Dizzie_rascal Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Møtte en tidligere klassekamerat på fest som fortalte at han jobbet for EMTS før de gikk ad undas, men saken her er at jeg vet at han ikke har studert noe etter vgs og der gikk vi på allmenn linja. Så spørsmålet mitt er om man ikke trenger å ha noe teknisk bakgrunn for å reparere dyre ting som mobiler? Kan for eksempel hvem som helst begynne å reparere mobiler da og kalle bedriften for service verksted? Er det noen kurs man kan melde seg på? Det er jo ikke akkurat mange mobil-rep sjapper i nærområdet her... 1 Lenke til kommentar
Telekiosken Moss Sentrum Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Møtte en tidligere klassekamerat på fest som fortalte at han jobbet for EMTS før de gikk ad undas, men saken her er at jeg vet at han ikke har studert noe etter vgs og der gikk vi på allmenn linja. Så spørsmålet mitt er om man ikke trenger å ha noe teknisk bakgrunn for å reparere dyre ting som mobiler? Kan for eksempel hvem som helst begynne å reparere mobiler da og kalle bedriften for service verksted? Er det noen kurs man kan melde seg på? Det er jo ikke akkurat mange mobil-rep sjapper i nærområdet her... Hvem som helst kan ikke starte et verksted nei. men man kan begynne som lærling uten utdannelse. dette gjelder det fleste fag. som elektriker, rørlegger, snekker, bilmekaniker osv jeg tror ikke han gjorde stort annet en å oppgradere software og så ting som det som de aller fleste av oss hadde klart med 10 minutter forklaring. med tanke på at 80-90% av alle servicer er softwareproblemer så er det mange som får slike jobber uten utdannelse. Alle verksteder har noen som er utdannet og har fagbrev. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå