xSotte Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Jeg er ny innen overklokking og kan med dette si jeg er uerfaren. Jeg har tenkt å kjøpe meg en brukt AMD Altlon 1500+, gForce Ti4400 og 512MB RAM. Er ikke sikker på hva resten av spesifiaskonene er da jeg ikke har fått maskinen enda. Denne maskinen skal brukes som mitt første overklokkings prosjekt og skal kjøre på Linux (mest sannsynlig). Trenger derfor hjelp til hva for komponter jeg bør kjøpe, instillinger og evt programmer. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Hvor mye penger er det du har da? XP-M 2400 er en bra overklokker. Lenke til kommentar
xSotte Skrevet 9. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2005 Hvor mye penger er det du har da? XP-M 2400 er en bra overklokker. Vel, jeg er lærling så jeg har får litt penger i allefal. Angående den CPUen så kommer det vel an på hvor stor CPU hovedkortet støtter. Noe jeg ikke vet enda. Ellers så skal jeg ta den CPUen med i beregningen, men det første som er prioritert er bedre kjøling vifter/vannavkjøling og nytt kabinett. Har lyst på AC Ryan da disse ser veldig brukervennlige ut. Lenke til kommentar
xSotte Skrevet 9. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2005 Fikk nettopp vite at det er MSI MS-6712 og da jeg søkte på MSI sin hjemmeside så fant jeg ut at det kunne være to forskjellige kort. Enten KT4V eller KT4V-L (v1.1) men fikk vite at det var versjon 1. Betyr det da at det er KT4V? Denne støtter i så fal opp til AMD 2800+. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå