Gå til innhold

Mountain Dew i Norge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den norske versjonen smaker veldig annerledes enn den amerikanske. Jeg vet ikke hva som har skjedd, Dew har jeg ikke smakt på noen år, men jeg husker at det var mye, mye bedre enn den daue halvliteren jeg tvang ned her om dagen. Det er mye tilsetningsstoffer og E-er i den amerikanske, og jeg lurer på om ikke norsk/europeisk lov på det området er strengere, så det er kanskje det som har gjort utslaget.

Lenke til kommentar
Den norske versjonen smaker veldig annerledes enn den amerikanske. Jeg vet ikke hva som har skjedd, Dew har jeg ikke smakt på noen år, men jeg husker at det var mye, mye bedre enn den daue halvliteren jeg tvang ned her om dagen. Det er mye tilsetningsstoffer og E-er i den amerikanske, og jeg lurer på om ikke norsk/europeisk lov på det området er strengere, så det er kanskje det som har gjort utslaget.

Noe som kanskje hinter om hva slags dritt dette sikkert er ;)

Hvis de må proppe det fullt av tilsetningstoffer for at folk skal klare å svelge det, mener jeg...

Lenke til kommentar

Den orginale Dew'en er amerikansk på godt og vondt. Det er en herrlig drikk for de med "sweettooth". For europeere blir det, som med mye annet amerikansk snop, for søtt. Jeg har ikke smakt den norske varianten enda, men jeg vil tro søtsmaken er dempet en del, og da er jeg redd det blir sprite uten syrlig smak. Forfriskende er det i alle fll ikke, sel om en orginal Dew er godt en gang iblant.

Lenke til kommentar
Noe som kanskje hinter om hva slags dritt dette sikkert er ;)

Hvis de må proppe det fullt av tilsetningstoffer for at folk skal klare å svelge det, mener jeg...

Hehe, ja, det er ikke noe man drikker mye av. Det var utrolig godt en gang i måneden eller noe, spesielt om sommeren. En iskald boks Dew + sol = lykke.

enden: Stemmer, den norske minner om en litt dau 7up uten syrligheten man vanligvis forbinder med sitronbrus.

Pokker, alt dette snakket om Dew har virkelig gjort meg sugen på en kald boks. :S

Lenke til kommentar

har bare smakt et par zipper, men må si at den falt i smak hos meg... litt spennende smak, ikke like distinkt sitron/lime smak som hos 7up og sprite... god, 6/10 gir jeg den... der urge har 10/10 for å ha noe som målestokk...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...