Gå til innhold

Inkasso fra Sense - To år etter oppsigelse


Anbefalte innlegg

TINE: ja, men den finnes jo? Faktab har all informasjon....

 

"Uenig med deg der, når man ikke mottar Faktura eller purring på forfalt faktura så stiller egentlig selskapet svakt, det må kunne bevise at de har sendt purringer og faktura, hvis dette ikke forekommer så har de brutt opplysningsplikten sin selv."

 

 

Kunden er ansvarlig.

Mobilguiden666: Det var ikke poenget mitt om Faktab har all informasjon eller ikke. Jeg stusser over at Sense sier de ikke har noen informasjon lenger, når loven sier at man må oppbevare all informasjon i hvert fall 3 år... Det kan tyde på at Sense enten har slett kundebehandling eller rett og slett ikke følger loven...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Merk jeg mener fortsatt at det ikke blir riktig at du blander deg inn i denne diskusjonen i og med at du ikke kan være neutral og at du i hovedsak ved å stå frem her uttaler deg på vegne av firmaet på godt / ondt."

 

Nå må du rulle inn Tina69!

 

Hvem i alle dager sier at jeg uttaler med på vegne av Sense???????

 

Hva vet vel du hva jeg gjør i Sense????

 

Jeg kan jobbe med alt fra IT til økonomi. Jeg har ikke sagt ett eneste kløyva ord om va som er rett eller galt i DENNE saken. Hvis du spoler en post tibake skirver jeg " PÅ GENERELLT GRUNNLAG". Finner du det?

Lenke til kommentar

Er vel ikke skjedd noe annet enn at Sense har rotet litt, muligens glemt å sende faktura, eller mistet det..

 

Kan vel skje alle det?

 

Så har det vel blitt orden i systemene, og maskinen søker tilbake og finner at en regning ikke er betalt, men faktura og purringer har blitt sendt. Så sender den saken videre til inkasso.. Det er det jeg tror har skjedd.. Ring sense, tbone og forklar.. Ordner seg sikkert da..

Lenke til kommentar
Er vel ikke skjedd noe annet enn at Sense har rotet litt, muligens glemt å sende faktura, eller mistet det..

 

Kan vel skje alle det?

 

Så har det vel blitt orden i systemene, og maskinen søker tilbake og finner at en regning ikke er betalt, men faktura og purringer har blitt sendt. Så sender den saken videre til inkasso.. Det er det jeg tror har skjedd.. Ring sense, tbone og forklar.. Ordner seg sikkert da..

YESS! det jeg ha sagt flere ganger men enkelte stes ikke forstå

Lenke til kommentar
Er vel ikke skjedd noe annet enn at Sense har rotet litt, muligens glemt å sende faktura, eller mistet det..

 

Kan vel skje alle det?

 

Så har det vel blitt orden i systemene, og maskinen søker tilbake og finner at en regning ikke er betalt, men faktura og purringer har blitt sendt. Så sender den saken videre til inkasso.. Det er det jeg tror har skjedd.. Ring sense, tbone og forklar.. Ordner seg sikkert da..

YESS! det jeg ha sagt flere ganger men enkelte stes ikke forstå

Men hvorfor i all verden er da Sense så uvillige til å hjelpe?

Lenke til kommentar
Er vel ikke skjedd noe annet enn at Sense har rotet litt, muligens glemt å sende faktura, eller mistet det..

 

Kan vel skje alle det?

 

Så har det vel blitt orden i systemene, og maskinen søker tilbake og finner at en regning ikke er betalt, men faktura og purringer har blitt sendt. Så sender den saken videre til inkasso.. Det er det jeg tror har skjedd.. Ring sense, tbone og forklar.. Ordner seg sikkert da..

YESS! det jeg ha sagt flere ganger men enkelte stes ikke forstå

Virket ikke sånn på meg. Virket heller som om du mente at sense var best, aldri gjorde feil, og at det var garantert brukeren sin feil.. men men, bare min mening :)

Lenke til kommentar
Er vel ikke skjedd noe annet enn at Sense har rotet litt, muligens glemt å sende faktura, eller mistet det..

