Jozzy Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 En kompis av meg kjøpte ny pc, og kjøpte med en WaterChill CPU-A Cooling kit. Alt var lett å sette opp, MEN cpu temp ligger rundt 55 grader ved idle. Skal den ikke kjøle mer enn dette? Noen som har evt. tips til bedre kjøling? Dette er vannkjølingssettet Lenke til kommentar
Margarus Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 kan du si litt om systemet han da? hovedkort cpu kjøle pasta osv..... ? Lenke til kommentar
AnVli..p4 Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 vanligvis så tipper jeg den gjør det ja.. men amd lager jo vanligvis også endel varme da, men ikke så mye da.. Høy romtemp? Funker pumpa eller ratiator vifta som de skal? hold fingeren inntil radiatoren og skjekk om den er kald/varm- dette er hvertfall noe å skjekke.. De mer arfarene på forumet kommer sikkert til å gå nermere inn på de forskellige.. (imens kompisen din evt. tester ut systemet). Lenke til kommentar
christer-R Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Kan være mange grunner til dette, f.eks luft i systemet, eller dårlig kontakt mellom blokka og kjernen. Lenke til kommentar
Jozzy Skrevet 9. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2005 han har en AMD 3200+ 64bit, socket 754. takk for tips, skal testes snarest. Lenke til kommentar
Sir_cruz Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 -Skru blokka HARDT fast putt på et godt lag med kjølepasta (anbefaler ArticSilver 5) -Pass på at det ikke er noe luft i systemet (noe jeg regner med det ikke er) -Skjekk om noen slanger har "knekk" på seg -Får radiatoren nok "frisk" luft ? Lenke til kommentar
CSSSK Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Hva er load-temp? Sjekk selvfølgelig først etter knekk i slanger og luft i blokka som sagt. Sjekk vanntemp og tempen på blokka. Kjenn etter om det føles varmt eller ikke. Er ikke vannet eller blokka lunka ligger problemet sannsynligvis mellom blokka og cpu. Ta den av og prøv på nytt med ny pasta. Er vannet lunka eller varmt er sannsynligvis problemet at radiatoren ikke får nok kald luft. Eller så er bare temperaturføleren helt på jordet. Er ofte der problemet ligger Oppdater bios. Prøv å hold den gamle vifta til luftkjølinga vifte over blokka for å "simulere" de samme forholdene for føleren med tanke på luftstrøm og sånt. Jeg opplevde at tempen sank 10-12 grader... Lenke til kommentar
Cerik Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Hadde tilsvarende problem på mitt system da jeg kjøpte det. Demonterte hele greien så viste det seg at det var dårlig kontakt mellom vannblokk og CPU pga fjærene som fulgte med. JEg hadde satt de største unders og de minste øverst. Dermed ble det dårlig kontakt. Men fant feilen da jeg leste monteringsanvisningen litt mer nøye. Byttet plass på fjærene og siden har tempen ligget på ca 40 grader. Lenke til kommentar
Sinnapels Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Har samme waterchill settet. Kasta hele driten inn i skapet! Makan til møkk Der kan den ligge og samle støv... Satt på boxed vifta mi igjen... Mindre bråk, mindre styr og bedre kjøling! Ikke vannkjøling her igjen med det første... (har AMD athlon xp 2400+) Lenke til kommentar
CSSSK Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Mindre styr - jepp. Men mindre bråk og bedre kjøling? Da har du gjort noe feil... Lenke til kommentar
Freqtal Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Har samme waterchill settet. Kasta hele driten inn i skapet! Makan til møkk Der kan den ligge og samle støv... Satt på boxed vifta mi igjen... Mindre bråk, mindre styr og bedre kjøling! Ikke vannkjøling her igjen med det første... (har AMD athlon xp 2400+) Bare lar du et kvalitets vannkjølingssett til 2000kr ligge å støve vekk i skapet Ville prøvd meg litt mer fram, ikke bare gi opp med en gang. Skal faktisk være et veldig bra sett. Lenke til kommentar
corcky Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Temperatur avlesning i bios og andre forskjellige monitorer er heller ikke altid til å stole på. Lenke til kommentar
Margarus Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 (endret) jeg heller syns ikke det ble no serlig bedre med vannkjøling.. etter en stund med spilling så ligger min cpu temp på 54 høyere kommer den ikke. jeg kjøler en XP2400+ \ 9600pro i serie med et enkelt tt bigwater kit. idle ligger på runt 46 grader nor jeg ahr vifta på fult så kryper den ned til ca 42 idle. dette med vanlig rom tempratur å vifta på halv hastiget. nor det gjeller slanger så har jeg anti knekk fjærer på alle slangene så det er ikke noe knekk , pluss at jeg bruker det pga mer rotasjon i vannstrømmen, du kan se min radiator løsning på bilde under: jeg har kjølepasta på å kjøler har god kontakt. hadde litt lavere tempratur på load nor jeg hadde volcano 11 luftkjøler min radiator har ikke kontakt med kabinett luften, altså den står externt på toppen av kabinette hvorfor har jeg så høy temp ? ser jo mange så har temps på runt 30 \ 40 grader osv å det tilogmed klokket! ?e men jeg er fornøyd pga utseende å støy. men sier ikke nei til litt bedre temps (ps ingenting er overklokket) mulig bilde er litt stort 1600 * 1200 trur jeg vet ikek hvordan jeg scalerer ned bilde bilde *Stort bilde fjernet av moderator. Ikke legg store bilder i IMG-taggen, bruk et bildebehandlingsprogram for å gjøre bildene mindre, evt post link til bildet. Rikky* hjeelp hvordan kan jeg få bilde miiindre 56k WARNIG Endret 15. februar 2005 av Rikky Lenke til kommentar
Jozzy Skrevet 14. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2005 Det står også en vannavkjølt strømforsyning i kretsen, tror ikke denne skal ha så mye å si siden den står ETTER cpu i kretsen Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Det vil nok ha noe å si for tempen...rediatoren må tross alt kvitte seg med varmen....så overall temp kommer til å økje selv om varmeklilden er etter CPU Francis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå