Gå til innhold

Problemer med internett-tilkobling+ny cd-rom

Anbefalte innlegg

Heisann!

Sliter med et MERKELIG problem hjemme. Kjøpte nettopp en helt ny 52x CD-spiller til maskinen (AMD XP 1800+, MSI KT-133, gf3ti200, 320mb ram), og opplever en merkelig oppførsel av internett-forbindelsen hver gang jeg leser noe fra cd. Den kobler ned! Har 56k modem, kjører Win XP, og finner ingen konflikter mellom modem og cd-rom.

Så nå er det sånn at når jeg skal bruke internett, kan jeg ikke lese fra cd-spillern, ellers kobles forbindelsen ned av seg selv etter noen sekunder. Fant dette ut nylig da jeg stussa veldig på hvorfor forbindelsen min alltid så ut til å forsvinne hvis jeg starta et spill mens jeg lasta ned etelleranna svært. For spillet leste seff fra cd-romen. Og da kobler modemet seg ned. Hjeeeeeeeeelp?!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det ser ut som om du sitter med et vanskelig og heller sjeldent problem.

Selv om du ikke ser noen konflikter mellom modem og cd-rom så kan det fortsatt være konflikter, men som Windows XP ikke mener er alvorlige og derfor ikke nødvendig å vise brukeren. Om det ikke er for mye trøbbel, så hadde jeg re-installert windows, og trykket F5 helt i starten på installasjonen. Da tvinges installasjonsprogrammet til å la deg velge hvilken PC du har. Da velger du Standard PC, pass på å ikke velge Standard PC with 486... ta den over.

Dette er så langt jeg har forstått den mest effektive måten å hindre Windows å ta Microsoft sine smarte løsninger på IRQ deling, og sikkert andre glupe løsninger.

Husk å enable APM styring inne i Power Options i kontrollpanelet, når du kommer inn i Windows igjen.

Dette er iallfall den mest effektive metoden når det gjelder vanskelige og uoppklarlige feil. Vist det ikke løses etter re-install, så vil jeg testet med en annen CD-rom og sett om dette fortsatt hendte da. Om det sluttet, ville jeg ha levert inn CD-romen, forklart problemet, og sikkert fått byttet den i en annen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...