 

Kan vel skje alle det?

 

Så har det vel blitt orden i systemene, og maskinen søker tilbake og finner at en regning ikke er betalt, men faktura og purringer har blitt sendt. Så sender den saken videre til inkasso.. Det er det jeg tror har skjedd.. Ring sense, tbone og forklar.. Ordner seg sikkert da..

YESS! det jeg ha sagt flere ganger men enkelte stes ikke forstå

Virket ikke sånn på meg. Virket heller som om du mente at sense var best, aldri gjorde feil, og at det var garantert brukeren sin feil.. men men, bare min mening :)

Kunne ikke vært mer enig. Spesielt når du mobilguiden666 har nevnt flere ganger at kunden tar feil og at det er kundens feil. Du frasier jo da Sense alt av ansvaret og gir kunden skylden på at han ikke har mottat noen faktura.

Lenke til kommentar
Er vel ikke skjedd noe annet enn at Sense har rotet litt, muligens glemt å sende faktura, eller mistet det..

 

Kan vel skje alle det?

 

Så har det vel blitt orden i systemene, og maskinen søker tilbake og finner at en regning ikke er betalt, men faktura og purringer har blitt sendt. Så sender den saken videre til inkasso.. Det er det jeg tror har skjedd.. Ring sense, tbone og forklar.. Ordner seg sikkert da..

YESS! det jeg ha sagt flere ganger men enkelte stes ikke forstå

Virket ikke sånn på meg. Virket heller som om du mente at sense var best, aldri gjorde feil, og at det var garantert brukeren sin feil.. men men, bare min mening :)

Kunne ikke vært mer enig. Spesielt når du mobilguiden666 har nevnt flere ganger at kunden tar feil og at det er kundens feil. Du frasier jo da Sense alt av ansvaret og gir kunden skylden på at han ikke har mottat noen faktura.

Herregud......er dette mulig??

 

Jeg har ALDRI sagt at alt dette er brukeren sin feil!

 

Jeg har uttalt MANGE ganger, hvis noen gidder å lese , at JURIDISK sett så er bruker ansvarlig. Hva som er i DETTE tilfellet kan jeg ikke uttale meg om da jeg ikke vet storyen. Dette er ikke noe Sense bestemmer men dette er regelverket noe som også gjelder f. eks Telenor. Det kan godt hende at Sense ikek har sendt fakturaer. Det kan godt hende at Sense har feil i sine system. Det kan også godt hende at kunden har en annen folkeregistrert adresse, hva vet vel VI!

 

Jeg har da heller ALDRI sagt at Sense aldri gjør feil eller at Sense er best. Hvor i alle dager har du dette fra???????

 

Dette sier vel det mste om Amobils forum og hvorfor jeg utallige ganger har sagt at testene og forumet stort sett er mosom lesning. Dette bekrefter bare dette...Hvis dere ikke kan skille mellom subjektive og objektive meninger eller synspunkt så sier det sitt :nei:

 

Dette sa JEG:

 

"Jeg er redd du ikke har noen rettigheter her fordi du er ansvarlig til syvende og sist. Uansett om det kan virke urettferdig :-( "

 

- Dette er genrellt hos alle bedrifter. Si meg, er dere kunde av noen andre bedrifter en Sense? men sier INGETING om DETTE tilfellelt. Kanskje Sense har gjort noe fei? Kanskje ikke? Kunden må ringe KS, noe jeg har sagt tre - 3 - ganger.

 

"Sense har lov til å etterfakturere i 3 år."

 

- Dette er vel til kundens beste hvis det er foreldet! er dette PROsense??? :hmm:

Lenke til kommentar

"Men hvorfor i all verden er da Sense så uvillige til å hjelpe? "

 

 

Alastor.

 

Jobber du i Sense?

