iCodden Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Hei hva vil skje viss jeg setter inn en intel pentium 4 cpu som er på 1024kb caches og hket bare støtter 512kb vil det fynke? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Hvilket hovedkort er det snakk om her? Alle hovedkort støtter alle mengder cache, men det er ikke sikkert at hovedkortet (om det er gammelt) er anbefalt for "Prescott" pga. utilfrdstillende spenningsregulatorer osv. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Hovedkort har ikke noe å si om cachen. Det er bare hastigheten. F.eks. et hovedkort som bare takler 533 MHz kan ikke kjøre en CPU med 800MHz FSB. Da vil ytelsen bli lavere. Lenke til kommentar
iCodden Skrevet 9. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2005 Så viss jeg kjøper en intel pentium 4 2.8 533mhz fsb 1024kb caches så vil det gå på mitt hk som bare støtter 512kb caches men støtter 2.8ghz og 533mhz fsb? Lenke til kommentar
Pels Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 nei og nei, glem cachen, den har ikke noe å gjøre med hovedkortet. Lenke til kommentar
iCodden Skrevet 9. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2005 Jeg har fujitsu-siemens hvet ikke hva hk det er chipsete er 845GE. En link her! Jeg har intel celeron 2.6. Lenke til kommentar
kazaa Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 (endret) Jeg har fujitsu-siemens hvet ikke hva hk det er chipsete er 845GE.En link her! Jeg har intel celeron 2.6. I den linken din, ser det ut som at du ikke kan noen prosessorer med 800MHz bus, kun 533/400MHz. Den kraftigste prosessoren som hovedkortet ditt støtter, ut i fra det jeg ser på den linken du gav oss, ser ut til å være denne: https://prisguiden.no/produkt/1353 edit; Jeg anbefaler å ta en kikk på bruktmarkedet, ettersom ingen av web-shoppene i prisguiden hadde den CPUen på lager. Endret 9. februar 2005 av kazaa Lenke til kommentar
iCodden Skrevet 9. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2005 Ja det er derfor jeg har funnet en med 1024kb caches men jeg lurer på om den går på mitt hk som støtter 512bk caches. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Ja det er derfor jeg har funnet en med 1024kb caches men jeg lurer på om den går på mitt hk som støtter 512bk caches. GLEM HOVEDKORTET-STØTTER-BARE-512kB-CACHE-TEORIEN DIN!! Hvis det er Intel Pentium 4 2,4 GHz "Prescott" PC533 du tenker på så kan det være at det fungerer, men det kan også gå skjeis. Jeg råder deg til å ta kontakt med Fujitsu Siemens istedet for å mase her, her vil det sannsynligvis ikke være noen som kan si noe sikkert, det kan mest sannsynlig Fujitsu Siemens. Om du finner en en ny (original) BIOS (fra Fujitsu Siemens) til maskinen og ser om det står noe spesifikt om "Prescott" der, så er du kommet langt på vei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå