Howard Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 BenQ-brenner skriver grafikk BenQ er snart klar med en spennende DVD-brenner. Ved hjelp av LightScribe-teknologien kan modellen DW1625 skrive "etiketter" på selve platene. Les artikkelen her Lenke til kommentar
Xzan Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Høres spennende ut! må vel vente og se om hvordan det blir i virklighet Lenke til kommentar
enden Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Hva blir prisen på plater da tro? Jeg regner med at man ikke kan bruke hva som helst, men at det må spesialplater til, og da tipper jeg de blir en smule overpriset... Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Forhåpentligvis vil det funke med vanlige "printable"-plater. Lenke til kommentar
lqpl Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 (endret) Har hørt det kan ta nesten en halv time å skrive på platen.. Endret 9. februar 2005 av lqpl Lenke til kommentar
Sozinho Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Forhåpentligvis vil det funke med vanlige "printable"-plater. Tror ikke du kan benytte vanlige printable-plater om jeg har forstått dette riktig. Printable platene har ett "ru" belegg oppå platen som gjør at blekk fra blekkskrivere fester seg til platen sant ? I følge linken til HP står det at man snur platen og så brenner laseren bildet på platen. <saks> LightScribe-compatible media – A micro-thin, low-cost coating of a highly specialized material enables a LightScribe-enabled ODD laser to impart energy to the label side of compatible media. Consumers can readily identify LightScribe-compatible media through the LightScribe logo, found on media packaging and in the lower hub of every disc </saks> Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 (endret) Blir det slik at man må holde platen i en viss vinkel mot lyset for å se grafikken skikkelig? Mener å huske noe sånt fra en test av Yamahas cd brenner. Ellers er det jo litt kjekt å ha, dersom platene ikke blir for dyre. Endret 9. februar 2005 av Sigurd2 Lenke til kommentar
Mato Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 høres spennende ut skulle bare vært et magasin så man slapp og legge i nye plater hele tiden Lenke til kommentar
-ronnyj- Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Men det var jo på datasiden av platen. Skal det overhodet være noe poeng med å punge ut med ekstra kroner og tid for å skrive på platen, så bør det jo sees i de fleste lysforhold også.. Men det er mulig jeg bare er kravstor.. Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Men det var jo på datasiden av platen. Skal det overhodet være noe poeng med å punge ut med ekstra kroner og tid for å skrive på platen, så bør det jo sees i de fleste lysforhold også..Men det er mulig jeg bare er kravstor.. Du er nok inne på noe. Grafikken man ser på bildet ser jo ut til å være svart, og ikke slik det ble med Yamahas brenner på data siden. Lenke til kommentar
john.einar Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Yamaha skrev gfx ved å brenne det på samme siden som man brente data. Mediet var dye'n som også ble brukt til å lagre data. LightScribe baserer seg på å skrive på logo-siden (ergo, man må flippe platen mellom brenning og gfx skriving) og å skrive på et eget medie-lag. Ergo så burde synsvinkelbegrensningen til yamaha være eleminert. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Rette spesifikkasjoner for brenneren, de som er postet i artikkelen her er feil i følge mine informasjoner fra BenQ HQ Taiwan. DVD+R: 16x DVD-R: 16x DVD+RW: 8x DVD-RW: 6x DVD+R DL: 4x CD-R: 48x CD-RW: 24x Ja du må ha spesielle lightscribe plater for å kunne bruke lightscribe teknologien. Foreløpig finnes kun en produsent av lightscribe plater: CMC Magnetics. Disse produserer også plater for Mitsubishi/Verbatim. Samt HP og Imation. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Forhåpentligvis vil det funke med vanlige "printable"-plater. Man må ha spesielle plater, og det vil stort sett se ut som vanlig sort/hvitt silketrykk. Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Rette spesifikkasjoner for brenneren, de som er postet i artikkelen her er feil i følge mine informasjoner fra BenQ HQ Taiwan. DVD+R: 16x DVD-R: 16x DVD+RW: 8x DVD-RW: 6x DVD+R DL: 4x CD-R: 48x CD-RW: 24x Ja du må ha spesielle lightscribe plater for å kunne bruke lightscribe teknologien. Foreløpig finnes kun en produsent av lightscribe plater: CMC Magnetics. Disse produserer også plater for Mitsubishi/Verbatim. Samt HP og Imation. Ser nesten ut som min neste brenner det der Ser spennende ut ihvertfall. Bra spec også. Lenke til kommentar
oyvindr Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Jeg må være helt ærlig og innrømme at jeg ikke helt skjønner fordelen med dette framfor å skrive ut i farger direkte på en printbar plate. Lenke til kommentar
Sozinho Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Vel... ikke alle sitter med en printer som kan printe rett på platene da. Så forutsatt at lysskribleplatene ikke koster en halv årslønnfor en ti-pakk så er det vel ikke så dumt. Lenke til kommentar
espenf Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 PC World har testet denne teknologien. Les mer her: http://tinyurl.com/4zeer Lenke til kommentar
Sozinho Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 30 minutter ja... lenge nok å vente. Hadde den fiksa biffen på 30 sekunder så... men halvtime, jeg er ikke tålmodig nok... Er det forresten noen som har testet printable plater ? Jeg fikk med meg en tipakk Verbatim DVD-R "Printable" for en stund siden, og brenneren var ikke like glad i disse som i "vanlige" plater... Skulle overflaten ha noe å si for dette, eller hadde jeg bare "uflaks" med en pakke ? Lenke til kommentar
D-Fender Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Kjipt vist det er sånn at vist du glemmer plata i sola i noen minutter så blir den heilt svart... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå