posse Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Har nettopp invistert i DVDbrenner og lurer på hvilket av disse alternativene jeg burde kopiere DVD filmene med: 1*: Bruke DVD Encryptor og DVDshrink 2*:Bruke AnyDVD og DVDshrink Når jeg starter DVDshrink vil jeg ta full backup av DVD platen. Holder det med å la compression være på automatisk? Da ordner jo programmet filmen slik at den passer nøyaktig på en 4.7GB DVD+R plate. Lenke til kommentar
-ronnyj- Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Men den komprimerer også filmen, og dermed mister du endel kvalitet. I de fleste tilfeller kan du fjerne all reklamen og ekstra-materialet, og med det oppnå plass nok til hele film-fila på en enkelsidig DVD uten tap av kvalitet. Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Denne burde kanskje vært postet i "Program vare" kategorien. Men jeg kan svare deg uansett. Jeg bruker kun DVD Shrink til backup av DVD filmer. Jeg velger hva jeg vil komprimere selv, ikke automatisk. Grunnen til dette er at automatisk tar hele filmen, inkludert ekstra materiale. Jeg ser ALDRI på ekstra materiale på en DVD, derfor tar jeg alltid ekstra materialet vekk. (Komprimerer dette til kun bilder, orker ikke tukle med filene, dårlig erfaring ) Håper dette kunne være til hjelp. Fjerner også 2 kanals lyd, da jeg ikke ser vitsen i å ha 2 kanals lyd, 5 kanals lyd funker jo på tv også så Lenke til kommentar
posse Skrevet 9. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2005 Tar å velger Custom å setter den helt ned på x% både på meny og extra materiale.. det burde vell funke bra? Lenke til kommentar
Xantix Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Prøv deg frem du. Selv bruker jeg også bare dvdshrink ov anydvd som kjører i bakgrunnen uansett (merk. noen ganger må den fatisk deaktiveres ellers klarer ikke dvdshrink å lese plata men dette er 1x pr 100 plate). Selv bruker jeg bare automatic og av over 800 filmer er det ikke ofte jeg legger merke til kvalitestap. Legg også merke på hvor mye det er å hente på fjerne de ulike tingene eller redusere. Tullete å fjerne ekstra sub for å spare noen mb mener nå jeg. X. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Jeg flytter denne fra hardware->lagringsmedier til et mer passende sted. Lenke til kommentar
posse Skrevet 9. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2005 Der var min første DVD brennt:: Funket bra på PS2 (slim) men så fant jeg ut at min 4 års gammle DVD spiller tok de også =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå