Gå til innhold

WLan problem i RH7.3

Anbefalte innlegg

Hei,

kjører RH7.3 (Kernel 2.4.18-3) på en desktop og skal ha i gang et PCI WLan-kort (Samsung MagicLan SWL-2100P). Dette kortet er basert på en Cirrus PD6729 PCMCIA-kontroller og en Samsung WLan-del.

Jeg bruker David Hinds PCMCIA pakke (pcmcia.sourceforge.net) samt samsungs driver (swldpc11_cd-1.10.tar.gz).

Pakker ut PCMCIA-pakken til /usr/src, pakker ut driveren samme sted, make config,all,install..

Redigerer de nødvendige filer etc.

Så, for å laste PCMCIA-kontrolleren, kjører jeg /etc/rc.d/init.d/pcmcia restart

i retur får jeg en rekke feilmeldinger om at kortet ikke finnes (er i win nå så jeg har ikke eksakt feilmelding). MAO driveren lastes ikke da enheten den skal drive ikke blir funnet. Men den er der!

Noen med erfaring fra WLan eller Cirrus PD6729?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

post en kopi av lsmod...

Det jeg tipper skjer er at modulen (driveren) ikke lastes inn i kernelen. lsmod skal inneholde noe som kan ligne på en forkortet navn av driverne. Er de ikke der, prøv "modprobe driver" (du kan bruke "modprobe sv*" om du vil laste alle drivere som begynner på sv foreksempel.). Forøverig kan det hende at modulen ikke er installert i /lib/modules/2.4.18/ katalogen, der moduler ligger for (bingo) 2.4.18 kjernen...

Dette er det jeg TIPPER er problemet. Jeg har aldri brukt pcmcia eller wlan selv, så dette er av erfaring fra andre moduler...

Om du fortsatt ikke klarer starte kortet, gi en fullstendig print av det "lsmod" sier, så skal jeg se nøyere på det :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...