mastro Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Ser det finnes noen harddiskbaserte enheter som har innebygd CompactFlash leser som gir mulighet for lagring av store mengder bilder. Som f. eks. Vosonic Xs Drive og Archos sin variant. Er disse gode produkter? Jeg vurderer sterkt å gå til anskaffelse av Sony's HD HW3 spiller og lurte på om noen vet om en liten enhet som gjør at man kan overføre bilder til denne uten å gå via pc'n...? Lenke til kommentar
elgsather Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Kjøpte en slik for 3 uker siden (xdrive) Genial sak!! Hadde den med på ferie i egypt, kopierte ut bildene på den hver kveld (tok totalt 1100 bilder med et 5mpx kamera). xdrive'n lå i safen og bildene var dermed trygge. Når jeg kom hjem slapp jeg å fikle med overføring fra kamera og flere minnekort, bare å koble opp xdriven og overføre filene Nå har jeg i tillegg en backup av bildene mine liggende på xdriven Kjøpte versjonen uten disk og satte i en 40 gig disk selv etterpå. Det var litt trøblete å få formatert disken i XP siden XP i utgangspunktet ikke ville formatere en så stor disk i FAT32, men jeg fant et program på xdrive's nettsider som gjorde jobben på noen minutter og da var saken løst Lenke til kommentar
olemm Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Går an å få en sånn dings til iPod også, hvis du skulle slumpe til å ha en slik liggende Funker etter sigende på iPod både photo og vanlig. Lenke til kommentar
MagneH Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Siste HjemmePC har en test av slike dingser. Bladet er på tilbud for 25 kr. Selv har jeg en Epson P2000 som har veldig god skjerm, i motsetning til en Smartdisk Flashtrax jeg har prøvd tidligere. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Jeg har sett litt på en ny rimelig x-drive fra Vosonic. Xs-Drive II VP2160 med 40GB disk fåes for €150 fra AspicShop. Med frakt, moms og gebyrer burde det bli rundt 1600 kroner. Noen som har erfaring med denne? http://www.vosonic.com/index.php?php_mode=spec&php_itemid=29 https://www.aspidshop.com/export/store/prod...products_id=319 Lenke til kommentar
Qerntoq Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Prøv at kigge på denne side: http://www.mydigitaldiscount.com Der er flere forskellige muligheder for "Storage". Jeg har selv købt en X's-Drive II USB 2.0 PSD der for nogle år siden. Den virker fint, men man kan ikke se om overførslen er lykkedes, så man er lidt bekymret hver gang man sletter sit kort. Næste gang vil jeg have én, hvor man kan se billederne på. Butikken virker reel og fragten var, så vidt jeg husker, rimelig. M.v.h. Qerntoq Lenke til kommentar
olav74 Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 PQI mPack P800 ser meget lovende ut. Har bl.a. støtte for RAW-format (CRW,NEF,ORF,RAF,MRW etc) Har sett den til $599. Se også her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå