tbone Skrevet 11. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2005 Når det gjelder det å handle i god tro, så bør vel trådstarter vite om han skylder penger til Sense? Oiii...Tatt av litt her gitt :-) Nå er dette over to år siden så det er ikke så lett å huske alle detaljer, men jeg burde vel sikkert ha visst om jeg skyldte penger eller ikke. For de som har hus og alt det der så vet dere at regninger er noe det kommer mye av. Når jeg ikke fikk noen faktura fra Sense så har jeg vel rett og slett ikke tenkt noe mer over det. At det var en bevisst handling fra min side stemmer hvertfall ikke. Anyway, jeg venter nå spent på en tilbakemelding fra Faktab. (måtte sende en mail forrige kveld pga jeg ikke har fått tid til å ringe på dagtid) @Mobilguiden666: Flott hvis du kan sjekke litt, jeg pm'er nummeret. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Tbone hvis du betaler regningene dine så slipper du slik vettu :!: Bare tulla Har opplevd nesten det samme som deg selv. Jeg hadde før abbonement hos yippii gsm. En dag når jeg var i Nord Norge fikk jeg ikke ringt ut med telefonen min. Fikk heldigvis fatt på en betalingskiosk og fikk ringt yippii og de sa at jeg ikke hadde betalt regningen min og derfor hadde de stengt telefonen. Dagen etterpå ringte jeg hjem og ble fortalt at jeg hadde fått inkassovarsel (ikke betalingsvarsel som skal komme før inkassovarselet) før det tidsrommet jeg pleide å få regningen i posten (betaler alltid til tide). Problemet var bare det at jeg: 1. Ikke hadde fått regning på det beløpet som hadde gått til inkasso. 2. Ikke fått inkassovarsel. 3. Ikke fått beskjed om at telefonen var blitt stengt som de var påkrevd etter abbonements vilkårene deres. Når jeg kom hjem skrev jeg et langt brev med henvisninger til deres egene abbonementsvilkår og henvisninger til inkaso loven (den om god inkasso og regler for å sende ut inkasso i §§ 9 og 10). Betalete så kun det jeg skyldte (som jeg aldri fikk regning på i utgangspunktet) fordi det måtte jeg betale uansett (visste at jeg skyldte det). Men enden på visa var at jeg fikk skriftlig unnskyldning fra Lindorf tror jeg det var (abbonementet ble åpnet med en gang jeg tok kontakt med yippii). Det viktigste du gjør er uansett å bestride kravet skriftlig fordi da kan det ikke gå til inkasso. Hvios du er uenig i det opprinnelige beløpet i utgangspunktet så burde du få hjelp av forbrukerrådet eller advokat siden de har litt mer peil på slikt. Lykke til P.S Har siden holdt meg til profesjonelle leverandører som Telenor og NetCom etter det (unntak chess en periode) Lenke til kommentar
trygvan Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Hvis du ikke får de til å frafalle kravet, må du kanskje trekke inn domstolsapparatet? Så vidt jeg vet har man i noen tilfeller rett på gratis advokathjelp. Det kunne jo komme til nytte i ditt tilfelle. Minner ellers om inkassoloven, hvor det redegjøres for hvordan inkasso skal foregå. Du mottar først et inkassovarsel, deretter en betalingsoppfordring. Det hele tar minst en måned. (Nå er jeg på noe tynnere grunn:) Dersom du er i tvil om du har en slik betalingsplikt som inkassoselskapet sier, kan du be selskapet om kopi av dokumentasjonen som kravet bygger på. Jeg mener at en inkassosak skal stå stille, altså at ingen frister løper, når det er tvist om betalingsplikten. Lykke til videre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå