Gå til innhold

pc'en fryser etter en stund når jeg spiller spill

Anbefalte innlegg

kan noen plz hjelpe meg?

har nettopp kjøpt meg ny maskin, en

athlon xp 2100+

512mb ddr-ram

gforce 4 ti4600

120 gb wd harddisk

soundblaster audigy

bruker win xp professional engelsk versjon. når jeg skal spille spill går det fra 2 til 10 min så fryser eller restarter pcen. dette er mildt sagt irriterende!

jeg har skrudd av automatisk restart, men det har ikke hjulpet noe særlig. noen som vet hva som skal til? takker for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan hende at det er en varm CPU. Det blir jo ganske hett når du spiller også. I tilleg er det sommer.

Sjekk tempen i BIOS. Der er det også mulighet for å slå av en funksjon som jør at maskinen restarter dersom CPU overstiger en viss varmegrad.....

(eller var det dette du mente da du skrev du hadde slått av automatisk restart?)

Lenke til kommentar

Jeg prøvde det, men det hadde ingen effekt. Jeg har og prøvd å deaktivere shadowing i bios, men det hadde heller ingen effekt. Jeg kjører win 98 i tillegg til win xp, kan det ha noe å si? Har ikke brydd meg med å oppdatere så mye i 98 siden jeg ikke kommer til å bruke det så mye. Har det i tilfelle jeg skal spille gamle spill :smile:Setter pris på om noen vet hva jeg skal/kan gjør dor å få spille må min nye 10000kr spillemaskin :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...