Gå til innhold

Ny pc: hvilket hovedkort + ram?

Anbefalte innlegg

Hei!

Noen jeg kjenner skal ha seg ny pc. (Socket 939, AMD 3500+ osv.) Det meste er bestemt, men hovedkortet og ram er noe usikkert. Jeg tenkte at Asus A8N-SLI Deluxe hadde vært et godt valg av hovedkort, men det er nesten ikke å oppdrive. Derfor tenkte jeg på MSI K8N SLI Platinum, for dette kortet har ganske like spesifikasjoner, og er mye lettere å få tak i. Men så vet jeg så og si ingenting om dette kortet, så kommentarer hadde kommet godt til nytte. Om dette kortet ikke er bra, hvilket bør da velges?

Dette minnet TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack virker OK, men jeg har hørt at noen har problemer med å kombinere MSI og TwinMOS. Om dette problemet er reellt, hvilken minnebrikker bør velges i stede?

Takk

Edit: feil med link

Endret av efikkan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det stemmer at det var en del kompatibilitetsproblemer mellom minne og hk da A64 kom på markedet. Jeg har inntrykk av at dette nå er historie, men skulle det likevel være noen problemer kan du jo sende greiene tilbake.

MSI kortet har kanksje ikke like mye finesser som Asus kortet, men det funker nok utmerket, MSI har dessuten hatt et godt grep på kombinasjonen S939 og nforce, så ytelsen er nok på topp. Du tar ingen store sjanser ved å kjøpe MSI kortet og Twinmos minnet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...