Cosmic^ Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Står på randen til å kjøpe 6630, og har bare et par ting jeg lurer på før jeg trykker på "knappen": 1. Er den så liten at det går an å ha den i bukselomma uten at det ser dumt ut, eller er ukomfortabelt? 2. Varer batteriet mer enn 2 dager med normalt bruk? 3. Vanskelig å svare på dette sikkert: Vil telefonen være bra om 1 år? Lenke til kommentar
Musty Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 vet egentlig ingen ting om telefonen, annet enn at jeg syntes den er alt for svær/klumpete å ha i lommen Lenke til kommentar
voluz Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Telefonen er absolutt ikke veldig stor. Selvsagt i forskjell til en "smykkemobil" blottet for funksjoner, men her er det snakk om en Smartphone som har alt inkl. 1.3 mpx kamera og 3G. Jeg hadde selv Sony Ericson P900 i et halvt år, og den gikk helt uproblematisk i bukselommene uten at det var ubehagelig. (Og jeg bruker ikke vide bukser.) Og Nokia 6630 er 0,5 cm mindre enn P900 i høyde, 0,5 cm mindre i tykkelse, men 0,3 cm bredere enn P900. Batterilevetiden er nok ikke den beste, men vil neppe oppleves som et problem. Har aldri forstått problemet med å måtte lade telefonen annenhver dag. Er da uansett i et rom med strømkontakt i løpet av natta. Men den holder sikkert både i 3 og 4 dager. Den vil neppe være "avdanket" om et års tid med tanke på bra kamera og 3G funksjonalitet, men den vil nok ikke være den beste på markedet lenger, nei. Men det vil nok komme mindre 3G-telefoner i løpet av året, samt at noen av disse sikkert vil by på doble kamera (eller vendbart kamera) som gjør at videotelefoni kan benyttes på "ekte vis". Men det er en grunn til at Nokia 6630 bare har høstet 6'ere og skryt - det er en knall telefon! Lenke til kommentar
håvard87 Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 (endret) Du har allerede fått et bra svar av "voluz", men jeg kan gi deg mine opplysninger; 1. Jeg har absolutt ingen problemer med å gå med 6630 i lomma, hadde 6230 i lomma før - merker ingen forskjell. Den er ikke så stor som alle skal ha det til! 2. Ja, batteriet varer lenger enn 2 dager! Jeg bruker min nokså aktivt i 4-5 dager før jeg må lade. Er faktisk imponert over batterikapasiteten i forhold til skjerm og funksjoner. Det hører med til historien at 6630 har noen smarte strømsparende løsninger som jeg aldri har sett på en mobil før denne; den har en sensor over skjermen som regulerer lysstyrke på tastene og skjermen i takt med omgivelsene. Virkelig smart! Dessuten bruker den spesielle minnekort som også er mer strømsparende enn vanlige minnekort. 3. Tror nok som nevnt av "voluz" at 6630 vil være bra om et år også i forhold til andre mobiler. Endret 9. februar 2005 av håvard87 Lenke til kommentar
C4mpi Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 (endret) Men så må man ikke tenke: "Kanskje det kommer en bedre telefon om 1 år, nei jeg venter med å kjøpe." Hvis man skal tenke sånn hele tiden er det ikke noe vits å kjøpe ny mobil Endret 9. februar 2005 av C4mpi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå