Hetland Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 hei, sliter litt med å få innstalert VLC media player på maskinen min. jeg har gjort slik som det står at jeg skal gjøre her: http://www.videolan.org/vlc/download-fedora.html men når jeg skal kjøre innstallasjonen med # rpm -U vlc/* --force så kommer det opp at rpm: er or innstallasjon og oppddatering av programmer(??) hvordan innstallerer jeg dette programmet? filen jeg lastet ned var en .tar.gz fil som jeg pakket ut slik aat det kom en ny mappe som het vlc, inne i denne mappen er det rundt 30 rpm filer Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Kan du poste hele outputet av kommandoen? BTW, for å installere nye programmer bør du bruke "rpm -ih program.rpm". Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 9. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2005 når jeg prøver den kommanden din så får jeg denne feil mld: "vlc: not an rpm package (or package manifest): Er en filkatalog" dette er samme feilmelding som når jeg bruker "rpm U- vlc*/ --force" er det jeg som gjør feil, har jeg pakket filene ut på feil måte? Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 (endret) Du må gå inn i mappen først. Skriv "cd vlc" for å gå inn i mappen vlc, og "ls" for å se innholdet av mappen. Endret 9. februar 2005 av Gimper Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 9. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2005 ja, har gjort det nå, hva nå? Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 ja, har gjort det nå, hva nå? Er du helt sikker på at du er i mappen med rpm-en? Da skriver du "rpm -ih fulltnavn.rpm". Fulltnavn = IKKE bare vlc! Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 9. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2005 problemet er at i den mappen " vlc" så ligger det rundt 20 rpm filer Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Da skal du installere pakken vlc-0.8.1-1.i386.rpm, og eventuellt de andre pakkene hvis rpm spør etter dem. Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 9. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2005 når jeg prøve å innstallere den pakken så får jeg opp at jeg må innstallere alle de andre pakkene også Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Okei, installer de pakkene som står i listen. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 har du testet med apt/yum? Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 9. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2005 Okei, installer de pakkene som står i listen. ser ut som det gikk nå,måtte innstallere alle pakkene hver for seg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå