franksun Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Hei. Jeg skal sette i gang å sette opp en tynnklientserver, og jeg er usikker på hva slags hardware jeg skal bruke i den. kan noen sette opp en liste over alle komponeteer jeg trengeR? jeg vet at jeg vil ha dual CPU (helst over 2GHZ) tapedrive, en gig med ram, scsi harddisk. budsjett: 15k Lenke til kommentar
slettet Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Kjøp ferdig hardwareoppsett frå leverandør; f.eks. HP. ProLiant-serverene deira er svært bra. 1GB minne er ikkje mykje viss du skal ha meir enn 10 - 12 brukarar samtidig.. Spesielt ikkje viss dei skal køyre litt tyngre program. Det er mykje lettere for "oss" å setje opp eit fornuftigt forslag til server om du fortel kva den skal brukast til, kva os den skal ha, kor mange klienter som skal koble seg til den, osv... Lenke til kommentar
slettet Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Btw.. Du har eit svært trangt budsjett; spesielt om du skal ha Windows server-lisens også.. Lenke til kommentar
franksun Skrevet 9. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2005 det blir en tynnklientserver som skal kjøre SUSE LINUX. den kommer til å ha rundt 5 brkere oppkoblet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå