Cursio Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Speedometeret mitt viser 10 feil. Når jeg kjører i 50 på speedometeret kjører jeg egentlig i 40. Dette har jeg målt gjentatte ganger mot en "Din fart:" måler som står langs veien. Går det an å stille speedometeret? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Bortsett fra å kjøpe deg en GPS så kan du finne maks rullediameter på dekkene som er lov å ha på din bil for så å gå til innkjøp av de. Da havner du nærmere virkeligheten. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 (endret) Enig med Pyro. Har du kanskje uorginale felger/dekk? Små hjul snurrer fort= viser for mye. Store hjul snurrer sakte= viser for lite. Jeg har ikke vært borti justeringsmuligheter på speedometer (uten at det er noe bevis for at det ikke finnes...) Men tror ikke du skal regne med det. Er det btw elektronisk eller med wire? Endret 9. februar 2005 av pcp160 Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Speedometeret mitt viser 10 feil. Når jeg kjører i 50 på speedometeret kjører jeg egentlig i 40. Dette har jeg målt gjentatte ganger mot en "Din fart:" måler som står langs veien. Går det an å stille speedometeret? Vet ikke hvor mye man skal stole på "din fart" målinger, men dekk-dimensjonen er nok løsningen her. Har ikke NAF-stasjonene mulighet til å sjekke speedometeret eksakt for deg tro? Etterhvert har jeg begynt å stole mer på turteller enn på speedometer (kjører sykkel også) T'Weed Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 (endret) CurSi0: det var da ufattelig høy feilmargin du hadde da... 20% jo Pleier nå som oftest å ligge rundt 7-10%. Som foreslått over så vil større dekk løse probleme til en viss grad. Når det er sagt: de "Din fart er:"-greiene er langt fra nøyaktige målinger. De kan fort vise både for høy og for lav fart. Endret 5. mars 2005 av Ernie. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 En del nyere biler kan justeres noe i forhold til dekkdimensjonen. Ellers er det som nevn mulig å velge større hjul. Det tillates 5% større rulleomkrets enn standard. Lenke til kommentar
Cursio Skrevet 2. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2005 Jeg har originale 13' felger på bilen, så litt større ville vel være veien å gå ja...! Men Ernie, hva mente du med dette: Når det er sagt: de "Din fart er:"-greiene er langt nøyaktige målinger. Mener du de er langt fra nøyaktige målinger? Lenke til kommentar
Opus Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Går nok an å justere speedometeret, men det koster flesk. Mener biltilsynet kan gi deg en nøyaktig måling av speedometert. Er det ikke NAF eller biltilsynet som gjør dette for 100,- nå pga. de nye bøtesatsene? Lenke til kommentar
Dan Stamnes Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Går nok an å justere speedometeret, men det koster flesk. Mener biltilsynet kan gi deg en nøyaktig måling av speedometert. Er det ikke NAF eller biltilsynet som gjør dette for 100,- nå pga. de nye bøtesatsene? tror du har rett der! såvidt jeg veit så kan NAF medlemmer få gjort dette gratis! men å justere koster flesk ja! det som kan gjøres er å ta ut hele speedo, la nåla gå i null punkt, og stille den kansje en mm strammere elns (dette gjøres på egen risiko, da dette er spekulasjoner fra min side) Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 Men Ernie, hva mente du med dette:Når det er sagt: de "Din fart er:"-greiene er langt nøyaktige målinger. Mener du de er langt fra nøyaktige målinger? Ups, skal stå langt fra ja. Lenke til kommentar
chil Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 Pasaten vår viser akkurt riktig, rart det derre. At det skal være så forskjell på bil til bil, selv om man kjører med orginal felger/hjul Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå