.

Lenke til kommentar
Har selv Powercolor x800XTPE med ettermontert kjøler

 

linken funka ikke...

 

Syns du burde vurdere x850xt pe i stede...faktisk billigere i dette øyeblikk

... du er klar over at X850 er PCI-E .. ? og hva vet du om jeg har system som støtter det?

 

om jeg skal ha pci-e må jeg ha nytt hk,ram, cpu osv.. så NEI, det blir ikke billigere..

Lenke til kommentar

Ifølge komplett.no (jeg spurte de), så er det Powercolor som lager de ypperste skjermkortene, uansett pris (referer her til Asus som overpriser produktene sine).

Skjønt, jeg har hørt at Powercolor sine kjøleløsninger er av den dårligere typen, kan dette fikses med en Arctic Cooling VGA kjøler. Jeg sier: Gå for PowerColor!

Endret av Stigma2K
Lenke til kommentar
Har selv Powercolor x800XTPE med ettermontert kjøler. Fungerer veldig bra, kan ikke annet enn å anbefale det.

Hvordan monterer man ny kjøler, er det risikabelt? bryter garanti osv ?

Som sagt ja, du mister garantien. Men AS4 kjøleren jeg ettermonterte er en radialvifte så den blåser ut den varme luften i bakkant på kabinettet. Samme systemet som på Hightech Excalibur. I tillegg har AS4 kjøleren bedre ramsinks enn den orginale kjøleren.

 

Hvordan man bytter? Ta av den gamle og monter den nye. Bruk AS5. Plugg stikkeren for strøm i kortet. Ferdig.

post-23-1108029692_thumb.jpg

Endret av Cluster1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...