Gå til innhold

Farlig å støvsuge data ?


Anbefalte innlegg

Det går helt fint å støvsuge, tilogmed når den er på, HVIS:

1.støvsugern hjoldes lengst mulig borte fra maskinen, bare slngen nærme.

2. bruke en gammel tørkerull papp på munnstykket slik at ikke plasten (som er veldig statisk) kommer i nærheten av komponenter.

 

Men selvfølhelig, luft på boks er det bste mener jeg også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ødela et hovedkort når jeg støvsugde pcen i mine yngre dager, og det uten at jeg var borti noen komponenter.

Luft på boks får du mange steder, diverse jernvarebutikker, biltema, enkelte bensinstasjoner og muligens clas ohlson.

 

Dette har forøvrig vært diskutert mange ganger før. Bruk søk funksjonen neste gang.

Lenke til kommentar
Jeg ødela et hovedkort når jeg støvsugde pcen i mine yngre dager, og det uten at jeg var borti noen komponenter.

Luft på boks får du mange steder, diverse jernvarebutikker, biltema, enkelte bensinstasjoner og muligens clas ohlson.

 

Dette har forøvrig vært diskutert mange ganger før. Bruk søk funksjonen neste gang.

Ja men det var I de yngre dager da tålte de jo så vidt at du pustet på dem :!:

Lenke til kommentar

Jeg har støvsuget flere(30+) maskiner gjennom tidene, aldri vært særlig forsiktig eller uheldig, har brukt plast munnstykker og jeg støvsuger ALT hvor jeg kommer til.

 

Bruker også oppvaskbørsten(tørr!!) ofte, fin å bruke i kriker og kroker.

Vifter holder jeg heller aldri fast..

 

Engang holdt det på å gå ille, støvsuget med metalrøret og kom borti hk så det ble en fin knist(der man kobler power knappen). Maskinen var umulig å få liv i den kvelden , men startet like herlig dagen etter.

 

Aldri tatt livet av noe(eller noen) med statisk elektrisitet.. vært heldig. :p

Har alltid bilbelte på når jeg kjører og jeg tar ALLTID på kabinettet før jeg rører noen komponenter.

Lenke til kommentar
Jeg ødela et hovedkort når jeg støvsugde pcen i mine yngre dager, og det uten at jeg var borti noen komponenter.

Luft på boks får du mange steder, diverse jernvarebutikker, biltema, enkelte bensinstasjoner og muligens clas ohlson.

 

Dette har forøvrig vært diskutert mange ganger før. Bruk søk funksjonen neste gang.

Ja men det var I de yngre dager da tålte de jo så vidt at du pustet på dem :!:

Husker en venn av meg hadde en 386 som tok kvelden etter å bli utsatt for ca. 10-15 minus grader, ville aldri starte igjen.

 

Maskinvare tåler litt mer nå..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...