Gå til innhold

Pssst! Hva var svaret på spørsmål 2?


Dangel

Anbefalte innlegg

Hei og hå alle sammen! Ny på forummet her. :yes:

 

For å få adgang til forummet måtte jeg svare på noen kontrollspørsmål. Det er jo forsåvidt greit (bortsett fra at jeg alltid svarer i hytt og pine på sånne spørsmål..)Men kan noen forklare meg poenget med kontroll spørsmål nr. 2?

 

2. Hvilke av disse emnefeltene er best?

”Blåskjerm ved oppstart av Windows”

”Windows funker ikke”

”Hjeeelp! Rart!”

 

 

 

"Hjeeelp! Rart!" var visst ikke rett svar... :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ganske tydelig, ut frå emnefeltet ditt at du ikkje tok den nei.

 

Hva er "dårlig bruk av emnefeltet"?

 

Et bra emne er vanskelig å definere. Det viktigste er kanskje at emnefeltet klart og tydelig beskriver hva hele tråden handler om på en lettforklarlig måte. Noen eksempler på dårlige emner følger under, vennligst les over dem og forstå dem slik at du ser hva som er tillatt og ikke tillatt.

HJELP, PROBLEMER HER!!!!!!!!!!

 

Dette er et dårlig emne. Det er fordi det er overdreven bruk av utropstegn, samt store bokstaver. Emnet forteller også ingenting om hva innholdet i tråden er.

Problem med Windows

 

Her kan kanskje alt se bra ut for en nybegynner, men en erfaren bruker av forumet vil raskt se at her forklarer emnet svært dårlig hva posten inneholder. Å kun si på hvilket operativsystem feilen er beskriver ikke selve problemet.

Et standard nettverkskort

 

Dette emnet forteller oss at posten handler om noe med et nettverkskort, men ikke HVA med nettverkskortet det gjelder. Skal han kjøpe nytt, fungerer ikke hans gamle eller kanskje er han bare opptatt av at det har et stilig utseende?

Nå blir jeg snart gal!

 

Joda, du blir gal. Det er meget vel og flott, men HVORFOR? Forklar heller problemet ditt her slik at de som kan hjelpe deg kommer til tråden istedenfor å løpe vekk.

 

Eksempler på gode emner:

Windows 2000 oppstartsproblemer (INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE)

 

Dette er et bra emnefelt. Her står feilen du får, når du får den, samt den relevante informasjonen om hvilket operativsystem du har. Folk som har hatt samme eller lignende problem vet sikkert med en gang hvordan dette skal fikses.

Noen som har filen xxxx.vxd for Windows 95?

 

Dette er et godt emnefelt. Her står det at du mangler en fil, og hvilket operativsystem den hører til. De som har dette operativsystemet kan lett se om de kan hjelpe deg med problemet.

 

Dårlig bruk av emnefeltet kan føre til at tråden blir stengt. Om du er ny kan du være heldig og få endret emnefeltet for deg, pluss en notis om å prøve bedre neste gang.

 

Retningslinjene

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...