 

Spør siden du har all kunnskap om saksgangen her....Eller så er uttalelsen sin tåpelig. Du vet ingenting om hva Sense har gjort eller sagt eller forsåvidt om kunden har fått løst sitt problem.....

Endret av Mobilguiden666
Lenke til kommentar
"Men hvorfor i all verden er da Sense så uvillige til å hjelpe? "

 

 

Alastor.

 

Jobber du i Sense?

 

Spør siden du har all kunnskap om saksgangen her....Eller så er uttalelsen sin tåpelig. Du vet ingenting om hva Sense har gjort eller sagt eller forsåvidt om kunden har fått løst sitt problem.....

Nå må du skjerpe deg! Vi trenger ikke å jobbe i Sense for å forstå saksgangen. For n`te gang refererer vi bare til det trådstarter sier, nemlig at han ikke har hørt noe fra Sense før inkassovarselen ligger i posten! Les den første posten da, så skjønner du kanskje litt mer. Det blir bare dumt!

Diskusjonen med deg begynner å bli tåpelig! :thumbdown:

Lenke til kommentar

(mobilguiden666: Formulerte meg kanskje feil, men det jeg mente at det var brukeren sitt ansvar, litt over her, og ikke feil. )

 

Hmm, det jeg kan tenke meg skjer her, er at denne diskusjonen blir tatt på et _forum_ og ikke irl.. derfor oppstår det forvirringer og misforståelser. Derfor vil jeg konkluderer med at sense sikkert har gjort noe feil, skal vi tro tbone, noe jeg gjør, og at tbone får ringe dem og høre hva som skjer.. Så kan heller diskusjonene foregå på PM hvis noen har noe mer å si hverandre, da det er veldig OT det her..

Lenke til kommentar
Hvem i alle dager sier at jeg uttaler med på vegne av Sense???????

 

Før du modifiserte signaturen din så stod det at du jobbet i sense, ved å uttale deg her uansett hensikt du har ,så uttaler du deg for Sense, du kan heller ikke holde deg upartisk da du jobber for firmaet.

 

Selvsagt kan du skrive hva du måtte ønske i denne tråden (og hvor du måtte ønske) men når det gjelder denne saken så sørg for at du får med i den første posten at du ikke uttaler deg på vegne av sense. Capiche?

 

Derimot så er du litt agresiv og pro sense på måten du svarer på , du har en tendens til å prøve å skyve alt ansvar over på kunden noe som juridisk ikke er riktig, det er til syvende og sist Sense sitt ansvar å ta betalt for de tjenester de tilbyr, sender de ikke ut regning (når det vanlige er å sende regning) så er det det samme som at de ikke ønsker å ta betalt for tjenesten, da hjelper det ikke å komme med et inkassokrav 3 år etterpå da dette går utover kunden som var uvitende om kravet i det hele tatt i og med at han handlet i God Tro.

Lenke til kommentar
"Men hvorfor i all verden er da Sense så uvillige til å hjelpe? "

 

 

Alastor.

 

Jobber du i Sense?

 

Spør siden du har all kunnskap om saksgangen her....Eller så er uttalelsen sin tåpelig. Du vet ingenting om hva Sense har gjort eller sagt eller forsåvidt om kunden har fått løst sitt problem.....

Saksgang:

 

Trådstarter får plutselig inkasso etter 2 år med stillhet, og han er rimelig sikker på at han ikke har mottatt hverken purring eller inkassovarsel i løpet av disse to årene.

 

Når han mailer sense, så får han ifølge trådstarter selv kun beskjed om at all info er hos inkassoselskapet nå, sense har ingenting med trådstarter å gjøre mer.

 

Om dette da er korrekt, er da sense villige eller uvillige til å hjelpe?

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Hei

 

Er enig med siste innlegg om når en vet at en skylder penger og ikke mottar noe faktura innen ca.14 dager etter å ha sagt opp,så burde han ha tatt kontakt med Sense eller Faktaab,slik at en får saken ut av verden.Sier ikke eventuelt at sense ikke har noe ansvar.Hva om sense hadde skyldt trådstarter penger hadde da trådstarter latt være å ta kontakt med sense?

