801live Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Har planer om å kjøpe meg en stor PC skjerm (30" +) som også skal brukes til TV via TV kort. Har fokusert på LCD monitorer, og er opptatt av at f.eks. 2 worddokument ved siden av hverandre er godt synlig, gjerne på 2 - 3 m avstand. Vet dette ikke er dagligdags, men har sett på disse skjermene: Apple Cinema Display 30" Samsung 32" SyncMaster 323T LGE Monitor 30" TFT Philips 300WN5VS TFT - 30" Noen som har en formening om hvem av disse jeg burde velge, eventuellt noen som har bedre forslag? Har ikke brydd meg om pris i denne omgang. Lenke til kommentar
un0kai Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 skal du ha en du kan lese word dokumenter på 2-3 meters avstand i native oppløsning så passer ikke apple sin, da den har veldig høy oppløsing (små pixler) jeg hadde gått for lge sin, da denne er billigst, og har en oppløsing som mulliggjør å lese bokstaver på avstand (vet ikke noe om hvor stor avstand da men) (jeg vet ingenting om philips sin) Men hadde det vert meg så hadde jeg uten tvil tatt apple sin og heller satt meg litt nermere når jeg skulle lese tekst, eventuelt forandret til ikke native oppløsning, da denne vil kunne gi deg enormt god oversikt kontra wxga oppløsingen på de to andre, men det som er verdt å merke seg er at med apple sin så må du ha et "spesielt" grafikkkort pga. den høye oppløsningen, da en vanlig ramdac ikke jan gi så høye oppløsninger. Jeg vet apple selger et gfx til spesielt til skjermen, hvor du kobler sammen 2 dvi utganger. (jeg vet ikke om en kan gjøre dette på et vanlig skjermkort med 2dvi utganger) Lenke til kommentar
Mercer Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Høy oppløsning er vel nesten bestandig en fordel, det finnes tross alt en zoom knapp i Word slik at du kan vise dokumentene med akkurat den tekst-størrelsen du trenger for at det skal være leselig. Eneste ulempen jeg kan tenke meg med store oppløsninger er at du må ha et beist av et grafikk-kort for å kunne utnytte native oppløsningen i spill. Skalering er nesten aldri like bra som å bruke native oppløsning. Mvh. Tore K. Lenke til kommentar
^Elg^ Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 (endret) *slettet* Endret 9. februar 2005 av ^Elg^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå