Gå til innhold

Farlig å støvsuge data ?


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har tenkt til å sette inn ny PSU og Skjermkort nå og dataen er ganske støvete inni ...... Jeg hadde tenkt til å støvsuge litt i den men en kompis anbefalte ikke dette å snakket om noe kortsluttning græier han ikke helt viste ......

 

Er det FARLIG å støvsuge inne I en data UTEN å touche noen som helst datakomponenter ?

 

Trenger Svar Fort :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan støvsuge ALT vis støv sugeren har plastik munnstykke

Tror nok det dannes statisk elektrisitet rundt et munnstykke av plast også...

 

Det optimale vil nok være å støvsuge kabinettvifter, og de stedene på kabinettet du ser det er mye støv med støvsuger, for så å blåse rent innimellom komponentene med kompressor/luft på boks

Lenke til kommentar

Eg ville ikkje tatt sjangsen på ein støvsugar, det er betre med luft på boks.

 

1: Du har mindre og meir konstentrert trykk som kan fjerne støv som henger.

2: Det er ingen sjangs for statisk elektrisitet

 

Du kan sjølvsagt støvsuge heile PCen og den funker etterpå, men det er alltid ein mulighet for at komponentane tar skade av dette, og derfor vil eg fraråde det.

Lenke til kommentar
Du kan støvsuge ALT vis støv sugeren har plastik munnstykke

Tror nok det dannes statisk elektrisitet rundt et munnstykke av plast også...

 

Det optimale vil nok være å støvsuge kabinettvifter, og de stedene på kabinettet du ser det er mye støv med støvsuger, for så å blåse rent innimellom komponentene med kompressor/luft på boks

Det jeg skal er å støvsuge inne i kabinettet der jeg ser støv .... Skal ikke komme nærheten av noen som helst komponent og støvsuge viftene er ikke prob ... Så det som jeg kan gjøre nå uten å risikere at noe blir ødelagt er å :

 

Støvsuge hvor jeg ser støv i kabinettet UTEN å komme i nærheten av komponenter og blåse litt etter jeg er ferdig med støvsugingen funker det ?

 

Også kan man støvsuge cpu viften ved å komme nærat den ? Bare at den ikke snurrer rundt :D

Lenke til kommentar

Ikkje noko problem å støvsuge vifter så lenge du passer på å låse dei fast så dei ikkje spinner først.

 

Du får det sikkert på verkstadbutikkar med andre spraybokser. Bilverkstad kanskje.

 

Den fungerer sånn at luft blir komprimert på ein boks og som du spruter ut (berre luft) som med ein hvilket som helst sprayboks. Du kan og feste eit lite røyr fremst for å komme til små plasser.

Endret av zeph
Lenke til kommentar
bruk en støvkost!!

og støvsug etterhvert som du koster ut dritten!!

Blir som ny!

Kan jo absolutt ikke bruke støvkost er du gæren :D Det er jo ihvertfall statisk :D

 

Jeg støvsuger bare på kabinettet og setter på full faen slik at støvet kommer og jeg skal IKKE komme i nærheten av NOE som helst utenom kabinettet :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...