Lenke til kommentar

Slik jeg ser det har alt Mobilguiden666 har sagt, vært tuftet på et objektivt grunnlag, så jeg fatter ikke hvorfor alle skal ta frem pepperet hver gang noen som jobber i et eller annet firma blander seg inn i en diskusjon, verken i denne eller andre tråder. Det er ikke rart han blir irritert. Det hadde jeg også blitt.

 

Dessuten er denne saken ganske grei. Kunden kan kreve at Sense eller Faktab beviser at de har sendt ut purringer, selv om det ikke er det viktigste. Det viktigste er om Faktab eller Sense kan bevise at de har sendt ut inkassovarsel, i tråd med god inkassoskikk. Dersom de kan det, vil jeg tro at kunden sliter litt. Dersom de ikke kan bevise at de har sendt ut inkassovarsel, kan de ikke kreve deg for mer enn det opprinnelige kravet fra Sense, nå som du har mottatt inkassokrav.

 

EDIT: Dersom de kan bevise at de har sendt deg både purringer og inkassovarsel, ville jeg bare tatt lua under armen og betalt regninga. Sannsynligheten for at opptil flere purringer skulle forsvinne i posten er jo lik null, og når posten ligger i din egen postkasse, ligger risikoen hos mottager.

Endret av Marasmus
Lenke til kommentar
Når det gjelder det å handle i god tro, så bør vel trådstarter vite om han skylder penger til Sense?

Hvis du mener at du har betalt alt det du skulle og du ikke får flere betalingshenvendelser så har du handlet i god tro.

 

Tankeeksperiment : Du trener på S.A.F.T og en dag flytter du over til et annet treningsenter av en eller annen grunn, du sørger for å si opp og du har betalt for den siste måneden. Men du har dessverre sagt opp for sent sånn at neste forfall kommer til å bli om 20 dager. S.A.F.T. sier ingenting om dette til deg og du tror at du har alt på ditt rene, 3 år etter dukker det opp en regning i posten. Etter 3 år så blir ting mye mer komplisert for deg å huske om du gjorde alt riktig , du tror fortsatt at du har gjort opp for deg og kan ikke skjønne noe annet da du aldri har mottatt noe krav fra S.A.F.T. før nå. I en tilsvarende situasjon så hadde de fleste bedriftene som kan litt kundeservice lagt seg flat og trukket tilbake inkassoen. Mener ikke at bedriften skal trekke tilbake regningen, men at de skal tilby kunden å betale kun det han er skyldig de.

Lenke til kommentar
"Merk jeg mener fortsatt at det ikke blir riktig at du blander deg inn i denne diskusjonen i og med at du ikke kan være neutral og at du i hovedsak ved å stå frem her uttaler deg på vegne av firmaet på godt / ondt."

 

Nå må du rulle inn Tina69!

 

Hvem i alle dager sier at jeg uttaler med på vegne av Sense???????

 

Hva vet vel du hva jeg gjør i Sense????

 

Jeg kan jobbe med alt fra IT til økonomi. Jeg har ikke sagt ett eneste kløyva ord om va som er rett eller galt i DENNE saken. Hvis du spoler en post tibake skirver jeg " PÅ GENERELLT GRUNNLAG". Finner du det?

Mobilguiden666: HALLO...kanskje du burde lese litt bedre hva jeg egentlig skrev til deg... :hrm:

Lenke til kommentar

|-----------------| <--- Så langt unna å stenge denne posten nå. Lar vær å gjøre det ettersom det bare ville gått utover trådstarter som har oppført seg fint.

 

Spennende diskusjon det her, men før dere fortsetter å poste. Kan dere ikke huske:

- Ikke personangrep

- Ikke caps-lock

- Roe ned bruken av ?????

- Komme med saklige argumenter

 

Hvis ikke dette skjer blir vi nødt til å dele ut advarsler, ettersom det ikke er slike diskusjoner som er ønsket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...